4x4 Fleetside et/offset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja roadhammer, 6.12.2013.

  1. roadhammer

    roadhammer 1st gear

    Mikähän mahtaisi olla sopiva et vanteille -90:seen 4x4 fleetsideen kun tarkoitus olisi laittaa 33x12.5 15 donitsit. Saisivat tulla juuri lokarin reunan tasalle tai aavistuksen ulos.Onko kenelläkään kokemusta?
    Thanks jo etukäteen.
     
  2. Sten

    Sten 3rd gear

    En tiedä kyseistä autosta mutta yleis kaavio on 8 tuuman vanne ja noin -19, jos 10 tuuman vanne joka sopii paremmin kun on vähän vakaampaa tiellä niin on -44
     
  3. sakkoa

    sakkoa 2nd gear

    Tuo on mahdoton yhtälö..jollei saa tulla lokarin reunasta edessä yli--ei mahdu kääntyy...
    Mulla on alla 33/14.5 15 kymppituuman vantella.eikä tuu kun 14centtiä kurkkii kaaresta.
     
  4. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Otahan huomioon että 15x8½" vanne pitää olla vähintään -32 et:llä että sopii edes olemaan paikallaan. 15x10" et -20 ei sovi. Eli ulos kaaresta rengas tulee joka tapauksessa.
     
  5. sakkoa

    sakkoa 2nd gear

    7.5/16" vanteet ja renkaaksi 285/75r16 toi on suurin yhdistelmä mikä onnistuu ilman levityksiä. Mulkaa ei oo tietoo tuosta offsetistä (olen kyselly sitä toisaalla.
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Alkuperäisen vanteen mitat K1500 ext.cab:
    16x6,5" ET 50 ja tämä vanne myös 265/75R16 kumilla. Eli reilusti positiivinen ET(vie rengasta sisään)
    Tosta jos lähtee laskemaan 12.5 renkulan vaatimaa vannetta, niin 2 tuumaa lisää leveyttä menis vielä ET 0 vanteella.
    Mahtaisko vielä ahistaa sisäsyrjältä? Mulla ei ole koskaan renkaat sisäsyrjältä kiinni ottaneet, mutta ei mulla 0ET:llä ole vannetta vielä alla ollutkaan..
    Ainakin mun kokemus noista on, että aina ottaa ekana kiinni 33x12.5R15 ja 285/75R16 puskurin päähän ulkosyrjältä, vaikka maltillisella negatiivisella ET:llä on vanteet ollut. Ihan Suburbanin vakiolevikkeillä on kulutuspinta pysynyt piilossa päältä katsoen.

    Eiköä auta ihan pieni korin korotuskaan, puskurin siirto ulospäin, tai laikkaa nurkkaan, niin mahtuu kääntymään ja joustamaankin käännöksissä.
     

Kerro tästä muillekin!