Jarrusatulan pitimen muutos?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Rover v8, 5.1.2014.

  1. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Palstallakin on varmasti kavereita ketkä ovan koneistaneet uivan jarrusatulan pitimestä tavaraa pois jotta on saannu offsetin satulassa ja levyssä kohdalleen. Mutta kysymys kuuluu kuinka paljon tommosesta valukappaleesta tohtii ottaa ettei heikkene liiaksi? Ilmeisesti valuterästä?

    Eli tässä kuvassa vastaavan näköinen rauta kuin itsellä. Ja tätä on ilmeisesti koneistettu jo? (ainut ero omaan on että mulla on avonainen tuo toinen puoli jossa on jarrupala, ei ole tuota "yhdysrautaa").

    http://www.teamdelsol.com/technical/how ... close4.jpg

    Eli noiden punaisten viivojen väli on alunperin 16.5mm, ja se pitäisi saada 10.5mm luokkaan. Meneekö tuo liika heikoksi? Satulat ovat N:1600kg autosta ja ovat menossa samanpainoseen. Kiinnityspultteina M12.. Ja sitten itse satulankiinnityksessä on tyyliin 8mm kierre. Että kestäähän nekin sielä, niin miksei toi pidin kestäis koneistettuna?

    Vai onko järkevintä tehdä akseliintuleva kiinnitysrauta sitten monimutkaisemmaksi jotta turvallisuus ei heikkene? Toi pitimen jyrsiminen vaan helpoittas koneistusvaiheita huomattavasti. :poff:
    Itse akselinlaippaan pultattava rauta saisi olla suora teräslevy jos jyrsii tuosta pitimestä pois, jos ei jyrsi, sitten pitää laittaa paksumpi levy ja koneistaa siihen "offset urat" jotta satula menee oikeaan kohtaan.
     
  2. Reijo Kosander

    Reijo Kosander 1st gear

    Voithan laittaa kavennetun raudan taakse vahvikkeeksi latikan, johon olet porannut saman reikävälin, jos pelottaa, että repeää. Mikäli suora latikka sopii niin tee jostain vanhasta puristimen varresta niin on sitkas.
     
  3. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

Kerro tästä muillekin!