Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    "niin sää harrastat tällasia vintage-autoja"
    ...juu tää on -91 ja nuorin koskaan hankkimani ajoneuvo
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei saatana. :rotfl:

    Ite oon pitäny kyllä itteeni jonkinasteisena Mopar-miehenä, mut ei taida enää pystyä sitä ainakaan ääneen sanomaan koska tuo ylläoleva keskustelu paloi kovalevylle aika tiukkaan. :rotfl:
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Onneks mul on silmälasit, olis muuten plopsahtanu silmät päästä kun tämän luin....
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Castlen ovimies vois sopia kyseiseen kuvaukseen, supliikki kaveri ja stetsoni päässä aina.
     
  5. bathory

    bathory Gearhead

    millanen peli ollut talvella? onko liukasta? lämmin varmaa tulee äkkiä?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Hyvät renkaat ni miks se sen liukkaampaa ois kun muillakaan? :poff:
     
  7. harri60

    harri60 Gearhead

    Toi auton hinta tippuu ei pidä paikkaansa. Meilläkin Epica täytti eilen 3-vuotta ja hinta on tippunu 70% ainakin. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Muuten pitää täysin paikkansa :wc:
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eikä pidä myöskään tuo itse korjaaminenkaan, vaatii vain aiheeseen perehtymistä ja oikeanlaisia työkaluja.
    Ihan uuteen ei edes tarvitse tehdä itse mitään, onhan niissä takuut.
    Vikakoodi vika? Ei se lukeminen omalla laitteistolla maksa mitään.
     
  9. bathory

    bathory Gearhead

    koska vääntö :)
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    NOh esimerkkinä : Toijota Anvensis, takuu ummessa, alkoi jostain saastelaitteesta valittamaan vikakoodia. Huollossa vaihdettin ensin yksi osa , ei vaikuttanut, sitten toinen --ei , kolmas.. ei, neljas poisti koodin. Asikas oli vaatinut että pois ne 3 ekaa osaa autosta, "ne mitkä asennamme ne laskutamme". yli tuhannen euron lasku, mutta toijota kunnossa taas. Asikkaan vaikea sanoa mitkä osat oli edes tarpeellisia vaihtaa.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Silloin kannattaa itse opiskella sen auton toimintaa ja vaihtaa osia, ne ruuvit kun kääntyy ihan samaan suuntaan auki uudemmissa kuin vanhemmissa autoissa.
     
  12. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Joku viisas on joskus sanonut, että on eri asia korjata kuin asentaa. :wink:
     
  13. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Täysin OffTopic, mutta enpä ole ainoa:

    Niitä ruuveja alkaa vaan olla tällaiselle vanhalle ja tyhmälle liikaa. Diagnostiikka on ihan jees. Yleensä kertoo missä vika, mutta ei aina. Sitten vaan hommaamaan ja vaihtelemaan asentotunnistimia, antureita, bokseja ym... Tietotekniikka- ja sähköopintojen lomassa kannattaa pitää huoli myös siitä, että Visassa riittää virtaa.

    Kyllä salaliittoteoriat autojättien pohjattomasta ahneudesta ovat välillä pyörineet mielessä, kun noiden uudempien kanssa on pelannut. Perushommat ja mekaanisesti pitkälti samaa kuin vanhemmat, mutta joskus on mennyt yli hilseen ja viimeaikoina useammin. Tietysti tekniikka kehittyy ja pitääkin, mutta monesti on käynyt mielessä, että eikö yksinkertaisemmin keinoin olisi päässyt samaan lopputulokseen?!

    Lisäksi kyllästyttävät käsiin hajoavat heppoiset muoviosat ja se, että autoa ei selkeästi monessa kohdassa ole tarkoittu edes (ainakaan itse) korjattavaksi, kun niin vaikeata se on.

    Esimerkkinä vaikka uudet F-sarjan Fordit. Konetila on niin täynnä tavaraa, että monia toimenpiteitä ei pysty tekemään, ellei hyttiä nosta rungolta pois. Tehdas on sen noin tarkoittanutkin. Eipä onnistu useimmilta kotikonstein ainakaan. :odroll:
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eipä varmaan ole kovin korkealla autonsuunnittelijan muistilistalla tuo kotitarvekorjaus. Monikohan uutta autoa ostava edes haluaa itse korjata autoaan, 0,5% tai alle? Joten ei ehkä ihan niitä ykkösmyyntivaltteja. No sillä tarkennuksella että polttimot pitäisi kyllä pystyä vaihtamaan ihan itse autoa purkamatta, se saattaa jo vähän useammallakin vaikuttaa ostopäätökseen.
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ja vielä tärkeämpää olis pystyä vaihtaa akku sekä näitä normi asioita esim laturi. Ei nyt merkkejä sanota, mutta mustalaisten suosimassa saksalais autossa ei nykyään voi vaihtaa mitään, ellei kerro sitä tietokoneelle.
     
  16. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Nastat alla ja ennakoivaa asennetta, niin hyvin pärjää.
     
  17. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    "Onks tää joku kädilläkki?" kysy joku heksa kun oli männäkesänä huoltiksella lorottelemassa ainetta tankkiin. Pakkohan siihen oli vastata että "Juu onhan tää." Delta88:lla olin kuitenki liikkeellä... :D
     
  18. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    just noin, siksi hankinkin 2800e maksaneen 2003 mondeo stw:n (ajettu 245tkm), isompi vikakoodi vika kun tulee = paaliin vaan surutta. Kesäis nyt edes 5 vuotta :odroll:
     
  19. bathory

    bathory Gearhead

    massimiehen puhetta. ite ostin samalla logiikalla nissanin mut makso 500e.
     
  20. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    Massimiehen puhetta. Ite ostin samalla logiikalla Kadetin, mut makso 200€. :D
     

Kerro tästä muillekin!