Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. konty

    konty 3rd gear

    Oisko kellään ylimäärästä äänenvaimenninta 4" putkeen ?

    Sais olla vähän vaimentavakin, mutta ei mielellään alkuperäistä.
    Alle metrin mittanen ja 20-30cm leveyttä.
     
  2. O.J.

    O.J. 3rd gear

    No perhana, tuo SAETKAEn lukko näyttäis enemmän ku hyvältä. :D Eikä tarvis kai kuuppaa tyhjäksi purkaa asentaessakaan... Paineilma- tai sähkökytkentäinen lukko ois kyllä jees, mutta liekö se sitten palvelee kovin tuota kaupunkiajoa. :rotfl: Saa ny nähä tuleeko oikeaa lunta tälle talvelle ollenkaan, mutta pakkohan tolle jotain on tehdä.

    Ilmoja en uskaltanu alkaa päästelee, vaikka mielessä kyllä kävikin kun ei ollu kompuraa lähimailla. Sellainen pieni 12v malli pitää kyl ostaa konttiin mukaan. :eek:
     
  3. Epanen

    Epanen 1st gear

    Onks fuelplate #100 paska?:-D

    Kiitos vastauksista.
     
  4. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Joo, toi lukko on kyllä ollut ihan jees. Tuossa on asennusohjeet http://www.powertrax.com/0002pdfs/8221003A.pdf On oikeasti ihan helppo laittaa. =D
     
  5. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Yrittäny tuossa katella uutta lämppärin kennoa. Ei taida olla muuta tarjolla kuin alumiinisia. Onko kukaan löytäny kuparikennoa mistään?
     
  6. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

  7. Epanen

    Epanen 1st gear

    Kuvotan itseäni omalla typeryydelläni. Ehkä ois kannattanu vaihtaa se koneen taka stefa ku oli laatikko irti. Öljyy tiputtaa pärskyl sentäs.
     
  8. controller

    controller 1st gear

    Hmm. Onko tuo shit kitti minkälainen asentaa? Vaatiiko lootan irrotuksen? Kyseessä -96 ja luonnollisesti 12 venttiiliä. Neliveto.
    Miten tarvisko samaan syssyyn niitä pantoja kiriä? Melkonen mehumaijahan tuo loota on mutta jos niillä tempuilla sille pidempää elinikää olisi ennustettavissa niin melkein kannattas laittaa kun ei perse kestä aukoo tuota lootaa. Muutahan tuo shift kitti ei taida tehä kun nostaa paineita ja painaa kitkalevyjä tiukemmin?
     
  9. Epanen

    Epanen 1st gear

    Ei tarvi ottaa ku venttiilikoneisto irti. Itte just laitoin ja en oo ikinä ennen ees nähny moisia vehkeitä levällää ja sinne se jauhaantu ja toimii. Pannat voi sit samal kiristää ku öljypohja on auki. Olikoha tos mun setis sillee et jos haluu nostaa lukkopainetta ni pitäs vaihtaa sinne inputtiakselille pari tiivistettä. Itte nostin ja vaihoin tiivarit muutenki.
     
  10. controller

    controller 1st gear

    Thänks :) en oo ikinään muuten noiden automaattien kanssa äheltäny kun yhteen vanhaan rönttään vaihoin joskus laatikon. Valtran laatikoita ja pikavaihteita on kyllä ~20kpl tullu korjattua niin kaipa tuon saa sinne laitettua.

    Saakos suomenmaalta vai joko tuo pitää opetella jenkeistä tilaamaan?
     
  11. Epanen

    Epanen 1st gear

    Juu ei se vaikeeta ollu. Ottaa vaa rauhassa ja funtsii. Saa niitä suomesta.
     
  12. smurgula

    smurgula 1st gear

    Moro!

    Tilitänpä minäki tätä autoilun riemua! Eli kaikki alkoi joululomareissulta palatessa jouluyönä, kun kesken matkanteon autosta hävisi kuskinpuolen lähivalo. Sen kautta on releytetty myös sumuvalot jotka käytännössä toimii pimeän lähivaloina. Siispä matka jatkui lähivalolla yhden orkkisvalon palaessa eli käytännössä pitkien vaihtuessa tuli sokeus...
    Kotona vikaa etsimään...lamppu kunnossa...googletusta...diagnoosi: FCM pimentynyt...uuden hinta n.800e!
    Otin purkin irti ja paikallisen elektroniikkavelhon kanssa aukaisimme ko. laatikon. Tutkimme sisuksen ja se olikin kunnossa. Seuraava vikapaikka olikin itse sulakelaatikko(=PDM). Se kans osiksi ja ei mitään vikaa sielläkään!

    Lampun johtoja mitatessa selvisi, että lähivalon kaapeli on oikosessa. Pari iltaa meni auton sähkökaapeleita purkaen ja lopulta vika selvisi! Joku ex omistaja oli ottanut herätevirran jollekin exkytkennälleen kaapelinipusta, joka kulkee kojetaulun alla, tämä sitte vähitellen meni oikoseen!

    No mitä jäi käteen: Ainakin tuo Front Control Module ja sulakerasia eli PDM on kaikki korjattavissa vikaantuessaan. Nyt vaan vika ei siellä ollut...
    Niiden yhteishinta visiin lähemmäs 2000e ja noita on ainakin maailmalla vaihdeltu valovikojen takia melkoiset määrät...Ram vm.2004 matka jatkuu..
     
  13. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Volvo k-a varaosamyynnistä saa 4" läpivirtaavan fiksun kokoisen vaimentimen. En muista missä mallissa moinen on. Vaimentaa vähän turhankin hyvin. Oli edullinen. En muista enää hintaakaan.
     
  14. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Ja multa löytyy sellanen hyväkuntonen alkuperänen jos satut sellaseen kumminki päätymään. Tuossa rammin osien myyntitopicissa kuvakin ku vähä selailee taaksepäin.
     
  15. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Itellä saman ikänen laitos ja FCM ja sulakeboksi vaihdettu. Omat ongelmat ratkes noiden vaihdolla jonka myötä muutama muukin mm. sekoilevat pyyhkijät.

    Täytys toi oma vanha sulakeboksi käyttää kanssa rempassa jossain kohtaa kuhan kerkiää. Ja juu oikeessa olet, maksavat vitusti... suomessa. USAsta rahteineen kaikkineen kotiin tuotuna molemmat yhteishintaan 590€. :wink: Ebaysta ostin ja VIN koodilla varmistin sopivuuden.

    Olikos sulla siellä sulakeboksin alla sellanen muovikaukalo? Onks se ny sitte joku roiskesuoja tms..
     
  16. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Nousee hinta näköjään kovaksi tuolle kuparikennolle :eek: Tilasin nyt kuitenkin halvimman alsakennon rokkiautosta niin ei tartte lasit huurussa ajella. Luulis tuollaki pärjäävän kun tuo ilmastoki lämpenee :lol:
     
  17. minikone

    minikone 2nd gear

    Vaimentimet on kyllä hukkaan heitettyä materiaali... josta voisi tehdä vaikka jotain hyödyllisempiäkin tuotteta.. :odroll:
     
  18. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Makuasia tämäkin. Ajelin pitkään ilman minkäänlaista vaimenninta ja itseäni alkoi ärsyttää ne korkeat räpinät. Nyt on matalaa jyrinää ilman korkeita ääniä. Mielestäni parempi näin. :wink:
     
  19. controller

    controller 1st gear

    Shift-kitti hommaa kyselin edellisellä sivulla. Kysäisin Akin pajalta (koska tämä on suomessa, kyselyihin vastataan yleensä parin tunnin sisällä ja palvelu on asiallista) että minkämoista pulikkaa ja mihin hintaan löytyy.
    -Perus shift kit ~120e
    -TransGo laaja shift kit 215e
    Sain kuvankin tuosta transgon kitistä ja kamala määrä osia siinä näkyy olevan. En valitettavasti osannut sitä tähän liittää.
    Liekkö noilla kuitenkaan merkittävää eroa, ja luulisin että tuo TransGo kitti vaatii enemmän olutta ja tupakkia asennukseen kun jotain jousia jo näkyi 13kpl olevan. :D

    Edit: googlen kuvahaulla löysin saman kuvan transgon setistä minkä sain sähköpostiinkin; http://www.makcotransmissionparts.com/T22165B.html
     
  20. Epanen

    Epanen 1st gear

    Ei siihen niin älyttömän kauan mene ja ei ne kaikki jouset sinne mene:):)
     

Kerro tästä muillekin!