-94 mustang coupe, hälytysjärjestelmä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jjenskiih, 22.1.2014.

  1. jjenskiih

    jjenskiih 1st gear

    Toivon mukaan saatte otsikoinnista jotakin osviittaa.

    Tosiaan kyseessä on -94 vuotinen mustang coupe, 3.8l V6

    ja hälytysjärjestelmä tuottaa päänvaivaa.

    Koko järjestelmästä ei ole mitään tietoja missään ja nyt auto on pajalla ja kiljuu yhtenään. Alkuun tuo ei kiljunut, mutta akku veti tyhjäksi ja vaihdettiin uusi tilalle niin sen jälkeen on ollut taukoamatonta kiljuntaa, hommista ei siis tule mitään.

    Vilkkurele myös vaihdettiin ja sen jälkeen kokeiltiin virtoja päälle (vanhalla akulla) ja hetken vilkkui normaalisti ja auto oli hiljaa. Pari sekunttia myöhemmin alkoi jumalaton kiljuminen ja kaikki valot aina sisäkattovaloa myöden vilkkumaan ja sitten akku vetikin finaaliin.

    Nyt ei pysty mitään tekemään kun tuo piippaa vaan, saako tuon edes revittyä jotenkin pois tai kyllä veessä se varmaan on kytketty ajonestoon tai muuta mukavaa.

    Mites vikakoodit tuommoisesta autosta? Auto on itselle ihan uusi vehe tolta vuosikymmeneltä ja siksi alkaa jopa usko loppumaan.

    Kehitysideoita otetaan vastaan ilomielin :)

    Niin ja edes kaukosäätimestä ei saa autoa hiljaiseksi, kun on defan palikka jossa vain ovien ON/OFF napit.
     
  2. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

  3. lincci

    lincci Gearhead

    Jos sulla on Defan kaukosäädin hälyttimelle niin silloin autossa ei voi olla orkkis hälytintä.

    Defan hälyttimelle on oma torvensa, yleensä asennettu konehuoneeseen. Torvelta vaan piuhat poikki, vaikkakin ,jos oikein muistan, niin jossain malleissa on akkuvarmennettu torvi eli ei hiljene heti vaikka johdot olis poikki.
    Heittää sit vaikka hankeen huutamaan ja jäähtymään...

    Kaha oy on maahantuoja Defalle joten sieltäkin voi kysyä neuvoa.
     
  4. jjenskiih

    jjenskiih 1st gear

    Nyt sitten selvis että jälkiasennettu tuo DEFA:n kökkö on ja hälytinmallia DEFA 821x-MGBS eli hälyttimessä 1 käynnistyksen estopiiri.

    Mites tuon saa sitten simppelisti pois ja auton vielä jopa käymään, millä sitä hämätään ja palikka kerrallaanko sitten niitä hälyjä autosta lähden hakemaan?
     
  5. audiq

    audiq Gearhead

    http://www.net-import.dk/images/DEFA%20 ... manual.pdf

    Olisiko tuollainen?

    Melkein samalla vaivalla siihen asentaisi uuden toimivan hälyttimen, kun vanhan ottaa pois. - Siis jos se nykyinen on asiallisesti asennettu, eikä kenenkään teippivirittäjän taidonnäyte.

    Niin juu, kysymykseen. Kyllä osaava tuon kaavion kanssa sen sieltä pois ottaa. Pajallahan se seisoi nyt. Kovin tarkkoja ohjeita ei ole tykätty netissä huudella tällaisista.
     
  6. Caideman

    Caideman 1st gear

    Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta ei siellä auton papereissa oo sitä hälyttimen turvakoodia, joka syötetään ohjeiden mukaan tällaisissa tapauksissa?
     
  7. jjenskiih

    jjenskiih 1st gear

    Sepäs tästä tekeekin mielenkiintoista kun ainoa paperi mitä koko auton mukana tuli oli rekisteriote ja se siitä.

    Mitään tarkempaa tietoa koko autosta ei ole, kun että viron tuonti tuo on.

    Noo onneksi kiljuminen saatiin vihdoin ja viimein loppumaan DEFA:lta antoivat koodin noin vain. Ja ei muuta kun toisten ongelmien kimppuun.
     

Kerro tästä muillekin!