Urheiluauton osto Jenkeistä 2013/2014: mallin valinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja quarterhorse, 9.8.2013.

  1. ata

    ata Gearhead

    Kyllä nuo verot ovat moneen autoon melko kovia, katsoin tuolta ketjussa olleesta linkistä noita verotusarvoja, niin esimerkiksi samanlaisesta 2004 Pontiac GTO 5.7:sta kuin itselläni on ollut jo kuutisen vuotta oli viime syksynä lokakuussa vielä langetettu n. 9½ tuhannen euron verot vaikka auto on jo 10 vuotta vanha. Mikä vielä kummallisempaa, niin pari vuotta aiemmin vuoden 2005 GTO 6.0:lle joka siis tullaushetkellä oli ollut 3 vuotta uudempi oli arvottu samat verot... Kun hyvät tuollaiset maksavat edelleenkin täällä USA:ssa 10-20 tuhannen dollarin välillä riippuen paikasta ja yksilöstä ja siihen tulisi sitten vielä 9 tonnin verot päälle, niin ei nuokaan nyt ilmaisia vieläkään ole Suomikilpien välissä. Nuo GTO 5.7:t 1800 kg massalla ja 261 kW tehoilla. 6.0:ssa 50 hv enemmän tehoa, mutta vaikuttaneeko tuohon veroon mitenkään.
     
  2. MudMax

    MudMax Gearhead

    Ei siinä ole mitään kummallista, koska 1.4.2012 alkaen verotaulukoita kiristettiin n. 20% :wc: (katso edellisen sivun viimeinen viesti)
     
  3. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Veikkaan, että Vihreät kieltävät vielä nämä maailmanlopun vehkeet kokonaan.
     
  4. kippo761

    kippo761 3rd gear

    Joo, nykyiset veroprosentit eivät kauheasti suosi Amerikkalaisia vempeleitä... Mutta mitään syytä mihinkään epätoivoon ei toki ole.

    Ilmeisesti kyseessä siis täällä ketjussa esitelty mielenkiintoinen Mopar-tuote..?
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=7&t=264893

    Heitänpä valistuneen hiha-arvion siitä että Tulli todennäköisesti ensisijaisesti toivoisi herra asperiinin tukevan yleistä yhteiskuntarauhan säilymistä jollain 24-27 kiloeurolla. Jos nämä lukemat aiheuttavat yhtään päänsärkyä, laita minulle yv:tä. Voisin ehkä rustata sulle pitkähköt toimintaohjeet tällaiseen(kin) caseen.
     
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Tuohan se justiinsa.
    Vastaava tosin enemmän ajettu verotettiin viime vuonna muistaakseni 15k verran. Kaikki sen yli on kyllä liikaa.
     
  6. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Kuinka paljon USA:ssa käytetään glykolia jäähdytysnesteen seassa? Pitäisiköhän pakkasenkesto tarkistaa ennen kuin tuupataan konttiin? Mun auton pitäisi olla Suomessa suunnilleen maaliskuun puolivälissä ja silloin saattaa olla vielä kunnon pakkasia.
     
  7. Haaga

    Haaga 2nd gear

    Omassa käytettynä tuomassani Corvetessani viime vuonna oli kunnon myrkyt sisällä syylärissä, joten mitään trabeleita ei ollut. Luulisin että sinun autossa on jäänesto ok, koska kuitenkin kyseessä on suht uusi peli.
     
  8. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Joo eiköhän siellä jo korroosioneston takiakin ole prosentit kunnossa. Kun tuskin ne tuolla Floridassa kauheasti pakkasenkestoa kyttää.
     
  9. Haaga

    Haaga 2nd gear

    Älä sano, vastahan sielä oli pakkasta pari vkoa sitten.
     
  10. kippo761

    kippo761 3rd gear

    Ilmastointikin kaipaa prosentteja... Dodge sanoo muun muassa että

    The engine cooling system in air-conditioned vehicles must be protected with a high-quality antifreeze coolant to provide proper corrosion protection and to protect against engine overheating. A solution of 50% ethylene glycol antifreeze coolant and 50% water is recommended.

    Eli jos edellinen omistaja ei ole mitään erityistä tötöillyt niin asian varmastikin pitäisi olla kunnossa.
     
  11. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Joo eiköhän se ole kunnossa. Mulla ei ole tässä carfaxia, mutta mun muistaakseni jäähdytysneste oli jo kerran vaihdettukin, merkkihuollossa.
     
  12. deepsouthmopar

    deepsouthmopar 1st gear

    Sen verran tuskaista oli viimeiset 3kk Challengerin metsästyksen kanssa, eikä muutenkaan Escaladen painoinen urheiluauto enää loppupeleissä innostanut, joten päätin kääntää leirin FoMoCoon. Tämmöisestä tuli perjantaina tehtyä kaupat:

    2011 Mustang GT Premium

    [​IMG]

    [img=http://s18.postimg.org/umy1u2enp/Musse3.jpg]

    [​IMG]

    [​IMG]

    tekniikasta sen verran että: +500 HP
     
  13. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Onnittelut hienosta valinnasta! Paljonko on kilometrejä Mussen mittarissa?
     
  14. deepsouthmopar

    deepsouthmopar 1st gear

    Kiitokset! 35 000 mailia ostohetkellä. Viikonlopuna aikana tuli jokunen sata lisää, heh. Yhdellä omistajalla ollut ennen minua, tuli vaihdokkina isoon Ford taloon, josta sen poimin muutaman päivän myöhemmin. Erityisen hyvänä lisävarusteena olen pitänyt tuota kaukokäynnistystä, tulee Floridan kesällä nimittäin kuuma kun musta auto seisoo auringossa jokusen tunnin. Näin saa ilmastoinnin mukavasti hörskyttämään etukäteen.
     
  15. kippo761

    kippo761 3rd gear

    Onnittelut vain täältäkin, ihan kelpo laitteelta vaikuttaa vaikka "väärästä" konsernista onkin... Onko tuo nyt siis osin/kokonaan "Roushitettu" tms.? 8)
     
  16. Jordan

    Jordan Gearhead

    Tyylikäs peli kylläkin. Seuraavaksi ihmettelemään ruletista arvoa
     
  17. kippo761

    kippo761 3rd gear

    Uusimmassa V8 Magazinessa herra Markkanen kirjoittaa kauniisti Challengereista... 8)
     
  18. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Tämä oli mennyt kokonaan ohi. Mutta korjasin tilanteen ja kävin lehtipisteellä. Ei ainakaan helpottanut odottamisen tuskaa...
     
  19. jubile

    jubile 1st gear

    Moro porukalle...
    Joo itsellä olis lähtö Texasiin hakemaan just hankittua -08 SRT8..
    Kyllä tästä taidetta saa tehdä ennekuin saa kruisailla luu pihalla
    kilpi persiissä....
    Nooh mun ajatus on et olkoon vaikka tallis sit pari vuotta "vanhenemassa"
    noi HID valot askaruttaa et onko täällä saatu niitä konttorilla hyväksyttyä...
    Nykyisen kopukan kohdalla kun muutin valot E-hyväksytyiksi, niin nyt en saa enään palauttaa DOT valoille...ja korkeuden säädin piti laittaa vaikkei auto hievahtanutkaan ku pistettiin 200 kg takakonttiin....
    :)
     
  20. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Hieno mustang! Mopar miehenä täytyy myöntää että mustangin muotoilu on onnistuneempoi kuin uuden challen...
     

Kerro tästä muillekin!