cummins v8 Nissan vs Ram V6d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Powerstroke, 26.12.2013.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pohjois-amerikan pikuppi markkinoilla on muodostumassa ennennäkemätön diesel-dilemma.

    Dodgelta on markkinoilla uusi full size Ram 1500 sarjan diesel pikuppi. Koneeksi on monimutkaisten vaiheiden jälkeen päätynyt italialainen VM motorin V6 diesel. Tehoja 240hp/420ftlbs

    Nissan on julistanut tuovansa markkinoille Titan pikupin diesel version, jossa koneena cumminsin tekemä v8. Tehoja noin 300hp/500ftlbs

    Päivän selvää on että jokainen haluaisi tuon cumminsin koneen uuteen 1/2 tonniseen Ramiin, eikä mitään hiivatin v6 koneita. Vai onko?

    Nissan Titania en tunne oikeestaan millään tapaa, eikä ketään moinen japskakka-ritsa kiinnosta muutenkaan. Vai kiinnostaako kun siitä löytyykin cummins v8? Ainakin koneen luovuttajana...

    Mutta mitä sanoo raati? Eli niinkuin hiekkalaatikolla aikoinaan kysyttiin kumman ottaisit? Aito jenkki-Rami + v6 italodiesel, vai Nissan + aito jenkki-cummins v8?

    cummins v8:
    http://www.popularmechanics.com/cars/ne ... n-16187945

    titan/cummins:
    http://www.trucktrend.com/features/news ... san_titan/

    ram 1500d:
    http://www.autoblog.com/2013/09/26/2014 ... in-review/

    http://www.autoblog.com/photos/2014-ram ... o-1240348/


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. 69

    69 Gearhead

    En tiedä, turhan muovisen oloisia molemmat, mielummin reilusti vanhempi.
    No Dodge näyttää kyl paremmalta ja onhan Fiat hyviä traktoreita tehnyt juu..
     
  3. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Aika muovileluja on kaikki noi uudet. On se sitten RAM, Nissan Titan tai vaikkapa Toyota Tundra. Valitsisin noista Dats... eiku Nissanin Cumminsilla ennemminkuin Fiatin (...tai VM-motorin...whatever) teknologiaa. Sais olla silti Cummins Dodgen nokalla joo.

    Kaipa ne lyövät vielä euroopan vientimalleihin Viiatin merkit RAMiin (tai Lancia pickup,) jos tänne oikein "virallisesti" myyntiin tulee. :(
     
  4. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Aika tuonkin kai tulee näyttämään, että miten myynnit lähtevät menemään.
    Veikkaan kyllä että Ram tulee aika kauan vielä myymään enempi kuin Datsuni, sen verta tohinoissaan tuntuvat jenkit olevan jopa tuosta 3 litraisesta Italian Padasta. Saa Fordikin F-sarjallaan pidellä hatustaan tän uuden koneen myötä.
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ulkonäöllisesti RAM on täysin eri sarjassa kuin tuo lelun näköinen Nissan, uskoisin että käytössä sama juttu vaikka ei kokemusta olekaan. Ainakin RAM:illa kokemusta pikkisten tekemisestä Nissania pidempään(?). Jenkitkin ovat heränneet mpg-juttuihin, niissä tuo makaronimoottori lienee vahvoilla. Toki Cumminsin ISV lienee hieno moottori.

    Oma valintani olisi makaroonin voimalla etenevä RAM.
     
  6. 69

    69 Gearhead

  7. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Jos sillä pitäs päivittäin ajaa, niin Nissan. Kun on noissa eurotiisseleissä monenlaisia onkelmia.
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Olikohan toi VM osina esittelyssä Diesel Power Magazinessä, ja siinä ainakin sitä kehuivat, ja ihan fiksulta se palasina näytti(sehän sen kaiken kertoo, heh). Ja omat ongelmansa on amerikkalaisissakin dieseleissä ollut, tosin ei kai nyt just Cumminsissa niinkään, vaikka ei kai tää uus v8 sekään modifoimatta mikään 6bt:n veroinen ole....
    Paha olis valita, ehkä sittenkin kallistuisin Dodgen puolelle?
     
  9. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    mutta eihän dodge ole tehnyt oikiaa pickuppia -93 jälkeen.
    empä tiärä oikiasti kumpi olis paree, olisko cummins oppinu tekemään v-koneen? onhan nua italiaanot osannu riisseleitä kyllä teherä. aika näyttää mutta minä en testaa, ainakaan omalla rahalla. pitää ajaa tua 1gen ensin loppuun
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

    kyl joutus cumminssi datsunin ottaan..ei oikein vakuuta toi perluskoonien tekele.. :wc: harmi kun chryslerin taloudellinen tilanne aiheutti aikoinaan,sen ettei cumminssin 4.2 L v6 tai 5.6L v8 päätynyt 1500 sarjan dodgeihin ja durangoon.

    http://www.cumminsdieselspecs.com/5.6L- ... mmins.html
    http://www.dieselpowermag.com/tech/dodg ... ewall.html

    The interest in a Cummins powered 1/2 ton pickup never died, but the pool of potential buyers shrunk and Chrysler's financial situation became dier. The plans were ultimately scrapped, and Ram Trucks (formerly Dodge) has since chosen to offer an alternative manufacturer's engine in their upcoming Ram 1500 diesel for the 2014 model year. Yes, the Ram 1500 is getting a diesel afterall, but it will not be a Cummins; here's an oveview of what they missed out on.
     
  11. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Aivan sama.
     
  12. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    VM Motorin 3l V6 on kokonaan uusi malli, mm. 24 venttiilinen, ettei sen luotettavuudesta ole vielä selvyyttä, mutta toivottavasti parempi kuin edelliset.

    Jenkeissähän ongelma on ollut huonolaatuinen dieselpolttoaine et kuinka hyvin nykyiset hienot mosat tulee toimimaan moisella kuralla.

    Melkoiset kuviot ja siten spekulaatiot ollut vuosien saatossa Ramin uudesta dieselistä:

    Detroit Diesel osti VM Motorin 1995
    DaimlerChrysler osti Detroit Dieselin 2000 ja Daimler omistaa sen edelleen
    Penske osti 51% VM Motorista 2003
    Penske osti loput VM Motorista ja myi 50% GM:lle 2007
    Fiat osti Pensken 50% osuuden VM Motorista 2011
    Fiat osti GM 50% osuuden nyt lokakuussa 2013 ja omistaa VM Motorin 100%.
     
  13. Fage

    Fage 1st gear

    Saahan tuon Ramin Hemillä. Miksi ottaa jollain Dieselpannulla, kun voi ottaa bensakoneisen. On muuten aika passeli ajaa ja kulkee varmaan samoilla kulutuksillakin...
     
  14. Winnipeg

    Winnipeg 1st gear

    Kanukeissa tuli vertailua noita pikkareita ja hinnan takia ainoastaan bensa koneista. Ja hemi rami mieleisillä varusteilla veti voiton. Ford olisi ollut samoilla herkuilla 2000$ halvempi ja 30hp laiskempi :). GMC:n ja chevyn tyrmäsin heti koska ulkonäkö ei miellyttänyt. Nissania ja tojotaa olisi joutunut odottaan hetken. Mutta kuitenkin ramin kulutus oli mielestäni varsin kohtuullinen tehoihin ja painoon nähden. Noin 12 litraa satkulle nätillä sekalaisella ajalla. 70% maantietä loppu kaupunkia.
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Ois kiva kyllä, mutta täällä kotoisassa Suomessamme vaan aivan tolkuttoman kallis.
     
  16. nixon

    nixon 3rd gear

    Kumpikaan ei kiinnosta, mutta jos olis pakko niin ottaisin sen mistä on helpompi poistaa saastelaitteet.
     
  17. Winnipeg

    Winnipeg 1st gear

    Kanukeissa diiseleiden kysyntä on todella vähäistä mitättömän hinta eron vuoksi. Sen takia jos esim. 1500 ramin olisi halunnut makuna niin olisi mennyt tilaus hommiksi. 3500 4x4 cummins olisi löytynyt pihasta heti mutta oli liian kallis. Joten 35t$ 4x4 Hemi oli sopiva..
    Siis polttoaineen hinta ero on mitätön..
     
  18. xterror

    xterror Gearhead

    Eihän tuohon ole kuin yksi vastaus..datsuni+cummari! Noista vm motoreista olen jo nähnyt painajaisiakin kun töissä mokomia ropaillut..
     
  19. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Niin, pöndellä kahdessa Fendt -raktorissa oli VM:n koneet.
    Sitte luin, tai oikeammin kuulin huoltomieheltä että Detroit Diesel osti VM pajan, joskus, elettiinkö nyt 90-luvun loppupuolta.

    Sittenhän taas Daimler osti Detroit Dieselin joku vuosi myöhemmin.
    Ja taas amerikkalainen Penske osti osan VM:n osakkeista sen jälkeen, ja Daimler taisi luopua osakkeistaan samalla kun Ryslerin myi.

    Muttamutta, amerikkalaisilla on sormensa tuossa moottorifirmassa, täten ei siis raamatullinen ihme että Dodgen keulalle moinen eksyykin.

    Tälle itellä ei ole mustaa valkoisella näytöksi ja lähde on yhden ihmisen suusta poimittu, että en pistä päätäni pantiksi tiedon oikeellisuudesta.

    Jos jollain on eriävää tietoa, en ala vänkäämään.

    Ainoa mitä voin varmuudella sanoa, että VM koneet palveli hyvin.
    Nykyisessä on sitten Deutz pellin alla.
     
  20. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    jännä olis kuulla mille noi cumminssikasit kuulostaa, vahvoja koneita ovat kyllä. onhan niillä kaseja ollu joskus vuonna keppi ja kivi. mä ottasin datsunin, koppahan niistä varmaan ensin menee, koneet vaan rokkais
     

Kerro tästä muillekin!