Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

    Olisko värikoodista? Siinä optiokoodilistan viimeiseltä riviltä.
    Alkaa muistaakseni WA-

    Tarra on valkopohjainen mustalla printillä. Farmeissa takaluukun pohjalevyn alapinnassa. Sedaneissa takaluukun alapinnassa.
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    Niin sehän tietysti on vielä säilynyt. Vähän kellastunut tosin on, mutta tiukasti muovitettuna peltiin. Sieltä varmaan selviäis yhtäsun toista siitä vehkeestä jos osais vaan tulkita.
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    No hyvä on, hyvä on. Kun ei kerran kukaan muu uhrautunut, niin jonkunhan pitää...

    [​IMG]
    Orggisvanteet siis muuten, aluvanteet, joissa on keskiökupitkin tallella.

    On siinä ruostettakin, mutta kertaluokkaa vähemmän, kuin nykyisessä eli tässä on ehkä silti "pelastuksesta" huolimatta kohta maailmassa yksi Buick vähemmän. Tämä on vähän katkolla nimittäin:

    [​IMG]
    Pohjaa pestessä tuli muutama paha kohta eteen, voipi olla että menee osiksi itselle ja hankkimalla toinen Buick tuli samalla ruosteasia lähes kuntoon ja siis lisäksi kasapäin - siis yhden auton verran - varaosia samalla.
    Mietin tähän toiseen jotain "cashback" -myynti-ilmoitusta. Hinta vaikka 2000 eur, josta annan 1000 eur takaisin, kun näen auton hitsattuna kuntoon. Muutenhan tästä tekisi joku käyttiksen elokuun loppuun saakka tai myisi osina eteenpäin.

    Miksi näiden autojen hintataso on tätä luokkaa?? En ymmärrä edelleenkään. Ihan heittona: jos joku tulee ja tarjoaa tilalle esim. Chevy II -farmaria 283:lla, Plymouth Belvedere farmaria 318:lla, Ford LTD Farmaria 351:llä, en vaihda nyt päikseen tähän Buickiin, vaikka olisivat samankuntoisia... ja nuo vertailuautot maksavat kolme kertaa sen mitä tällainen Buick! No, olenpa iloinen ostaja tällaisilla hinnoilla!! Pari kuukautta Buick-ajotaukoa ja taas on hymy korvisssa (siis välillä ollaan menty sedan-Capricellakin,mutta ei se vaan ole sama asia)
     
  4. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Eiköhän näitä purkuautoja ole jo ihan liikaa, ei kannata enää jonkun muutaman ruostepaikan takia laittaa osiksi.
     
  5. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    mite on mahollista et moottori joka sekotti nesteet sekasi ja leikki diiselimersua, johon vaihettii tiivisteet ja putsattiin joka kohta ennen uusien nesteiden laittoo, rolotti ja kolis edelleen,ja sitte pitkän seisonnan jälkeen ekasta käynnistyksestä asti toimii moitteetta eikä minkäänlaista ylimäärästä kuulu konehuoneesta.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    http://www.partsmonkey.com/en/catalogue ... r-resistor

    Onko farkuissa tommonen puhallin? Toi niinku väittäisi että tuo on electran puhaltimen moottori, mutta luulis niissä olevan kaikissa sama. Mulla on tommonen joutilaana jos joku kaipaa. Cooling Depotin 35588 malli, ja Cooling Depotin pahvilaatikossa, mutta puhaltimessa on delcon stanssit made in usa.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tollane pontikka tuli hommattua käyttövessaksi :rotfl: , ja tietenkin rieselikikkaralla.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Piti olla vaan kansipaffivika mutta ne on ihan kunnossa, kone vaan huohottaa niin paljon että öölit lentää ulos kun ottaa mittatikun pois :rotfl: .
    Onnex on jemmassa toimiva D-pannu.

    Myyntipuheessa kerrottu ruostesuojaus piti sentään paikkansa ja sitä ruostepaskaa ei juuri ole.
    [​IMG]
     
  8. esmi

    esmi Gearhead

    Kyllä mä aikoinaa otin Buickista puhaltimen Oldssii ei mitää eroa!Olds -85 Buickin vuosmallia en muista.
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Onko toi poncho ihan orkkis daisuli? Taisin tota just jokuaika sit ihmetellä chatti autossa. :D
     
  10. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Kyllä mullakin 5.7D heitti öljyä tikunreijästä..auto oli seisonu pari vuotta,niin öljyrenkaat oli jumahtanut...Ajelin pari sataa kilsaa lämpösenä annoin kunnolla kenkää niin irtoshanne...enään ei tarvi lisätä öljyä kun litra 2000 välein :)
     
  11. HELL2

    HELL2 Gearhead

    Viime viikolla tuli leimattua 76 Impala.Aito piilojames lienee historiansa aikana ollut ainakin Iisalmen seudulla laulukäytössä(päätellen olvi-korkkien määrästä ja ei niin loogisista kuhmuista)..joku sikäläinen jos muistaa niin voi kertoilla lisää..jossain vaiheessa kulkeutui outokumpuun jossa luovutti orgis koneen ja lootan+muutamia pikkuosia vanhempaan letukkaan...siitähän se loppusuora yleensä alkaa ja vehje alkoi olla lopullista niskalaukausta vaille kunnes satuin tontille ja innostuin laitteesta ostopäätökseen asti..tarkoitus oli laittaa nopeasti ajokuntoon ja pörräillä joutavia...toisin kuitenkin kävi ja vuoden kestäneen osametsästyksen jälkeen auto pääsi melko täydelliseen läpikäyntiin periaatteella kaikki pitää toimia ja olla kunnossa.hanskalokeron valo välillä ei syty mut sen kanssa voi elää :D Oldsin golden rocket 350+th200r4 tuli tekniikaksi..pientä päänvaivaa oli kickdown vaijerin säätelyssä mutta netin ihmemaasta löytyi mallikuva holleyn vipuun tulevasta palikasta jolla vaijerin liikerata muuttuu oikean pituiseksi.helppo tehdä..mitat löytyy multa jos joku tarvii
    [​IMG]
     
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  13. JuPa305

    JuPa305 1st gear

    Löytyiskö täältä ketään, jolla olis ehjät peltisarjat 305-koneiseen -84 farkkuun ylimääräisenä?
     
  14. hevimies

    hevimies Gearhead

    Tosi nätti impala.
     
  15. Protype

    Protype 1st gear


    Mulla on Capricessa sellainen vika ettei tehokkain puhallus toimi.. et onko moottorista kössähtänyt joku kohta vai kenties joku "etuvastus" ? et auttaisko tuon vaihtaminen asiaan?

    jos sillä korjaantuis niin ei olis ainakaan pitkä "kauppareissu" kun samalta pitäjältä..
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jos etuvastus menee niin sillon mielestäni toimii ainoastaan tehokkain puhallus.

    Mittaa tuleeko moottorille virta kun on täydellä puhallus?
     
  17. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Toi Impalan kunnostus on jo kulttuuriteko! :D

    Antaiskohan halosentarja tuosta vaikka mitalin?
     
  18. Protype

    Protype 1st gear

    Jos olis mittari niin olis paljon helpompi mitata :D muuten puhallus toimii mut tosiaan se tehokkain on kössähtänyt. Ilmeisesti tästä johtuen kovilla pakkasilla ei tahdo sulaa sisältä kunnolla.
     
  19. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    tehokkaimmassa asennossahan siellä ei ole se vastus käytössä vaan menee releen kautta "suora" jännite sinne moottorille?
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole orkkishaisuli. Painepesurilla sai kaivettua tollasen esille.[​IMG]
    Ei ihan ton Impalan veroinen, mutta menettelee.
     

Kerro tästä muillekin!