Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Eipä näiden lootarempat suhteessa niin kalliita ole, kun vertaa euro/japsivehkeiden lootaremppoihin.

    Esim. täysin suden vag dsg-lootan remontointi voi tulla kalliiksi. Laatikkokin on itsessään käsittämättömän hintainen. Itse en moiseen todellakaan ole sekaatunut, mutta kokemusta on lähipiiristä ja itse olen perehtynyt lähiaikoina myös vaggine-raggineiden (esim. 1.9TDI) viritykseen. Kuntoon tuon dsg:n tietysti saa vähäksi aikaa, mutta on sitten (lähes) yhtä huono kestämään korjattunakin, kun on susi jo syntyessään.

    Useimmiten euron/japsin lootan voi vain korjata/vaihtaa ja se on siinä. Yhtä paska on sen jälkeen kuin ennekin eikä sen paremmin esim. lastutusta kestä. Vähän aikaa taas menee esim. ns. "lastutettuna" ennenkuin hajoaa samoilla tehoilla/ajotyylillä kuin ennenkin. Harvoihin saa mitään parannettua osaa. Joihinkin saa.

    On hienoa, että näihin saa vaikka mitä. Aftermarket parannettujen osien valmistajia on paljon ja ne kilpailevat keskenään laadusta ja hinnasta. Viritys- ja kilpailutoiminta on vireää. Kokemusta löytyy julkisenakin, vaikka moni pitää jotkut viritykset salaisuutena, mikä on ihan ymmärrettävää.

    Eipä ne kestä muutkaan, jos tehot/väännöt esim. kaksinkertaistetaan ja kalliita ovat osat/rempat.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Soitti, mutta olin jo kotona. Eikä pysty ihan koska vaan palvelemaan vaikka haluais... Yrittäjälläkin on välillä oltava vapaa-aikaa (kotonakin olis hommia ja kunnostusta vaativia kohteita)... Sorry...
     
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ihan mielenkiinnosta mille tehoille asti riittäisi vaikka joku ok peruskorjaus sarja, billet turbiini, billet akseli, enempi levyjä ja joku suht ok shift kit ja syvempi öljypohja? eli budjetti ratkaisulla, eli max 2500e.. puhutaan et ois vaikka 12 tappinen peli kyseessä..ja tyyliin "tee se itse" ja kaverin kanssa ketä laatikoista tietää... jos vielä joskus sellasen hommais.. :odroll:
     
  4. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minkäslaisia mekaanisia polttoaineen siirtopumppuja on tiedossa?
    Minä olen hieman ihmetellyt tätä: http://www.dttdiesel.com/product-p/dttfp.htm Raptorin 100gph on kiinni mutta sillä tippuu paineet 3-4 psihin kun laputtaa lastut kaakossa, vaikka se saa virtaa releen kautta suoraan akusta.

    Olen miettinyt että mitenköhän onnistuisi konvertoida tavallista vanhan jenkin ohjaustehostinpumppua dieselin nostopumpuksi. Niissä rittäisi litratuotto ja paineita on aivan tarpeeksi. Siihen pitäisi ympätä paineregu mukaan mutta sehän nyt ei ole vaikeaa. Nuo vanhat tehostajan pumput eivät ole kauhean vikaherkkiä, toimivat vuosikausia ilman huoltoa ja joskus aika hurjilla "nesteillä"... =D

    Tiivisteenä pitäisi toimia ATF/Löpölle sama nitriilikumi... Onko tämä nyt ihan kerettiläinen ajatus?
     
  5. Robbe

    Robbe 1st gear

    Tuollainen -06 Rami ollut nyt muutaman kuukauden pihassa ja laatikko alkaa ilmoittelemaan itsestään -> Öljyt kirkkaat mutta haisee palaneelle+luistaa täyskaasulla. Tekohengitetty nyt öljynvaihdolla. Pitäisi tehdä kerralla kuntoon kun tässä on kohta aikaa autoa seisottaa. Mihin kannattaa pk-seutu +250km viedä laatikko remonttiin? Joku jolle antaa laatikon ja tietää tasan tarkkaan mitä sille pitää tehdä että kestää ~500hp tehot. Hetken jo kävi mielessä itse tilailla osat mutta varmaankin järkevintä vaan viedä laatikko pajalle ja antaa ammattilaisen hommata osat mitkä varmasti on hyviä. Kokemukset varmasti hyviksi todetuista paikoista voi suositella.
     
  6. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Tuossa pari sivua taaksepäin juuri keskustellaan siitä, hintaesimerkkeineen. =D
    Pitkän pohdinnan tuloksena päädyin http://www.gearman.fi/ eikä ole tarvinnut katua. Hommasin itse osat paikallisen virittäjävelhon http://www.eniten.fi/ kautta, mutta jos tekisin työn uudestaan kertoisin vaan mitkä tehonkestot haluan ja antaisin Markun hoitaa kaiken.
     
  7. http://www.gearman.fi/ Varmaan eniten suomen mittakaavassa näihin lootia tehny. Niin ja alkaa se täällä allekirjoituksissakin olemaan aika monessa autossa.
     
  8. tdi

    tdi 1st gear

    Juu jarille kiitos ymmärrän täysin, mutta edelleen ois ristikoille tarve aika asappina tippuu kohta tielle. Pari soittoo jo tulikin mutta ei vielä tärpänny tarkennetaan sen verta että on neliveto jos niissä on takavetoseen eroa.
     
  9. kompassi

    kompassi 1st gear

    Turusta löytyy niveliä jos ihan oikea tarve,Gearman oy,Hitsarinkatu 5,ollaan hommissa koko päivä
     
  10. tdi

    tdi 1st gear

    Pääsen 12aikaa lähtee jos siihe mennes ei oo lähempää löytyny niin tulen hakee.
     
  11. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Myllykoskella,Parts Garagella vois myös olla.
     
  12. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Tere!
    Ekaa huoltoa vääntämässä rammiin, ja tarttis tietoo nivelien ja puslien voitelusta. Uretaanipuslat nipoilla löytyy. Mitä rasvaa nuihin kannatta painaa? Jotain löytynee hyllystä; lähinnä työkoneen niveliin perus mustaa kuraa. Tarviiko noi ureetanipuslat jotain erikoisempia mömmöjä?
     
  13. tdi

    tdi 1st gear

    Tonku ois tienny kaveri tuli aamulla sieltä suunnilta.. :odroll:

    Eli tollasista kävis ja varaosa koodi on kaiketi tuo 330.
    Chevrolet Avalanche 2500 4WD 02-06, 107x30mm
    Chevrolet Pick-Up Silverado 1500HD-2500-2500HD 99-11, 107x30mm
    Dodge Pick-Up R2500 2WD 4WD 00-06, 107x30mm
    Dodge Pick-Up R2500 2WD 4WD 94-99, 107x30mm
     
  14. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minä olen laittanut ihan sitä Tebikan punaista tappirasvaa. Samaa käytän kaivurissa. Noi graffitti ja muut mustat sotkee niin... =D
     
  15. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Kiitos.
    Eiköhän sitäkin oo tuolla tallin perukoilla. Graffitirasvaakin voi jossain olla, mutta muistaisin jossain kuulleeni, ettei ainakaan noihin vanhempiin nivelii kannattas tuuppailla..
     
  16. JariV

    JariV 2nd gear

    Uretaanipusliin mä oon käyttäny sellasta vähän valkoista melkein läpikuultavaa mönjää. Ihan helkutinmoista tahmaa joka ei meinaa millään lähtee käsistä edes pois jos sinne eksyy. Tosin ei tästä paljoo apua oo kun en muista mönjän nimeä enää edes.
     
  17. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Näytti tosa vanhastaan olevan hyvin rasvattu, eli ei ny kauhee hätä. Pitää käyä puotin kautta.
    Ja utelu jatkuu :)
    Ootteko laittanu uuden naftasuodattimen täyteen esim. moottori- tai 2t öljyä vaihdon yhteydessä, ennen ku ruuvvatte sen paikalleen? Tai no tiisseliä?
     
  18. Epanen

    Epanen 1st gear

    Roccolin saphire 2 on ihan älyttömän hyvää rasvaa. Käytetää kaivureissa sitä ja pysyy tapeissa iha erilailla ku ykskää grafiitti tai teboilin se punane:) se on semmosta sinistä hyvää kamaa.
     
  19. 66monaco

    66monaco Gearhead

  20. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    Onko tuo allaolevan linkin auto oikeasti suomen ainoa Cumminsilla oleva pakettiautoksi rekisteröity Ram? Juuri tuota 1994-2002 korimallia..

    http://www.nettiauto.com/dodge/ram/6040900

    Jos näin on niin taidan unohtaa Ramin oston, c-kortin hankkiminen Cummins Ramin takia ei taida kannattaa... :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!