Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    nyt on omakin foordi saatu tulille pitkästä aikaa ja hienosti käy.
    saakos suomesta jostain alkuperäisiä foordin osia kuten termaria, hehkuja jne..
     
  2. Junneri

    Junneri 1st gear

    Nyt pääsee ääneen foorumin uusi jäsen.

    Tuli hankittua tommonen Fordin F-250 7.3L V8 Diesel vm.1988 (ensimmäinen jenkki mulla) Todellakin tykästyin laitteeseen paljon. Pientä laittoo siinä on, Laatikko vuotaa stefastaan moottorin päästä, löpö mittari ei toimi, Ei lähe käyntiin avaimesta mutta tähän mennessä ei oo vielä mikään haitannu. Laatikkoon vaihdan stefan heti kun vaan pääsen johonkin sitä laittamaan. niin ja laturin mittari ei toimi. mutta pikku vikoja/Ominaisuuksia?? ja sitten itse kysymykseen, mitä kannattaa ottaa huomioon kun tiputtaa laatikkoa pois paikaltaan?

    Auto on siis käyttö autona.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Erinomainen autovalinta. Tomaatti vai manuaali toosa?
    Kunhan et starttipilotin kanssa pulaa...


    Sharpshooterille selkääntaputuksia remontin onnistumisesta. Mitä se tulppa lopulta teki, tuli ulospäin? Meni koneen läpi jälkiä jättämättä? :eek:
     
  4. Junneri

    Junneri 1st gear

    Tomaatti laatikko tuosta löytyy. Starttipilottia ei oteta käyttöön vaikka kirveitä satais taivaalta, möyrin joka startin yhteydessä auton alle tökkimään solenoidin persettä ruuvvarilla. Täytys se startti vaan saada kuntoon ennen kovia pakkasia, kun ei pääse polkemaan kaasua startin yhteydessä ja kaupassa kun käy niin ois mukava saada se avaimesta käyntiin... :poff:
     
  5. teme01

    teme01 3rd gear

    Tietääkös joku mistä menee jhdot noille katto parkeille, minkä väriset johdot? laittaisin katkaisian moisille lampuille. auto on 2000 f350
     
  6. Junneri

    Junneri 1st gear

    Itte oon ainakin soitellu south west tradeen, sieltä oon saanu omaan f250 kaikki osat mitä oon kysyny. niitten nettisivuilta ei oikeen pysty tilaamaan mitään...
     
  7. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    Sharpshooterille selkääntaputuksia remontin onnistumisesta. Mitä se tulppa lopulta teki, tuli ulospäin? Meni koneen läpi jälkiä jättämättä? :eek:[/quote]


    kiitokset, joo no ei sitä tulppaa löytynyt se. sen mistä se se kärki tipahti niin viereisen pytyn männän laista näky jotain jälkeä, vanha jälki? vai oisko se jotenkin päässy sinne.
    no männät ja sylinteri oli sit kyllä hyvä kuntoiset eli ei muuta kuin kovaa ajoa. niin sitten kun on saanu leimattua.

    mitenkäs ne katsastaa näitä 4x4 kevyt kuorkkeja, mittaako jarrut normaalisti kuin henkilö autoissakin?

    sitten onko moottorin normi lämpö viisarin puolessa välissä? nyt menee klo.10 asentoon
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuossa tuli ajettua semmonen 130km 25-30 asteen pakkasessa. Loppumatkasta alkoi kuskin jalkatilan suunnalta kuulua saman tyyppistä sihinää, kuin mitä jarrupoljinta painaessa. Eli semmoinen lyhytkestoinen vaimea "sihahdus". Jarruihin en koskenut ja auto pelasi normaalisti. Sihahduksia kuului muutaman sekunnin välein ja taajamaan päästyä(kun enemän jarruttelin?) ääni poistui.

    Onkohan tämä joku "kylmän kelin normijuttu", vai jotain, josta tulisi olla huolissaan?

    2001 7.3 Excu siis kyseessä.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Normisettiä, noin ne on omissakin. Katso infrapunapistoolilla syyläristä, siitä kohtaa mihin ylävesiletku tykittää, saat kaikkein tarkimman, todellisen lukeman.
     
  10. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    itse katselin joku aika sitten 6.5td koneen lämpöjä pistoolilla, viisain lukema tuli termarikotelosta.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    no olen mä joskus noinkin neuvonut ainakin yrittämään, mutta kun IDI koneissa on termari lohkossa alhaalla ja aika hankalassa paikkaa niin siihen ei saa kunnon osumaa oikeen millään. Tietty sinnekin päin voi koittaa sohia (ja varoa ropellia, iski kerran pistoolin kädestä....)
     
  12. turjake

    turjake 3rd gear

    Taloon tuli topicin mukainen laitos kunnostettavaksi ja toivottavasti ajoon asti (1991).
    Mitäs raati sanoo tästä "sensorista" mitä virkaa se toimittaa?
    [​IMG]
    on meinaan ruostunut puhki ja tihkuttaa dieseliä, voiko korvata ns. kovalla putkella?
    [​IMG]
    Tuohon ei ainakaan tässä tapauksessa mene mielestäni mitään johtoja??
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hienoa että näitä on alettu pelastamaan ja kunnostamaan.

    Tuo "sensori" tai oikeestaan vaan kaulus on tietyntyyppistä ruiskunajoitusmittarin anturia varten. Sen voi huoleti poistaa.
    Mutta se tihkuminen voi tulla o renkaistakin, vaikka on kyllä aika karun näköinen ruiskuputki.
     
  14. turjake

    turjake 3rd gear

    Ohoh. Tulipas nopea vastaus. Kiitos.
    Ei tätäkään entisöidä, käyttökunnostetaan vaan.
    Yli 5 vuotta oli seissyt pihan perillä, -10 pakkasesta kesälaadut tankissa, roikasta ja rattorista apuvirtaa.
    tiukan sahauksen päätteeksi tärähti tulille iloisesti.
    Syy pitkään starttaukseenkin selvisi nopeasti,kun löpöä valui paluulinjoista sieltä täältä sekä tuo sensori suihkuttaa enemmän imarin päälle kuin esikammioon.

    Käykö paineputki suoraan tuohon suuttimen päähän vai täytyykö ostaa/tehdä adapteri?
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eipä kestä. Tuo on harrastamisen iloa parhaimmillaan kun puskista revitty vehjes herätetään henkiin.

    Putken pitäs sopia suuttimeen ihan sellaisenaan, se vuotava adapteri välistä pois vaan.
     
  16. Antti P

    Antti P Gearhead

    Moro, Excursionin öljypohja alkoi vuotamaan ku oli ruostunu puhki ulkoapäin.. Hitsasin migillä paikallaan sellaisen "pääskynpesän" että saatin autolla tarvittavat ajelut ajettua 1kk sitten ja hieman vielä vuotaa. Öljypohja tilattu rockautosta ja pari viikkoo ootellu asennusta. Nyt tuntuu siltä että ei pelkän öljypohjan vaihtoa varten kehtaa niin isoa työtä tehdä niin samalla pitää moottori läpi käydä ja tarkoitus tehoa lisätä. Laatikko ja turbiini laitettu syyskuussa eikä sillon se öljypohja vuotanu ku auto pukeilla.. Onko kokemuksia virittämisestä ettei tarvii samoja virheitä tehdä ja jos niitä hyviä niin osais oikeista paikoista palikoita tilata. Auto on vm 2000 ja 7.3 nelikko ja nyt on Banks ohjelmointi laite. Yritin hakusanoilla hakee muttei onnistunu.
     
  17. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Mistäs kandee etsii 4" putkea ja äänenvaimenninta vm2000 73 powerstrokeen?
    Ja onko se jossain säädöksissä katsastusmiehillä, että pitää olla vaimennin? Ja onko suora putki ylipäätään kielletty, kun ei se kyllä pahaa ääntä ilman vaimenninta pidä.
    Tai saako jostain läpivirtaavaa vaimenninta jos haluaisi isommat äänet?
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Noh makuasia. Mut kyllä see 4" suora rosterirööri pitaa aikaa mekkala. Varsinkiin jos meinat vähä pitempaan matka ajaa. Voi jossakin välis tul kuitenkiin sitä vaimennintä ikävä. :oops: Mut aina voi kokeil ja lisat sit sinne joku vapavirtaus vaimenin tai resonaatori. Oman auton tilasin heti sellaisen vaimentimen sinne välin. On mielestani juuri sopiva, ajos sellaine rauhalline jytinä maustetu turbon vihelluksellä. Mut kun rupee käskee, sit kuulu kyllä mistä on kyse :D Noh tietty puhun nyt kyllä vähe eri mootorista
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Antt P: on kokemusta. Ota yhteyttä.
    Pyrjovuo: kyl vaimennin kannattaa olla. Jos on tarkka kasuri niin kyttää et siitä löytyy E-leima.
    Joitain ollaan tehty 4" kuorma-auton tarvike vaimentajalla. Ei E- hyväk.
     
  20. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    No mistäs saapi tällasia 4" vaimentimia, tai resonaattoreita?
    Eli kukahan myy vaikka pk seudulla tai kouvolan alueella?
     

Kerro tästä muillekin!