Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. elmer

    elmer 3rd gear

    Niitä on kyl muutama jemmassa ... Kun saisi inspiksen.
     
  2. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Omista kokemuksista laiskoihin starttauksiin kaks yleisintä syytä on startin kollektorin väleihin kertynyt hiilenpöly, välit ku putsaa kunnolla nii taas kirnuaa ku uus, ja toinen syy on sitte huono akku.
     
  3. villeri

    villeri 2nd gear

    Mun vanhasta startista oli finaalissa solenoidin kärjet, hiilet ja laakerit rohisi. Ikinä en oo tommosta pölyjuttua kuullu, mutta sen oon että kollektori on palanu jolloin kosketus on huono. Kollektorin kun hioo puhtaaks niin auttaa myös.. Mahdollisesti sen voi myös sorvata jos on kulunu pahasti urille.. riippuu vähän..
     
  4. elmer

    elmer 3rd gear

    Joo on kollektoria joskus sorvailtu. Edellyttää että ei ajettu hiiliä loppuun, voi pilata hyvän homman: lokomon höyläs hiilet loppu ja imassu langan ja painin jousen kiertoon. Koko hiili paletti sökö. Usein ite moottori tilttaa niin jää hiilet ja solenoidi ja bendix. Liian pitkät startit tappaa lakat. Aika harvoin kuitenkin menny "vapaa ratas" niissä mitä laitellu...
     
  5. controller

    controller 1st gear

    Jeps nyt on uus napa paikallaan :) oli se napamutteri aika lujassa, vajaa parimetrinen varsi, kaveri roikku koko painolla päässä mutta kyllä se aukesi kun moskalla jonkun kerran jysäytti avaimen päähän. En viimeviikonloppuna irrottanu sitä ollenkaan kun sen ristikon vaihoin, tempasin vetarin ulos navan mukana
     
  6. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Tulipa ajettua maantiellä pitkästä aikaa.
    Huomasin samalla, että turbiinilukko kytkeytyy myös ilman, että ylivaihde olis kytketty pois päältä. Tämä tapahtuu n. 80 km/h vauhdissa.
     
  7. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Ja se on ihan normaalia. Vanhemmissa laatikoissa lukko menee päälle kolmosella (od off) n. 60km/h vauhdissa ja nelosella juurikin 80km/h tuntumassa (od on).
    Mun lootassa taitaa olla 00-> softa, joka kytkee lukon sekä kolmosella ja nelosella aina.
     
  8. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Niin, homman pointtina oli, että ylivaihde ei edelleenkään toimi. Mahtaako tää viimeistään karsia pois sen sähköpuolen vian?
     
  9. captainpera

    captainpera 2nd gear

  10. Nämä hiluxit vieläkin oudompia http://www.nettiauto.com/truckmasters/ox-4x4/6000707
     
  11. Fukov

    Fukov 3rd gear

    ^Joku tais just täällä OD:lla höpistä että noi Hiluxit ois panssaroituja.. Mutta ne pitäisi kait olla uusiksi EU-tyypitettyjäkin siinä tapauksessa?
    Noita Truckmasters:ejahan oli ainakin Dodge Durangona, ja jotain Letukan pikappejakin oon mielestäni nähnyt, olikohan just Avalanchena.
     
  12. Ei oo panssaroituja vaan kantavuutta on saatu noin 900kg jostain lisää.
     
  13. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Aa, ok. Jos itellä ois 60 kiloa rahaa laittaa rautaan, tai tässä tapauksessa kuttaperkaan, niin kyllä mä olettaisin että kiikarissa ois hieman eri segmentin tuotoksia kuin Tojotat.
     
  14. minikone

    minikone 2nd gear

    Se on selkeesti talvi tullu ku tankillisella ei päässy enää ku 370miles
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Näyttäis olevan 3 paikkanen, taitaa olla hurja kantavuus :D
    Mites noi takapenkit, mahtaako niistä saada jotain muistutusta jos sattuu poliisi pysäyttään?
     
  16. elmer

    elmer 3rd gear

    Jeh viilee on tullu.... Tos tuli sopu hintaan toisille vanteille allterraininit niin kuinkahan mahdottoman laitonta on nastottaa ne? Vähän semmoset bonus kumit niin kävi mielessä että tinttais pitkästä aikaa itelle nasta pyörät. Todennäköisesti pitävät renkaat on yhtä laittomat kuin riittävä valo suomen tiellä... Kysynpä silti....
     
  17. Samaa mieltä. En usko että kovinkaan helppoja kaupattavia noi hyötyihin nähden.
     
  18. captainpera

    captainpera 2nd gear

    ^^ Itse olen myös ihmetellyt sitä, että kuka sijoittaa vastaavan summan Volkkarin Amarokkiin?! Pakko olla tosi ROK, jos samalla rahalla saa pihaan aikas komian Dodgen Cumminsilla, Duramax-Silveradon tai F-Fordin uudella paremmalla Powerstrokella.

    ROK vaimenee viimeistään siinä vaiheessa kun avaimesta vääntää ja pellin alta kuuluu 2.0TDI:n vieno sirkutus. Arvonpudotuskin on aikas raaka, kun chattiautosta noita katselee. Siinä ei auta, vaikka kulkis Amarok ilman polttoainetta pelkän ROKin voimalla.
     
  19. simu_l

    simu_l Gearhead

    Nastottaminen aina laitonta jos renkaassa ei lue "studdable".
    Mutta käytännössä jos nastat on pakun/kuorkin nastoja ja "inhimillinen" määrä niin ei noihin ole kukaan puuttunut, siitä on tullut sanomista kun on ollut pitkällä piikillä ruuvinastat ja poliisi setä on nahkahanskansa siihen rikkonut...

    Mulla on 200% pakunasta trepadoreissa ja itse lameloidut keskipalat, omaan makuun varsin hyvät renkaat, ei oo oikeen nastan voittava mutta eipä nastakumeja saakkaa noin karkeena eikä noin isona.
     
  20. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Saahan ne nastottaa mut ei ne silti mittään pidä jos ei laita sit jotai traktorinastoja :D
     

Kerro tästä muillekin!