SBC 350, uusi Scat kampura vai alkuperäisen koneistus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jorke, 28.11.2013.

  1. jorke

    jorke Gearhead

    Tuossa rakentelen Chevyn 350 pikkulohkoa johon tulee pikkuvirityksiä eli n. 10:n puristukset, Corveten alukannet, Comp Camsin XE268 nokka, peltisarjat, Edelbrockin imusarja ja joku nelikurkkuinen kaasari.

    Tuossa on vakio valukampiakseli (kone vm. -72, kampura valunumeroltaan 267, 305, 350 koneesta) joka pitäis hio ja on valmiina laakeritkin mutta kannattaako ostaa ennemmin Scatin uusi 200€:n akseli joka maksaa saman verran kuin kaulojen hiominen? Ja hommaa siihen toiset laakerit.

    Ei ole tarkoitus mitään kierroskonetta vaan enemmän cruisailua ja satunnaista pikkurevittelyä :)
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää on ihan omantunnon astia, haluaako maksaa kotimaiselle duunarille tai kiinalle. Kestävyydessä ei häviä vaikka koneistais. Asennusvalmiitakin taitaa saada satkulla.
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Sekin kannattaa ottaa huomioon uutta akselia ostaessa että se vaatii sitten tasapainotuksen, joka maksanee tänä päiväna n. luokkaa 200€. Ja tämä toimenpide on sit pakollinen, ei ns. huvikseen, Scatin akseleista saattaa vastapainoista lähteä satakin grammaa pois riippuen veivis ja männän yhdistelmästä.

    Hioisin siis vanhasta, kun kerta lakeritsitkin siihen on jo hommattu...
     
  4. 383cid iroc-z

    383cid iroc-z 1st gear

    uusi kampura kannattaa aina tasapainottaa, ihan merkistä/hinnasta huolimatta. maksaa vähän, mutta pidentää koneen käyttö ikää huomattavasti.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Vanhakin kannattaisi,kyllä käynti muuttuu tosi siistiksi sen jälkeen ja kesto tosiaan lisääntyy :)

    Tässä yhteydessä vielä kiitos Racer´s Placeen akselin puntituksesta,hyvin on mennyt jo monta vuotta ihan perus Scatin akselilla!
     
  6. jorke

    jorke Gearhead

    Kiitoksia vastauksista.
    No kyllä se sitten lähtee Lahden Kansityöhön kampura hiontaan. Ajattelin vaan että onko isokin ero alkuperäisessä ja nykyisissä tarvikkeissa suuntaan tai toiseen esim. materiaaleissa.

    Mitenkäs tuo tasapainoitus kun hiotuttaa alkuperäisen ja siihen tulee Scatin uudet veivit (valuveivit Scat 25700P, en tiedä painoa kun ei ole vielä) ja ja männät jotka painaa tapilla 521 grammaa?
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Suosittelen, kuten varmaan moni muukin, että kun saat noi loput romutkin (veivit ja männät renkaineen ja tappineen), niin heivaat nekin tuonne kansityöhön ja pyyät tasapainotuksen. Niija painotukseen siis kaikki pyörivät, dampperi, vetolevy/vauhtipyörä ja mitä siin ny sit onkaa.. Kustantaa muistaakseni sen jonkuu parihunttii
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos niinkuin tämäkin tulee 0-punttiin niin ei tarvii vetolevyä ja dampperia raahata mukaan. Joskus on käyny silleen että dampperissa on reikiä ja vetolevy täynnä irtoheppejä. Noi molemmat on ihan tarpeeksi nollassa.
     

Kerro tästä muillekin!