th700 ja kickdown

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja keisari, 29.12.2013.

  1. keisari

    keisari 1st gear

    lakkas toosa vaihtamasta pienemmälle, kun polkasee kaasun pohjaan.oon säätäny vaijeria mut ei vaikuta mitenkään. ohjaako kickdownia mikään muu ku vaijeri? laatikko on 6.2 dieselin jatkeena.
     
  2. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Millä saa kakkoselta kolmoselle vaihtoa terävöitettyä ? Kaksikin vania tarttis tuohon jotain apuva. Tämähän ilmenee voimakkaassa kiihdytyksessä. Ei hissukseen ajellessa.
     
  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Shift kitillä voi saada vähän terävöitettyä mutta suurin syy lienee löysässä 3-4 pakassa..
    Jos samaa vikaa alaspäin 3-2 kd-vaihdossa niin panna käyttötappia jatkamalla voi vaikuttaa.
     
  4. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Alaspäin 3-2 on terävä. Mutta ylöspäin 2-3 vaihto tapahtuu niinkuin loota luulisi aina, että kiihdytetään kevyesti. Kuuluisiko tuon 2-3 vaihdon vaihtonopeus muuttua jonkun mukaan? TV-vaijeria kiristämällä saa kyllä 1-2 vaihdon tuntumaan selkään lyömiseltä ja vaihtojen ajankohta muuttuu. Mutta tuohon kolmoselle ei tunnu vaikuttavan. Moottorijarrutus ei tuossa ole toiminut kuin kaksi kertaa vuodessa :rotfl: Silloin kun toimii niin toimii hyvin, mutta en tiedä mihin sekin katoaa aina. :odroll:
     
  5. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    2-3 vaihdon laiskuus viittaa 3-4kytkinpakan luistoon. Pakan välys pitäis olla n. 1-2,5mm se kuluu ajan mittaan isommaksi ja lopulta n. 5mm välyksellä alkaa männän liikerata loppua. Pitkään liikerataan myös männältä kuluu pidempi aika liikkua, siitäkin tulee viivettä kakkoselta kolmoselle vaihtoon.
    TH700 3-4kytkinpakat on alunperin 5:llä kitkalevyllä.
    Raskaaseen koppaan(Van) voisi hyvinkin laittaa 6kitkalevyn setin.
    Jopa 7kitkalevyä on mahdollista saada mahtumaan (sopivasti kuluneita).

    Tuossa B&M:n linkissä siitä tarinaa:
    http://bmracing.com/wp-bnmcont/uploads/70233.pdf
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    5 levyinen 3-4 pakka on ultraharvinainen jollanen on joskus ollu jonkun econokikkaran persiissä.
    6 levyinen on normaali eikä tehtaalla ole laitettu enemäpää edes LS koneiden lootiin.
    Ja saa siihen vaikka 8 UUTTA kitkaakin sopimaan mutta kaikkein hifein on z-pak.

    Corvetten pervolla saa lisää ryhtiä myös 2-3 vaihtoon.
     
  7. keisari

    keisari 1st gear

    Mikä sen turbiiniakselilla olevan o-renkaan tarkoitus on?
    ja kuinkahan laatikko oireilee jos se puuttuu?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se on turbiinin lukkoon vaikuttava tiiviste.
     
  9. keisari

    keisari 1st gear

    voisko olla niin, että jos sitä ei oo.että lukko menee päälle, mutta ei meinaa lähtee millään pois?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yep. Se rengas tiivistää lukon pois päältä pitävän paineen.
     
  11. keisari

    keisari 1st gear

    ok kiitos!
     

Kerro tästä muillekin!