Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Rannis

    Rannis 3rd gear

    No ei ainaskaan täällä etelässä, kahessa eri paikassa olen käynny ja heti ku niille sanoo että kierre on Npt niin ottavat pari askelta taaksepäin ja sanovat että ei ole.
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    mä oon ajellu 10 vuotta shellin rimulalla.. http://www.agrimarket.fi/Koneet/Huolto_ ... w-40-20-l/
    viä ku eberi huutelee pakokaasunsa öljypohjaan,niin paineet nousee niinku kesällä..ja siinä vaiheessa ku se dodgen oma susipaska öljypainerundari herää eloon,niin oikeesti siä on ollu jo paine aika pitkään ku vertaa miten mekaaninen mittari näyttää.
     
  3. Pertura

    Pertura Gearhead

    Vauhtikaupasta NPT-uros - AN-uros -adaptereita vaan, noihin AN-liittimien kierteisiin käy hydrauliikkakaupan JIC-liittimet. AN ja JIC eroavat toisistaan jonkun verran kaiketi, eli oikeasti paineenkestoa tarvittaessa niitä ei saisi sekoittaa. Tuolla lootan jäähdytinkierrossa paine ei kovin kummoinen ole, liekkö vähän reilu kilo, eli siinä menevät sen kummemmitta ongelmitta.

    Tai sitten vauhtikaupasta samassa rytäkässä ottaa letkua ja liittimiä ja rakentelee itse sopivat. Minimissään letku saisi olla -8AN, tai -10AN jos haluaa alkaa hevostelemaan.
     
  4. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Ääni Toveri Bensiinin Super HPD:lle. Toimii hieman jäykempänäkin laatuna loistavasti. Samaisella moottorilla kovassa työkonekäytössä osoittautunut hyväksi. Siinä kone on välillä erittäin kovilla kuumana kun on joutunut huudattamaan raskaassa työssä koko päivän. Välillä on joutunut käynnistelemään kylmästä ilman mitään apulämmittäjiä. Kyllä Siperian öljyt ovat aina pelanneet täällä Länsi-Siperiassakin. Rotke ei koskaan noin kovilla ole ja varmaan kelpaa huonompikin litku, kunhan laatuluokitukset täyttyvät.
     
  5. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Täällä kanssa ajellaan Super HPDeellä. Pari kannua ajelin Valvolinen öljyllä jota hain Machineryltä enkä huomannu mitään eroa. Paineet nousee yhtä nopeesti jne.
     
  6. konty

    konty 3rd gear

    125tml kesti näköjään laturin laakerit.
     
  7. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mä en tiennu että jic ja an liitin on samanlainen, joka päivä oppi.
    Nippelit ja nappelit tilattu.

    Ensin ajattelin että otan se lämmönvahti pois mutta ajattelin että parempi vaan siirtää sitä, siirrän sen nyt alas vaihdelaatikon viereen ku siel on tilaa.
     
  8. Jantikka

    Jantikka 3rd gear

    Joku ajo Dodgella (2.gen?)Kemin Ajokseen tänään neljän aikoihin pystyputkista mustaa savua pöllyttäen. Joku täällä?? Kyselee vastaantullut punainen RAM
     
  9. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

  10. jumi70

    jumi70 1st gear


    Kaikki näyttäsi päällisinpuolin olevan ok. Ei vikakoodeja, voisiko vetolevy ja/tai turbiini olla syylliset moiseen?? :cry: suutinviassa varmaan jonkinmoinen vikakoodi tulis näkyviin?
     
  11. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Tuotelistaa kun katsoo niin äärivalojen kohdalla lukee "E11 hyväksytty äärivalo"
    Eli voisi olettaa, että myös e-leima löytyy.
    Tosin E11 tarkoittaa, että hyväksyntä on myönnetty briteissä eikä mikä hyväksyntä tuotteella on.
    Moni yritys jättää kertomatta mikä hyväksyntä on oikeasti myönnetty. Äärivaloilla SM1 tai SM2.
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    Mä kävin eilen tyyppäämässä yhtä kolmos korista ja siinä jarrut ravisti selvästi, jos hieman kovempaa jarrutteli.

    Eli onko noissa uudemmissa menty huonompaan jarrulevy materiaaliin (levyt kierot? ) vai mikä siellä ravistaa, kun ei mulla kakkos koppaisessa koskaan ole moista ongelmaa ollut!!
     
  13. SB 340

    SB 340 2nd gear

  14. 66monaco

    66monaco Gearhead

    now that sucks! :(
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Otan osaa SB.

    Toi syö jo miestä.
     
  16. H.L

    H.L 1st gear

    Moron,uutta verta rämistimien joukkoon. -95 4wd cummins ramin tulin hommanneeksi ja muuten omanlainen peli mutta laatikon kans taistellaan jo toistamiseen.laatikko teetettiin poris,tai lähinnä tarkisteluks se meni kun shift kit löyty ja turpaani ym oli jo vaihdettu MUTTA:loota lähti alunpitäen remppaan turbiinilukon seilaamisen takia,myös od seilas omaan tahtiin.kiihdytelles osakaasulla yritti vaihtaa isompaa heti,jalka lattias pelas hienosti ja napakasti.no,rempan jälkeen ei ollu tietoakaa siitä napakasta vaihdosta,luisteli ni pirusti ja vaihto ylhäällä.lopussa alko olla ku manuaali,sammuki pari kertaa ku oli lukossa jatkuvasti.paitsi matkavauhdissa!nyt sitte kärähti 600km rempan jälkeen.sitä vaan mietin että mistä sähköpuolella vois tommonen laatikon vittumainen omatoimisuus johtua,potikka oli ja od pakko ohjausta kokeilin muttei tunnu tietävän siitä mitää.mekaanista vikaa ei alunperinkää toosasta löytyny,pari levyä vähä kulunu.toki se loota takuuseen tehään mutta ei sitä vittis joka viikko pois nostella ja jollain pitäs vielä ajaakin..
     
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

  18. rötkö

    rötkö Gearhead

    Kuulostaako se tolta? http://www.youtube.com/watch?v=_jlgNTyqvB8

    Toivottavasti ei :-?
     
  19. smgt

    smgt 3rd gear

    mikäs mahtaa olla vikana kun laatikko ei vaiha nätisti jos ei anna kunnolla kierroksia?
    jos rauhallisesti kiihyttää od off päällä vajaalla 2000kierroksilla niin kolmonen kytkeytyy vasta 40mailissa ja saa sitte aikamoisen nykäyksen kun turbiini lukko menee samalla. mutta reilummalla vedolla 30 tuntumassa ja turbiini lukko menee hiljalleen päälle nätisti.
    muutki vaihot on samanlaisia että pitää olla kunnolla vetoja laatikon toimiakseen nätisti, mutta 2 -> 3 vaihto on rasittavin.

    tämä siis 94 vuoden ramissa ja tästä on tps korvattu potikalla.
     
  20. jumi70

    jumi70 1st gear

    Toltahan se kuulostaa ja pompottaa autoa :cry: onko hyviä neuvoja miten korjata tai mihin vois viedä korjattavaksi??? Asustelen Kouvolansuunnalla. :(
     

Kerro tästä muillekin!