Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ettei oo faarenhaitteja... :rotfl: (-14c)
     
  2. asperiini

    asperiini Gearhead

    Oliskin noin helppo vika, vaan Celciuksia näyttelee.
    Eiköhän tuo anturi jostain sieltä maskin takaa löydy jos vaan viittis tuolla pakkasessa tota etsiskellä. Lyhentäis vaan kärvistelyaikaa jos tietäis edes suunnilleen mistä etsiä.
     
  3. callahan

    callahan Gearhead

    Sanoi kaveri olevan ulkoilmalämpöanturin maskin takana, kuljettajan puolella. Jotain muovilärpäkettä joutuu mahdollisesti raotelemaan.
    viidensentin mittainen piuha pitäisi olla.
    Tämä siis kaverin sanomana, omakoht. kokemaa ei ole.
    -T-
     
  4. lincci

    lincci Gearhead

    Onko kokemusta sopiiko Richmondin Power Trax lukko PTX1840-LR Fordin 10.5 perään?
     
  5. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Onko kukaan korjannu hydroboostia ite? Korjaus sarjaa, tiivisteitä näkyy saavan Suomestakin hulppeeseen hintaan. Vai onko tuon elvytys edes kannattavaa ku uus maksaa rockki autos saman ku tiivarit täällä, tuu ku posti kulujen verran kalliimmaks. Vois ne tiivarit jostain ebayn kautta tietty tilata ku jenkki foorumin kertoman mukaan ne siellä maksa ku 10 dollarin luokkaa.

    Piti ruveta ottaa laatikkoa työn alle ku hyllys on transgo kitti ja tiiviste sarja ettei heti petä isommil painella jostain, ja näkee samal kitkojen kunnon. Nyt vaan jarru poljin piruilee ku vuotaa mehut kuskin jalkatilaan, hoitaa tietty ruoste suojauksen mut poljin tuntuman kustannuksella.
     
  6. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Tuli Fordista luettua vikakoodit,
    P0478 Exhaust pressure cotrol valve- high voltage
    P0683 Glow plug diagnostic signal communication fault
    P0676 Glow plug circuit failure, cyl.6

    Mitäs suosittelette, hehkut uusiksi, vai johdoissako vika?
    Vai coiko olla glow plug controller?

    Sitten tuo P0478, voiko syynä olla EBP sensori? Ja onkos se jossain samalla suunnalla kuin ICP sensori?
    Vai voisko sen koodin aiheuttaa itse se venttiili turbolla?

    Nää ei varmaan ole syy aiemmin mainitsemaani sammuiluun, s 242 tässä keskustelussa.

    Hankin AUTEL MAXIDIAG US703 vikakoodin lukijan, jostain syystä ei lue PCM eikä TCM koodeja, herjaa että 1.Make sure ign switch is turned on, ja 2.Check cable

    Laite kylläkin lukee OBDII/EOBD kohdasta vika koodit.

    Pitäs vissiin testata toisessa autossa tms,,, eli onko mun autossa vai lukulaitteessa vika??
     
  7. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

     
  8. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Onkos tämä pakokaasun vastapaine venttili se joka on siellä turbon päällä ja se tanko, kts kuva linkissä http://sdrv.ms/1kYdLZA
    Se ei ainakaan liikahdakkaan startissa eikä sitte moottrista kierroksia ottaessa.
     
  9. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tuo on hukkaportin vaakkumikello ja käyttötanko. Se ebp kikkare on turpon alla ja toimii öljynpaineella.
     
  10. Sidney

    Sidney 2nd gear

    OK, niimpäs onkin, mutta eikös sen hukkaportin ja vastapaine venan pitäs sormin kiertämällä liikkua?
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    No nyt se ulkolämpömittari on jämähtänyt näyttämään +60 celciusta.
    Löysin kyllä jo sen anturin tuosta nokalta, vielä kun tietäis mistä tietää onko se ehjä vai rikki, tarttee ihmetellä tuota huomenna jos olis siedettävät kelit.
     
  12. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Onhan niissä jonkun näkönen jousipänni takana, vivustot irti pitäs kyllä saada käänneltyä.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jos on tilaa/anturin piuhassa pituutta niin jäitä tai lunta kuppiin ja vettä sekaan, hetken huljuttelee niin vesisohjon lämpötila on melko tasan nolla mitä sen anturin pitäs siis näyttää kun sen sinne upottaa.
    Töissä testaillut antureita tuohon tapaan.
     
  14. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    Millä tavalla ohjaustehostimen hihnapyörän saa irti. Sen näköjään joutuu irrottamaan ennen kuin saa pumpun irti
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    [​IMG]
    Siihen on oma kalunsa. Miten mulla on muistikuva että olen irrottanut pumpun sellaisenaan. Voin olla väärässä.
     
  16. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Sanokaas asian osaavat, kuinka tarpeellinen on turbosta välijäähdyttimelle menevän putken lämpöeristys?

    Loogisempaa olisi mielestäni eristää se jäähdyttimeltä imusarjaan menevä rööri. Sitä ei minun pelissä ole eristetty lainkaan.
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No on tarpeellinen ettei lämmin putki jaa lämpöä ympäristöön. Se on kuitenkin lämpimämpi muihin osiin verrattuna.
     
  18. Sidney

    Sidney 2nd gear

    OK, no yritin etsiä siihen uusia eristeitä, siis jonkinlaista liimattavaa teippiä tms. Eipä lötynyt ainankaan rautakaupoista.

    Oisko idiksiä, miten eristää se putki?

    Vai pitääkö alkaa itse askarteleen jotaan leikkaa liimaa virityksiä.

    Vanhat eristeet oli niin huonossa kunnossa että oli pakko poistaa.
     
  19. barfly

    barfly Gearhead

    ^samalla "pakoputkiteipillä", jota käytetään esim. moottoripyörien pakoputkissa.
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Termotec ei ole tähän hyvä. Tarkoitettu korkeemmille lämpötiloille. Ja muutenkin se alkaa purkautumaan ja irtoo lasikuitupiikkejä kun ei kestä mekaanista kulutusta. Ei konehuoneeseen missä kuitenkin tehdään huoltotoimenpiteiyä.
    esim Etrasta löytyy liimattavaa eri paksuuksia eristelevyjä, siitä leikkamaan. Olen ostanu sellast mustaa ja harmaata solukumilevyä.
    Toinen vaihtoehto on putkiliikkeestä 3" putkeneristettä, se on vaan suht paksua.
     

Kerro tästä muillekin!