Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Onks tietoa, miltä putkalta kotimaasta löytyis lehtijousen etukannakkeen J-Nutsit?
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ei ole eksaktia tietoa, mutta ekana soittaisin Tradepartsiin ja heti tokana Nippelit.fi

    (Mullakin tarve noille, joten jaappa tietoa mistä löysit mikäli lähdet toden teolla metsästelemään ja mokomat mutterit jostain löydät...)
     
  3. max

    max Double Gearhead

    elco 0365,mitä sulla noissa Basseteissa on leveyttä ja paljonko noista joutuu kärsimään?
    Ovat kyllä hemmetin hienot.
     
  4. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Joo se on hyvä ostaa Selli harjoittelu vaiheessa reilummin materiaalia niin ei lopu heti ekan tai tokan suden jälkeen kesken! :rotfl: Mut harjoittelemallahan sitä oppii, ei millään Valittujen Palpjen kirje kurssilla!

    Vanteet muttereineen ja venttiileineen oli 440 taalaa plus maarahti 100 taalaa.
    Ja sit tietysti täällä päässä tulee vielä konttirahti ja verot, ne ei ole vielä tarkalleen tiedossa.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Ok,mutta se leveys?
    Tappelen itseni kanssa juuri tällä hetkellä siitä,että pistänkö nämä 360 leveät Mickey Thomsonit 70-luvun rajusti ulospäin levittäville 10 tuumasille turbiinivanteille,vai lähetänkö Rallye vanteet vannepajaan 14 tuumasiksi muutettaviksi.
    No jos valinta osuu "Funky" turbiinivanteeseen,niin sitten kyllä ruvetaan korottelemaan perää ja reilusti.
    No oli kummin päin hyvänsä,niin noita vois kyllä joku päivä kokeilla sun Camaron alle kun sinne näyttäisi nyt mahtuvan mikä vaan(sano entinen tyttö).
     
  6. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Joo sori se leveys jäi. Takana on 12 tuumanen 3 tuuman bs ja eteen tuli 10 tuumanen samalla bssällä. Kokeilukin käy mutta menee vasta kevääseen sun saan silloin auton pois talvisäilöstä.
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Hankin tuollaiset vaatimattomat Super Saloon/IMSA levitykset.
    Kansan joukoista kuuluu varmasti kohahduksia,kun tuollaiset Camaron kylkiä koristavat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  9. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Tilasin Niemensivulta (sitä kautta saa ainakin Rick's Camaros kamaa)
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Selli taisi puhuakin Painless Wiring johtosarjoista jonkun sanan.Summit näköjään tarjoaa kyseistä sarjaa reiluun 800 taalan hintaan.
    No tilanne on se että 79-Camarossa (Berlinetta jossa oli kaikki humpuukilaitteet kuten ilmastointi,sähköikkunat jne..)on edellinen omistaja tärvännyt johtosarjat mittaritaulun alta,etu ja takavalojen sarjat ja paljon muuta esim.varashälytin boksin asennus(joka ei toimi) näyttää pahalta.

    Kun auto on nykysellään radikaali,eikä mitään ylimääräistä ole käytössä,niin mennäänkö ojasta allikkoon jos irrotan koko nykyisen raiskatun sähkösysteemin ja laitan sinne tämän 70-73 painlesin sarjan,mitä auto nykyään vastaa?

    Ajatuksena oli myös tehdä mittaritaulu alumiinista,joten ei tarvittais turhaa helläkätisyyttä.Eli voisko putsata kaiken ratista tulipeltiin pois(roskikseen) ja sit asentaa uusi sarja ja tämän jälkeen rakentaa uusi kojelauta?

    Kertokaas hommaa tehneet tai suunnittelevat mielipiteenne.
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Jakulepi on kyllä kovaavauhtia peltiseppä :) Vaikka toisaalla tuota ite epäilit.

    Maxin levikkeet näyttää enemmän ku härskiltä! Juuri hienoa!

    Maxin kanssa samoilla ajatuksilla.Tässä on kaksi puolta omassa projektissa. Toi täydellinen setti kattaa kaikki lampunkannat yms eli puskurista puskuriin kaikki mitä keksii. Eli just perfect. Oma tarve lähinnä maksimissaan 8-12sulaketta ja toi täydellinen tosiaan kattaa 18sulakkeen piirin kaikille mausteille.Hinta on kova us-partsilla reilun 780e mut houkuttaa asennuksen helppous. Tohon olisi saatavilla painlesilta sellanen 12sulakkeen setti mut joutuu jonkuverran ite tekee "sähkö" töitä. Ite en ole vielä edes rahoja saanu kasaan ja autossa ei ole piuhan piuhaa missään et samassa kysymys tilanteessa maxin kanssa. Helpolla vai omaa työtä. Tärkein lienee tossa setissä se että on GM column liitin. Laitan tänne sen toisen linkin kuhan kotoo löydän sen infon.
     
  12. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    haha, no vähän sellasta peukalo keskellä kämmentä turaamistahan tuo vieläkin on, mutta työ tekijäänsä opettaa jatkuvalla syötöllä.
    Toistaiseksi ollut jopa kivaa.
     
  13. auburn

    auburn Gearhead

  14. fmila

    fmila Gearhead


    Mieluummin sit ehkä toi Painless kuin tuo "halpasarja" tuolta American Autowire:lta. Tollasta nippuside hässäkkää kestä kukaan katsoa pidemmän päälle :mad:

    Itse tekisin varmaankin (...ja vielä teenkin)alkuperäisen mallin mukaan ihan oman uuden sarjan. Ensin se alkuperäinen pois autosta ja "seinälle" (ei kukaan jaksa kyykkiä lattialla sen parissa). Tekee vaikka vanerista ison levyn johon laittaa sen alkuperäisen ruuveilla roikkumaan. Sitten mallaa siihen päälle uudet johdot jotka ovat riittävästi erivärisiä (ei tarvii olla samoja värejä kuin alkuperäiset, kunhan teet itselle hyvät "koodaukset"). Kun johtojen pituudet on näin saatu uuteen sarjaan vanhasta merkattua (älä katko päitä vielä tarkasti) sukata johtoniput kutistesukalla nippuihin. Sen jälkeen vanhasta tarpeelliset(ehjät!) liitinkammat uuteen sarjaan ja vasta sitten lämmität kutistesukat tiukoiksi sieltä koelaudan päästä aloittaen, mutta ei loppuun asti! Sitten koeasennus, että kaikki sopii paikoilleen ja sen yhteydessä johtojen päät merkataan oikean pituisiksi (ei katkota vielä!!). Kun kaikki lähdöt natsaa kohilleen, vielä koeasennus ja vasta sen jälkeen lampun kannat yms johtojen päät kuntoon ja sukat "kireelle".

    Tolla menetelmällä tullut muutama auto ja vene johdotettua uusiksi ja ovat kelvanneet (ja kestäneet käytössä). Veneissä oon vielä tinannut kaikki johtojen päät liittimiin ja "ruuvi rasioihin/kampoihin" hapettumisen estämiseksi. Mutta oikeesti tarvii sen seinän mittaisen levyn/tai tosi ison pöydän jossa pääsee kunnolla tekemään, eikä mitään lattialla kyykkimistä :mad:

    t.AM
     
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Painlesin vaihtoehtoinen sarja oli tää

    http://www.summitracing.com/int/parts/p ... /overview/

    Kyselin myös muilta merkeiltä sopivuuksia niin sovitteilla saa kaikki camaroihin mutta hinta tulee olee kaikkineen jopa kalliimpi ku painlesin valmis kitti.

    Omassa kiulussa on orggisliittimet lähes kaikkialla ja todellista paskaa ne ettei paljoa ole säästämistä niissä. Nippelitepon gm yleis setti oli reipas 200e joka vaatii jonkuverran omaa työtä.
     
  16. fmila

    fmila Gearhead

    OK. Ei toikaan näytä yhtään paremmalta, ei ainakaan mun silmin. Yns`n sarjaa olen kerran vähän "paikkaillut", mutta sen hinnasta ei mitään tietoa, eikä saatavuudestakaan Camaroon. Se oli hieno "alkuperäis-tyylinen", jossa johtojen muovipäällys oli wanhojen kangaspäällisten värinen. Sekin vaati pientä "virittämistä" joidenkin liittimien osalta. Yleensä noissa on sopivuus useampaan malliin ja vuosimalliin, jolloin niissä on ylimääräisiä johtoja yms. optioita.

    Minkälainen se Nippeli-Tepon sarja on? Onko kellään kokemusta?? Aihioksikaan ei hinta näytä pahalta, jos siitä löytyy esim. alkuperäisiin pistokkeisiin sopivat päät tuliseinän molemmin puolin ja sulakerasia liitoksineen. Mites koelaudan/mittariston johdot? Kuparijohdotkin maksaa tollaisen sarjan tekoon helposti satasen (toki siitä jää aina ylimääräistä, jos ei osaa ostaa/mitata "kynsien kanssa" johtoja).

    t.AM
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

  18. fmila

    fmila Gearhead

    Ei paha, toi hinta meinaan. Eri juttu on sitten miten sopii paikoilleen koelaudan ja rintapellin liitoksien osalta? Mutta jos Sulla on ne alkuperäiset liittimet jo siitäkin kohtaa huonona, niin tosta se lähtee. Eli teet vaan hyvän läpiviennin rintapeltiin, eli sopivan kokoinen hyvä laatuinen läpivientikumi, jossa on vielä pätkä "kortsua" mukana, jonka saat sitten tuon sarjan "päälle". Pysyy konehuoneen käryt ja mölyt poissa cabiinista. Ehkä korvaisin tuon rustokuoren kunnon kutistesukalla paremman käsiteltävyyden, keston ja helpomman puhtaanapidonkin takia. Mutta näyttää hyvältä aihiolta. Laita sit vielä ajovaloille releet konehuoneen puolelle ja katkaisijan kautta vain ohjaukset. Kestää katkaisijatkin paremmin ja valoista tulee kirkkaammat. Ja voit kysyä jos jokin noissa arvelluttaa, laita vaikka YV:t

    t.AM
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Kiitos vinkeistä sähköhommien osalta;täytyy pistää sitten kuvia minkälaiseen ratkaisuun olen päätynyt.

    Asiasta kolmanteen, sillä tuli tänään ostettua toivottavasti vähän parempi vaihdelaatikko.Powerglide missä on manuaalikoneisto,TH-akseli,TCI levyt,3000-3500 stall speed turbiini ja vielä tämä "Trans Brake",sekä räjähdyskilpi,syvä alumiini ö-pohja ja asialliset lauhduttajan letkut sekä lauhdutin

    Trans Brake kuulostaa todella kovalta jutulta,kun vaan nyt tietäisi mikä se on,ja mitä riemua siitä saattaisi olla kadulla?Siitäkään ei ole tietoa onko vaihdekaavio käännetty.

    Tämä on tunnetun suomalaisen kaverin tekemä,jonka erikoisalana on isot moottorit ja niiden dynottaminen.Toi laihdutti lompsaa tuhannen verran,tiedä sitten onko kallis vai halpa;uskon kyllä suomalaiseen työn jälkeen.

    Kommentteja hinnasta ja Trans Brakesta.
     
  20. 383

    383 Gearhead

    Trans brake kytkee 1 vaihteen ja pakin yhtä aikaa päälle ja napista vapauttamalla auto lähtee eteenpäin
     

Kerro tästä muillekin!