`58 Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Philipsin numero 12822 on 5W, kahdella nastalla ja nastat sivuilla kohdakkain. Tuota ainakin meillä on hyllytavarana ja uskoisin, että löytyy muistakin varaosaliikkeistä.
     
  2. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Harvinaista herkkua oli tänään tarjolla. Ajelin Buickin tallille, tammikuu ja aurinkoinen "kesäkeli". Enpä malttanut mennä suorinta tietä, piti hiukan fiilistellä. Jospa nyt sais aloitettua tuon maalausbrojektin, jotta sais taas ens kesäks entistä ehompana takaisin ajoon ja mr. Koitan päivitellä projektoin etenemistä täällä ja tuolla kuvablogin sivuilla. Tästä lähdettiin; http://jalluvaari.kuvat.fi/kuvat/Buicki ... 014+alkaen

    :D :D :D
     
  3. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    osaisitteko antaa vinkkiä jos uuden 2-reikäsen kaasuttimen hankkisin 264:een niin minkälainen sopisi paikalleen. Nykyisestä paikallaan olevasta cartterista ei taida kalua enää tulla.

    Jalkastartin tahtoisin säilyttää myöskin... onkohan mahdoton tehtävä?
     
  4. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    Ei taida olla muilla valmistajilla sitä starttia ohjaavaa virtakytkintä olla kaasariin intergroituna?

    Mulla on ylimääräisenä toimiva mutta ainakin puhdistusta vaativa Carterin 2-bbl joka on ollut omassa '58'ssa. Jouduin tosin ottamaan siitä juuri jalkastartin kytkimen hilut (itse liitinosa, tappi + kuula) toiseen kaasariin, koska ne eivät toimineet tehdaskorjatussa jonka ostin siihen jälkeenpäin. Kaikki osat kyllä löytyvät + kaasarin korjaussarja.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Me toteutettiin jalkastartti rajakytkimellä vivustoon, mutta siitä jää silloin se alipainekontrolli pois, tosin se me toteutettiin painokytkimellä kojetaulun alle, ettei starttaa täyskiihdytyksellä...
     
  6. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Nyt ois asiallisen kiiltävää palikkaa 322/364 ja vanhempiin 401 motteihin.

    Pahoja kromattavia,ja hyväkuntoiset jakopään kopatkin alkaa jo maksamaan.Siitä muodostuu hinta jos se ihmetyttää. Näissä on kohtalaisen briljantti kromi, ja kerroksiakin on varmasti tarpeeksi.

    Jakopään koppa,käy fyysisesti kaikkiin molopää lohkoihin,mutta alunperin käytetty vuoteen ´62 asti. Siitä ylöspäin tarvii toisenlaisen vesipumpun. Alavesiletkun lähdön kohdalla tiivistepinnassa on ero,ettei pumppuja voi sotkea keskenään. Hinta 250€

    [​IMG]

    Water outlet.Käy kaikkiin Naulapäihin ´53-66. Hinta 150€

    Öljyfiltterin kinttu.Löytyy uudempaa ja vanhempaa mallia. 80€/pala.

    [​IMG]

    Valley Pan,käy kaikkiin vuosimalleihin. Tässä on pientä pittiä,ei ihan niin timantti kuin vois olla,mutta toisaalta aika paljon jää imusarjan alle jemmaan. Hinta 60€

    [​IMG]

    Roinat löytyy Tuusula-Helsinki väliltä,tai Matkahuollosta.

    Laita yv.
     
  7. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Maalausprojekti lähtenyt liikkeelle mm. n. 350 kierteillä varustetun kiinnikkeen avaamisella, Tuolla kuveja ; http://jalluvaari.kuvat.fi/kuvat/Buicki ... 14+alkaen/

    Seuraavan vuorossa kaikenlaisten epämääräisten, vuosien aikana kertyneiden "ryönien" poisto painepesulla ja sitten vanhat maalit veke. Kattolistojen alta löytyi myös alkuperäinen katon harmaa metskuväri, kuten väri koodikin on antanut ymmärtää. Tuleva väriyhdistelmä alkuperäistä mukaillen, katto harmaa ja alaosa valkoinen.

    :D :D :D
     
  8. Impala58

    Impala58 Gearhead

    Onko kellään jäänyt ylimääräiseksi 364"een STD runkolaakereita? p.0400-602259
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  10. vesibetoni

    vesibetoni Gearhead

    Saakohan 1958 buickiin jostain valmiita penkinpäälisiä,ovipahveja?
    Löytyyykö joltain lattian jalkatilojen korjauspaloja,parkki lasia,oik takavaloa linssiä tai koko kehystä,bensatankin luukkua,ilmanputsarikoteloa,oik lampun yläpuolella olevaa listaa,listoja ym osat kiinnostaa.korimallii on 1958 Buick 2-ovi tolppa.
     
  11. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Eipä taida noita verhoiluja mistään valmiina löytää. Jos haluat alkuperäisillä matskuilla, niin silloin matskut löytyy esim. www.smsautofabrics.com. Tekee myös ovi- ja katto verhoilut valmiiksi. Tuotteet ovat laadukkaita, mutta toimitusaikojen kanssa on ainakin aikaisemmin ollut paljon parannettavaa. Jos tilaat, niin on myös syytä varautua kohtuu huomattaviin varain siirtoihin.
    Lattian korjauspalat taitaa olla mahdottomia läytää, eihän tuo lattia kovin kummoinen ole tehdä itsekkään. Takavalon linssi löytyy ylimääräisenä,on myytävänä. Joitakin listoja löytyy, niistä saatan luopua sitte, kun olen saanut oman projektin kasaaan.
     
  12. vesibetoni

    vesibetoni Gearhead

    ok.sain rock autosta tilattu lattiapellit.minkäköhän kuntoinen takavalon linssi on,multa puuttuu myös se lista linssin keskeltä.kaikki listatkin kiinnostaa ja em osat
     
  13. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Takavalon linssi on ehyt, käytetty, mielestäni ihan OK. Linssin päälle pystyyn tuleva listakin löytyy, kromi "rokkonen" mutta ehjä. Soittele; 0408279555
     
  14. markoaa

    markoaa 3rd gear

    E-bay usa on mielestäni paras jos on aikaa odotella huutoja ja kytätä edullisia "tarjouksia" omaan 57 speciaaliin mm.nos.takavalon lasit,etu parkit,peruskunnostettu 2 - k.kaasutin,yms...alkup.syyläriä etsin vielä...
     
  15. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Ebaysta löytyy tosi hyvin osia. Oldbuickparts.comista on tullut myös tilattua paljon. Nopea palvelu, laadukkaat osat ja muutenkin jees.
     
  16. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Brojekti etenee suunnitelmien mukaan, toistaiseksi! Lasimurskapuhalluksen jälkee ei löytynyt isompia yllätyksiä. Alkuperäisen värin päällä oli yhteensä kuusi maalikerrosta. Elikkä peltipuhtaaksi puhalluttaminen lasimurskalla oli todennäköisesti helpoin ja edullisin tapa. Kuvia päivitetty, tuonne;
    http://jalluvaari.kuvat.fi/kuvat/Buicki ... 14+alkaen/

    :D :D :D
     
  17. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Hyvältä näyttää jalluvaari! Itse sain tänään testattua viimeinkin tuon Dynaflown toimivuuden. Syksyllä hajos pakkipannan ankkuri, niin vaihdoin samointein kaikki kuluvat osat, niin ei toivottavasti tarvii joka talvi tehdä uudelleen. Pakko on kehua, että eihän se nyt niin vaikeeta ollut, kun mm. Tällä foorumilla on annettu ymmärtää sen olevan. Yksinkertainen kikotin.
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    Mitenkään kyseenalaistamatta sen jalluvaarin maalarin ammattitaitoa, muistakaa että viiskasin helmat kaartuu ylöspäin ja sinne ei meinaa maalari muistaa ruiskuttaa.
    Meillä lähti special sentakia uudelleen maalarille kun oli unohtunut...
     
  19. Ahis

    Ahis Gearhead

    Upeelta näyttää Jalluvaarin projekti! Mulla on vieläkin puikki koskemattomana tallissa, lattiaa täytyis hiukan paikkailla etusohvan alta ennen kesää...
     
  20. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Kiitos kommenteista. Helmoihin on muistettu myös ruiskutella maalia, jäävät kyllä helposti huomaamatta nuo ylöspäin taittuvat osat. Nyt on toinen pohjaväri ruiskittu pintaan. Maalauksen jälkeen tuli näkyviin painaumia takaluukussa. Ilmeisesti lasimurskapuhalluksessa puhaltaja laskenut hiukan reippaasti, en tiedä? Painaumat vastaavat takaluukun tukipeltien väliin jääviä yksinkertaisia peltejä. Laitoin pari kuvaa niistä tuonne; http://jalluvaari.kuvat.fi/kuvat/Buicki ... 14+alkaen/ , (Kolme viimeisintä kuvaa)näkyvät ehkä hiukan heikosti. Painumat pahimmillaa n. 1 mm syvyisiä. Pelti toden näköisesti hiukan venähtänyt. Jos jollain hyviä vinkkejä noiden korjaamiseen, niin ehdotelkaa reippaasti.

    :D :D :D
     

Kerro tästä muillekin!