kysymys ohjaustehostimen letkusta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja saku76, 11.2.2014.

  1. saku76

    saku76 2nd gear

    Iltaa kaikille. Olisiko jollakulla heittää mulle fakta tiskiin, että miksi mulla ohjaustehostimen pumpulta lähtevässä letkussa on semmoinen putkesta tehty lenkki, mikä nousee säiliön vieressä jonkin matkaa ylöspäin ennenkuin jatkaa matkaa letkuna simpukalle. Ja luonnollisesti seuraava kysymys on: Mitä käy jos sen loopin siitä letkusta jättää pois?

    Laite siis -69 bbm charger. Kiitos
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oisko jäähdytystä varten.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Siis tollanen letku.
    http://c2c.activant.com/ctoc/index.jsp? ... c6AFQKU3If
    Mun mielestä siinä haetaan vaan hyvä letkun lähtösuunta ja sopiva jousto koneen/alustan liikehdinnälle.

    Toisaalta miksi se pitäisi jättää pois?
    Tehdään hydrauliikkaliikkeen kamoista?
     
  4. saku76

    saku76 2nd gear

    Juuri tuollainen letku ja juurikin tuosta syystä. Pitäisi saada lisää kiiltävää pellin alle ja olisi tarkoitus korvata letkut teräspunos- mallisilla.
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Huomioi letkun notkeus uusia tehdessäsi.
    Monet hydyliikkeen letkut tuon kokoisissa on niin rautakankea.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Toimii se tietysti mutkanakin ja muuttaa letkun suuntaa, mutta jäähdytys kai siinä suurin tarkoitus on. Monesti nuo metalliputket tekevät lenkin runkopalkin päästä sisään ja ulos ehkä parikin kierrosta ja luovat täten enempi jäähdyttävää pintaa.
    Toisissa öljyt kiertävät metalliputkessa lenkin syylärin edessä.
    Monissa HD-truck malleissa kierrossa saattaa olla jopa pieni jäähdytinkin...on jopa muistaakseni jossakin Mustangissa:n sellanen pumpun vieressä ihan vakiona.

    Kyllä ne vääntävät siihen vastaavan lenkin hydrauliputkesta jos hytikka liikkeessä teettää...en minä sitä ainakaan pois jättäisi.
     
  7. jukka63

    jukka63 1st gear

    Ei mitään välii,tuskinpa tuo ylimääräinen 10 senttiä lisää jäähdytystä mitenkään.Omasta "oikaistiin" kanssa tuo ylimääräinen,kun tilaa ei yksinkertaisesti ollut.Hyvin pelittää.
     
  8. saku76

    saku76 2nd gear

    Ok. Taitaa mennä oikaisuksi mullakin. Kiitos tiedosta.kohta se alkaa, kesä ja vehkeet levällään :(
     

Kerro tästä muillekin!