Lämmin talviauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 13.12.2013.

  1. Beauville

    Beauville 1st gear

    Omat kokemukset.
    96, 99 ja 900 Saab
    240 Volvo
    Lincoln Mark IV (plussaa, iso moottori ei jäähdy hetkessä kovemmallakaan pakkasella parkkipaikalla, kauppareissut)
    Vanhakoppainen vani (testattu Lapin olosuhteissa)
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    https://www.youtube.com/watch?v=LdVkG_QzBwU tuo sauna pätee nimenomaan ysisatkuun...

    jos taunus ei lämpene niin veikkaisin että lämppäri tukossa tai puhallin valskaa tai termari jumissa... :odroll:
     
  3. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Komppaan tätä. C4-korinen Audi on aikas hyvä talviauto. Automaatti-ilmastointi hoitaa lämmönsäädön automattisesti tasaiseksi, puhallin on tehokas ja hiljainen, lämpö riittää joka kelillä. Jatkuvalla nelivedolla pääsee kelissä kuin kelissä.
     
  4. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Vuoden 89 Pontiac Firebird on kuskannu meikäläistä 8 talvee putkeen ilman ongelmia.
     
  5. SCAMP72

    SCAMP72 3rd gear

    Vaikka alussa volvot pitikin unohtaa... Omana kokemuksena 6 talven ajalta Volvo 240 bensaversiona, on aivan verraton talviauto.
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Lämpimimmät on olleet -75 Impala ja -65 Amazon, sitten taitaa tulla nykyinen Volvo 740.
     
  7. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Ai talviutoa? :D Tojota sen olla pitää! Corolla 4A-FE on halpa ja tylsä, eikä moottoristakaan kuule onko edes käynnissä, betotavasta nyt puhumattakaan, mutta johan lämpiää nopeesti vaikka ilman lämmitystä käynnistäessä ja asteet sopivaksi säätää kuski. Ihan parhaita käyttiksia mun mieleen.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Japsit kyllä omassa talviajossa tarvinnu pahvia -18 alkaen suunnilleen. Näihin luetaan camry 92, galant 89 ja corolla 87.
     
  9. Quest

    Quest Gearhead

    Samaa merkkiä, mutta mallina Transit. Tuulilasin lämmitin, eberi ja pieni kajutta. Ei huurua ja lämmin parissa minuutissa. Mukava ajaa, kulkee hyvin sohjossa ja mahtuu romua kyytiin
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    chevy c3500,laitoin kiertovesipumpun nyt riitti 1 asento lämppärissä -32 oli ulkona.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eli ei mikään mitätön juttu ollenkaan, arktisten alueiden erikoisvarustelu. Noh, ainakin kanadassa myydyt lienee lämppärillä. Olen muistaakseni tasan 2 kertaa nähnyt jonkun veivaavan tuiskussa 50 luvun pelillä, Edmontonissa iso Olds tai Pontiac ja BC:ssä kerran 56 chevy.

    Mistähän kiertovesipumpusta tuossa edellisessä viestissä on kyse....? Lohkis?
     
  12. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Kaksi vuotta nuoremmalla kolmas talvi menossa, eikä ole tarvinnut palella.
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    :odroll: pobedassa on julmetun iso lämppärinkenno ja se on kojetaulun alla näkösällä eikä jossain keulalla piilossa...
     
  14. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Pumpulla tarkotetaan arvatenkin lämppärin letkuun tulevaa sähköstä kiertovesipummpua.On vakiona muistaakseni esim Mersun Vitossa.Itellä oli Malibussa semmonen.Sillä sai korjattua sen että tyhjäkäynnillä meinas muuten lämpö laskee sisällä kovilla pakkasilla.
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Peesaan! 8) -Aikoinaan kaveritkin jotka olivat kyydissä tai ajoivat -97 corollallani, kehuivat nopeaa sisätilan lämpiämistä... :wink:
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tunnustan etten (tietääkseni) ollut kuullutkaan tälläsestä ajon aikaisesta pumppu sovelluksesta. Ja 30 talvea olen autoillut! Ne parkkipumput ja kiertovesilohkikset on tuttuja tietysti.
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No tälle peruspertille ainakin Volkkari on ihan yhtä lämpöinen kuin Lumina. Tai huomattavasti lämpimämpi kuin Lumina ennen termostaatin vaihtoa ja lämppärin kennon putsausta. Ja kokolailla tasoissa myös Typhoonin kanssa. Muilla jenkeillä ei juuri talvella ole tullut ajeltua.

    Eli Passatti 2.8 bensakoneella.
     
  18. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulla on 230 bensa w124 mese,lämpiää tosi nopeasti,ja kaikissa vanhemmissa diesel meseissä on tuo kiertovesipumppu,jos ei pelaa ni tyhjäkäynnillä ei tule lämmintä kabiiniin.
     
  19. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    -95 S10 Blazer ja kyllä tullee lämmintä....
     
  20. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    -83 saab 99 2D T16, lämmin ja mukava talviauto 8)
     

Kerro tästä muillekin!