STREET 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja B.B.Chevy, 13.9.2013.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Missä lukee 25kg lisäpaino?
     
  2. starpa1

    starpa1 1st gear

    Sivun 35 yläreunassa tai siis 50kg jos käyttää kahta ahdinta.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Löytyyhän sieltä sittenkin jotain outoo kun tarkkaan lukee ja nimenomaan tuolta Top Street puolelta niin onhan toi oikeestaan aika outoo miks siellä ahtimesta tulee lisäpainoo kun se on nimenomaan luokka ahdetuille autoille :eek:

    Ja sit tuo:
    Real Street autoissa, joissa tehtaan alkuperäisen tyyppikatsastustodistuksen mukainen
    paino on pienempi kuin vaadittu minimipaino, voidaan kyseinen paino hyväksyä, jos
    kilpailukatsastuksessa esitetään kopio tyyppikatsastustodistuksesta (saa pyydettäessä
    katsastuskonttorilta tai maahantuojalta).


    Eikös toikin oo oikeestaan juurikin joitakin pieniä nyt Top Streettiin siirtyviä ex Street B:n autoja koskeva juttu, tuolla Real Street vapareissahan kaikki on ameriikan norsuja joita tietääkseni ei löydy tehtaalta tulleina niin kevyitä että ne sen puoleen menis alle säännöissä määrätyn minimipainon.
    Vai kuin?
     
  4. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    emmätiiä, toi norsu varmaan painaa onneksi tarpeeksi. mikä se minimi paino nyt oli, mä ton kirjan luin mutta olín vissiin liika väsyny, kun ei tarttunu mukaan muukuon se 4000cc ja sit laskettiin jotain
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ihan varmaan sullakin on tarpeeks painava norsu :rotfl:

    Ja jos noi painomääräykset menee sit jatkossa ton uuden sääntökirjan mukaan niin meidän aikasemmin lievästi ylipainonen pikkukakkonenkin muuttuu entistä enempi ylipainoseks kun vanhan säännön mukaan mukaan sen piti painaa kuskeineen 1434 kg mut nyt ton uuden aapisen mukaan enää vaan 1346 kg.
    Eli ihan hirveesti nyt pitäs laihduttaa kun tietäs vaan mistä se olis mahdollista, auto kun on tähän asti painanu kuskeineen nyt tosiaan semmoset 1470 kg :-?
    Siinähän olis halpa keino nyt virittää kun vaan keksis mitä siitä vois viskata vielä mäkeen niin että auto pysys kuitenkin vielä kasassa :rotfl:
     
  6. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Tämä paino sääntö koski ennen vain Street A-luokan laitteita, jotka ovat tässä uudessa versiossa sisällytetty Real Streetin alle.

    Uudessa versiossa annetaan myös b-autoille lupa käyttää 14,5 rengaita 12,5:n sijaan ilman lisäpainoja. (kulutuspinnasta mitattuna)

    Tuossa ahdin hommassa on kyllä minusta tullut huti, kun B-ryhmässä oli ennen se ahdin pakollinen, niin nyt siitä saa lisäpainoa :rotfl:
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi ahdinpainoasia lienee joku lapsus B-läisten osalta? Rengasleveyden suhteen vois kans selventää asiaa.
    Nyt on sit ilmottauduttu real streettiin" t. nimim. "vain auto puuttuu". Nii, ja pensaakin tilattu!
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    Jaa juu, kai sitä tarvis bensaa tilata. Ilmoittauduttu on kitin kautta, toivottavasti meni perille. Tarviikohan sitä jotain lippulappua vielä fyyralle lähettää
     
  9. 383cid iroc-z

    383cid iroc-z 1st gear

    ilmoittauduttu real street. pensaa ei ole tilattu ja auto ehkä valmis toukokuussa..
     
  10. Slow66

    Slow66 1st gear

    Jos jollain on aikaa ja ajohaluja (ja -taitoa) muttei autoa, multa voi vaikka liisata hieman ylipainoisen ja alirengastetun mutta hyvänä päivänä potentiaalisen kärkisijojen hätyyttäjän Real Streettiin.
     
  11. -TH-

    -TH- Gearhead



    Tokkopa on tullut hutia, b ryhmää lihotetaan koska ne kulkee liian lujaa ja isokoneisia laihutellaan jotta saavat tasoitusta? Eikö samantien b ryhmän autoille vaikka 200kg keinoihraa per ahdin? :poff:
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, ja siin sivussa murhattiin kennedy ja hoffa. Muutosehdotuksessa ei ollut tollasta kohtaa, eiköhän asia oikene.

    Jos tän asian suhteen ihan rehellisiä ollaan, niin tuol syksyn streettikokouksessa ehdotettiin c/d osastolta et pienimoottorisille B-läisille tulis sadan kilon kevennys minimipainoon Paikalla olleet B-läiset eivät kuitenkaan ajatukselle lämmenneet. Sieltä tuli vastapallo et josko kasvattais yli neljäpyttyisten minimipainoa 100 kilolla ja päädyttiin et B-läiset selvittävät sisäisesti kantansa tohon asiaan ja tiedottaa sit päätöksestä mulle. Lopputuloksena sit oli et ei muutoksia asiaan suhteen vanhaan ja se myös ehdotettiin FHRA:lle. Et aika turha sitä asiaa isomoottoristen syyks on yrittää vetää, ei tuol ylipäätään ole olemassa juurikaan sellasta ristivetoa tai ainakaan mä en oo sitä havainnut. Onneks.
     
  13. -TH-

    -TH- Gearhead



    Ai, sellasta on ollut tarjolla,ok. En tiennyt. Hieman kyllä ihmettyttää tuo toteutunut sisäisesti selvitetty kanta, mikähän siinä on ollut se "lanka"?
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä en osaa sanoa mut tuo oli lopputulema.Käsittääkseni jotkut eivät oleet suosiollisia isompimoottoristen B-läisten painon nostolle, ja jotkut taas eivät pienten painon kevennykselle ni tollanen lopputulos siitä sitten tuli, eli sen suhteen jatketaan ennallaan. Vissiin kuitenkin parempi ratkaisu kun se et joku olis kokenut vääryyttä sääntömuutoksesta.
     
  15. Jeemu1

    Jeemu1 1st gear

    Keltähä tuota lie kyselty ja ketkähän lie päättäny, kun olin tän päivän aikana 9 kpl
    Street B kuskeista yhteyesä ja yhteen oli asian tiimoilta oltu yhteyesä
    eikä ollu torpannu asiaa.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä en tiedä, en itse ollut asiaa hoitamassa. Mut oletetaan, eli kun oli tampereella tuo kokous josta oli suht hyvissä ajoin ilmoitettu täällä ja sähköpostilla niille jotka ovat yhteystietonsa toimittaneet, sinne ilmaantui kaksi kilpailunumeron omaavaa B-kuskia ryhmineen. Sit sitä kokousta käytiin kutakuinkin vuoden takaisen kaavan mukaan ja mä heitin ilmoille idean siitä et olis alle kakslitrasilta vähennetty minimipainoa. Paikalla olleiden B:läisten mielestä idea ei ollut hyvä ja sieltä tuli vastaehdotus että jos noilta useampipyttysiltä nostettais minimipainoa sen sata kiloa. Sen takia et paikalla oli niin vähän b:läisiä asiaa katsottiin parhaaks selvitttää enempi ja selvitystyön otti hoitaakseen BS104. Olettaisin et asiaa on tiedusteltu lähinnä niiltä joita toi painon kasvatus olis koskenut? Mut toi on spekulointia, ei faktaa. Mä en ole tietoisesti halunnut puuttua B:n asiaan sen enempää koska en mielestäni sitä asiaa tunne riittävästi, vaan oon ajatellut et spekuloikoon keskenään. Jos ei sit ole ollut aktiivinen, eli tullut noihin kokouksiin tai edes lähettänyt sähköpostia tms., ni mun mielest siit on aika paha ruveta niitä syyttelemään jotka ovat. Nythän ei kai sillee mitään katastrofia tapahtunut kun B:n osalta ei mikään muuttunut? Jos muutosta ois haluttu ni olettaisin et aktiivisuus ois ollut toista luokkaa.

    Ja edelleen jos joku haluaa tohon harvakseltaan tiedottavaan postituslistana mukaan, ni ei ku mulle postia; jyrki.aukio@tieto.com
     
  17. JHa

    JHa 3rd gear

    Sen vertaa asiasta tietämättä voisin kysyä C-bargelta, että tiedustelitko Bs104 tiimiltä heidän mahdollisesti selvittämää kantaa asiaan ennen päätöksen tekoa?
    Olen ollut heidän kanssa kyllä asiasta jutussa kesän/syksyn 2013 aikana ja heillä on varmasti kantani tiedossa.
    Vaikka Bs104 ei virallisesti olekkaan ryhmäedustaja ja mitään velvollisuutta heillä ei ole asiaan, niin tiedustella aina voi.
    Lisäksi B-streetin ryhmäedustaja tulee vaihtumaan koska nykyinen ei asioihin ehdi puuttumaan ja vapautus tärkeästä tehtävästä hänelle suodaan koko ryhmä puolesta.

    BS100
    Jani Hautakoski
     
  18. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Sohitaan vähän muurahais eiku b:pesää,siis ei helvata mitä veivausta.2 luokkaa,Ahdetut ja ahtamattomat.Mikä on niin vaikeeta!!!Mikä helvetti on ettei b:t voi ajaa ahdettujen luokassa?Meilläkin valiant,ei voida ajaa gm:tuotteiden kanssa samassa ku niis on joissain 4 ovea.Ne b:läiset on nopeita,samaan luokkaan muitten ahdettujen kanssa vaan.Ai nii,ei oo valianttiikaa enää,barracuda vaan ja street ahtamattomat.....
     
  19. Jeemu1

    Jeemu1 1st gear

    Sulla ny tais tikku vaa mennä pikkase pesän ohi.
     
  20. Jeemu1

    Jeemu1 1st gear

    Tokihan mitä aktiivisempaa sen aktiivisempaa, mut tästä jää kyllä käsitys et asiaa ois ollu meininki selvitellä tarkemmin juurikin tuon takia et B miehiä vähän paikalla.

    Niin koko ryhmäähän tuo asia koskee. Mitä aktiivisuuteen tulee nii sitä pitäs löytyä sillon kun jonku asian ottaa hoitaakseen ja kommentti ei koske nyt C-bargea.
     

Kerro tästä muillekin!