Bussiennakko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja palontie, 16.12.2013.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kauanko kestääettä mh tilittää rahat lähettäjälle?Mä tässä olen odotellut kohta 2vj ja rupee pää kärtsää :mad:
     
  2. Toke

    Toke Gearhead

    8-14 pankkipäivää
     
  3. tedt

    tedt Gearhead

    2-14 PANKKIpäivää ilmoittavat, joten useimmiten sen lähemmäs 14.. Ajanjaksona siis lähes 3vk!
    Eli "kestä" vielä hetki. Tietty voit tiedustella onko lähetys noudettu, sehän se kait aina eniten kuumottaa ja siksi nykyisellään mh:a käyttäessä pyydän ostajaa maksamaan rojut etukäteen tilille ja teen myös itse mieluusti näin jos jotain ostan/tilaan, fair game. Ja säästää tuon turhan ennakkomaksun, jonka mh veloittaa "rahan"käsittelystä.
    8)
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei sopinut ostajalle muu kun tuo fuckin ennakko.
     
  5. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Tästä oli juuri muutama päivä sitten juttua Kuningaskuluttaja ohjelmassa,
    jos kyseessä asiamiesposti, käytännössä ne pitää rahoja sen maksimiajan!

    Mutta on kuulemma muutos tulossa vuoden vaihteessa, jatkossa olis 4 vrk jos matkahuollon omalta asemalta hakee, mutta asiamiespisteestä ei puhuta, se kai sitten säilyy entisellään 14 vrk?


    "Matkahuollon nettisivuilla sanotaan, että bussiennakon tilitysaika on kahdesta neljääntoista pankkipäivää lähetyksen luovuttamisesta. Katsojamme on lähettänyt useita paketteja Matkahuollon omaan toimipisteeseen. Raha on poikkeuksetta tilitetty aina vasta maksimiajan eli kahden viikon kuluttua. Miksi Matkahuollon tilitys kestää aina maksimiajan?

    Matkahuollon talouspäällikkö Miska Vuorio epäilee, että kyseessä olisi ollut asiamiespiste, jossa tilitys saattaa kestää neljätoista vuorokautta, mikä johtuu pankin suoraveloituksesta.

    - Jos kuitenkin epäillään sitä, että se on meidän omalta asemalta haettu, niin silloin täytyy tutkii tämä varsinainen lähetys meidän järjestelmästä.

    - Meillä on kuitenkin nyt tulossa muutos vuoden alusta, jolloin meidän tilitysaika tulee olemaan neljä pankkipäivää, Vuorio selvittää."


    http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/12/12 ... tys-kestaa
     
  6. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Meil tuli viimeks rahat tilille 6 päivässä ja viikonloppu oli siin samas syssyssä. Turkuseen meni paketti.
     
  7. HV

    HV Gearhead

    Useita viikkoja, paras on 6 viikkoa. Rahat tilille ja paketti sitten liikenteseen sovitulla tavalla toiminta on helpompaa.
     
  8. Eufomode

    Eufomode 1st gear

    Sinä ajassa kerkeäpi käydä muutamaan kerran automatilla katsomassa että omko tullut ja pelkästän palvelumaksujakin tule jos käy esim 3 kerta päivässä katsomassa niin se teke 63 euroa ja 60 centtiä bebsa kustanuksista puhumatta esim jos moposkoterilla ja matka 5 km yhten suntan niin se teke 210 euroa mitä mene pelkästän bensan eli yhtensä 273 euroa ja 60 centiä plus 2 tahtiöljyäkin mene jonkun verran. Matkahuoltoko maksa nämä ylimäräiset kustannukset. Tämä pääten minulla kun minulle ne on korkeasta virallisetat tahosta todennut että tarvitsen edunvalvojan eli entinen virkahuohoja josta yrittin pästä eron mutta hovioikeudessa ne totesin sen tarpelliseksi. Tämä estä verkkopankkin käyttöä ja jos on verkkopankki niin kyllä sinä ajassa muutama avainluku korttia mene jos esim 3 kerta pävässä käy katsomassa onko tullut niin joutu katsoa 126 kerta ja siinä mene muutama avainlukukorttia.

    Tientenkin joillakin sattan myös mennä hermot sinä ajassa vaikka onkin harvinaista.

    Ystävällisin Tervesin: Eufomode
     
  9. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Taitaa edunvalvoja käydä tankkaamassakin? Tuntuu äkkiä isolla kasillakin ajaminen äkkiä halvalta skootteriin verrattuna.

    Edit: meni päivät ja viikot sekasin
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    5 päivää meni matkahuollolla
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mulla maksaa tiliotteen mukaan automaatilla saldokysely 2€ kerta. 3 kertaa päivässä 24 päivän ajan tekee liikaa mulle.
     
  12. JP-350

    JP-350 Gearhead

    On vittu ihme aihe tämäkin,tulee ne rahat sieltä parin viikon sisään,mikä siinä aiheuttaa päänvaivaa?
     
  13. perkele

    perkele Gearhead


    sinä... :p
     
  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Aha,mä kyllä lähinnä ajoin takaa sitä että säännöt on selvät ja ne kerrotaan ennen lähettämistä...ihme veivausta. Jos tilaan osan ja liike ilmottaa että tulee 6-14 päivän sisään niin vittuako mä täällä itken jos siinä kestää 13 päivää??? Eks se ole sopimuksen rajoissa?
     

Kerro tästä muillekin!