SC/SG 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja KJG, 2.10.2013.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Muistakaa, että vain sarjaan ilmoittautuneet saavat pisteitä. Irtokisoja ilman sarjailmoittautumista vain syövät pisteitä ilmoittautuneilta eivätkä kartuta pisteillä olijoiden määrää.
     
  2. KJG

    KJG 3rd gear

    Ovelaa peliä osittain, mutta kerropa Putte miksi näin?
     
  3. TMO

    TMO Gearhead

    Villi veikkaus, rahastusta.
     
  4. homer

    homer Double Gearhead

    Esim. rallin sm-sarjassa on luovuttu tuosta ennakkoilmoittautumispakosta ja kaikki saavat pisteitä. Etu ilmoittautumisesta etukäteen tulee kait halvempina osallistumismaksuina. Ei kai tuo lista vielä lopullinen ole kun päivitys tuli jo aamupäivällä?
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Samaa mieltä KJG, fyyra tuntuu olevan AKK:lle kuin Suomi EU:lle, AKK:mpi kuin AKK itse. Toi pisteasia on mun mielestä jonkun merkonomin tekmä mielestään sarjaan osallistumista kannustava päätös millä se jattelee saavansa enemnpi sitoutumista ja enempi rahaa. Vähän pelkään et loputulema ei tuu menee teorian mukaan. Ei vaan pitkälti o,illa vajavaisilla pusseillan ajavat toimi niin.
    WCC:ssähän siirryttiin vähän samankaltaiseen käytäntöön vuosia takaperin, vain kausilisenssin omaavat saavat pisteitä. Käytännön irvikuvana voinee pitää et osallistuin yhteen osakilpailuun ja olin cup 2. Olin, ja olen, tosi ylpee "saavutuksesta".
    Vaikkei tähän SC-asiaan sinänsä liitykään kun muistaakseni en oo sitä ikinä ajanut, niin jos ei omaa ryhmää muodostu peruutan sarjailmottautumiseni, eli en siirry muuhun ryhmään.
     
  6. KJG

    KJG 3rd gear

    Kyllähän tässä valitettavasti lasketaan että kuljettaja siirtyy toiseen luokkaan mikäli ei omaa luokkaa ajeta. Kaveri on sijoittanut 15-45 teur kalustoon joten ei voi olla ajamatta??

    Olisi mukava kuulla mitkä on todella, kisat järjestävän organisaation tavoitteet kaiken kaikkiaan?
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Toi päätöshän ei todellakaan tullu Cup järjestäjiltä, voit varmaan arvata ilman enenpiä vihjeitä että mistä se tuli?
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Jaa-a, empä osaa vastata, kun en ole ollut päättämässä enkä kuullut perusteluja.
     
  9. KJG

    KJG 3rd gear

    Jos nyt oikein asian olen ymmärtänyt niin tulevalla kaudella ajaisi ryhmät JR, Top Street, Spet ja Outlaw, mikäli tämän päivän puolella ei lisää ilmoittautumisia tule.

    "Ajettaviin ryhmiin vaaditaan 10 sarjaan 01.03.2014 mennessä ilmoittautunutta kilpailijaa."

    "Ilmoittautumisajan päätyttyä
    kilpailunjärjestäjä päättää mitä ryhmiä ajetaan."

    Millä kriteereillä nuo ryhmät sitten päätetään?

    Kuka voittaa ja mitä, mikäli jää ajamatta SPS, S/SS, SC, Set, Real Street?

    Näihin haluaisin selkeitä vastauksia ja siksipä laitan tämän samaisen kysymyksen FHRA:n hallituksen jäsenille.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Juu, sori siinä mielessä huono esimerkki et saa kuvan et WCC olis ollut asiantilaan vaikuttava osapuoli. Mun käsityksen mukaan tossa tää "liikkeellepaneva taho" oli AKK, ja fyyra vissiin kävi jotain vastataistelukin asiassa minkä johdosta sallittiin toi kaks kisaa kaudessa tutustumislisenssillä näissä "ei fhra kisoissa". Mut voin toki olla tässäkin asiassa propagandan uhri.

    Mä en tiedä kuinka monta slotia kelläkin on kalustoonsa mennyt, mulla on mennyt yhtä paljon kun monilla eli kaikki mitä liikenee ja sit viel vähän. Mut niitainäi, niin sarjaosallistumisen peruutan mikäli ryhmää johon oon ilmottautunut ei itsenäisenä ajeta. Sehän ei estä sit niitä kisoja ajamasta mitkä sattuu aikatauluihin sopimaan. Kun tollanen ehto kerran on asetettu niin sittenhän asia on varsin yksselitteinen, eli jos ei maanantaina oo listassa toi kymmenen nimee ni lähtee mun osalta peruutusilmoitus. Jos sit järjestöllä tulee jotain taka-ajatuksia niin he siitä tiedottanevat ja asiaa voi sit harkita uudemman kerran.
     
  11. TMO

    TMO Gearhead

    Minulle vastattiin FHRA:n kokouksessa, kun kysyin onko kyse rahasta, eli jos ilmoitan 10 autoa kisoihin, niin onko vaatimus täytetty? johtokunnan edustaja kysyi olisinko valmis tekemään sen (eli maksamaan 10 autoa ryhmään) Eli eikö tässä ole kyse rahastukseata?
    Tulkitsin asian näin, jos ilmoitan sarjaan 10 autoa, sarja saa SM arvon ja ajetaan, vaikka olisin yksin ilmoittanut kaikki osallistujat, ja ajaisin yksin SM arvosta.
     
  12. Mopar

    Mopar Gearhead

    FHRA on tässä vetänyt tämän SM arvo kortin, mihin käsittääkseni tosiaan AKK vaatii kymmen osallistujaa/ilmoittautunutta.
    Ilman SM arvoa voitaisiin CUP ryhmänä ajaa vaikka 2 auton luokkia, mutta tämä ai näytä taas sopivan FHRA:lle kun aina vaan vetävät tämän SM arvo kortin.
    Nyt koitetaan keksiä väkisin 10 osallistujaa/ilmottautunutta että ajettaisiin ko ryhmä, vaikka se tosiaan voitaisiin ajaa vähemmälläkin osallistujilla, ilman SM arvoa.
    Täähän on mennyt ihan naurettavaksi koko touhu, aamen.
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Ei,edustaja kysyi sinulta onko sulla vara ja eihän sitä sitten ollut!!Ei ollut kyse rahastuksesta vaan rahan puutteesta!! :rotfl:
     
  14. STW2

    STW2 1st gear

    Miksi te ajatta jotain FHRA:n SM sarjaa tai sarjan tapaista?!

    Minä en usko että se näkyvyys mitä jossain Motoparkin kisassa, Kalajoen kisassa tai vaikka Alastaron normaalikisassa on merkittävää edes oletetuile sponsoreille. Normi Drag kisojen katsojaluvut on aika pienet ja niistäkin 80% on samoja am.auto harrastajia ja TV katsojaluvut ovat olleet erittäin matalia jo monen vuoden ajan, korostan erittäin matalia.

    Tuo FHRA:n toiminta on ollut mallia Kädestä Suuhun ja siihen on vain tullut vuosien aikana yksi liike lisää, perän kautta. Niillä on taas ollut viim. puoli vuotta ennen Am.car showta perse auki ja millään muulla ei ole ollut 10-20vuoteen muuta väliä kuin että am.car show tuottaisi mahdollisimman paljon, kuskit houkutellaan maksamaan ilm.maksuja mahd.aikasten jotta laskupinoja saadaan hoidettua (erääntyneitä) ja kolmas mitä siellä toivotaan että EM kisan sunnuntaina tulisi monsuunisade ettei tarvisi maksaa EM palkintorahoja.

    Erittäin järkevä vaihtoehto on ajaa Tierpissä 3kisaa ja yksi Skellefteåssa eikä tarvi maksaa SM sarjamaksua vaikka hieman laivakulut onkin lisänä. Missään muualla maailmassa ei ole huippuratoja näin lähellä kisaajia kuin meillä on nuo ruotsin radat ja pitää muistaa se ystävällisyys millä ruotsin järjestäjät ottavat aina vastaan kisaajat, kun he ymmärtävät että kisatiimit on ne jotka luovat shown, ei ne kellä on suurin paidanmyyntirekka tai johtokunta jossa samat naamat jo kolmattakymmenettävuotta.

    Me ajetaan se mitä ajetaan Ruotsissa ja pyllistetään vereimijäkerholle.

    Rane
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mitähän Skellefteån kisaa meinaat?

    Skellefteån keskustan tuntumassa ajettua 1/8 milen kisaa ei ole ajettu vuosikausiin. Sen on korvannut Fällfors - sinne kyllä saa Suomi-tiimi matkustaa ihan muullakin tavoin kuin pienillä laivakuluilla. Mulla on sinne kyllä lyhyt matka, reipas 250 kilsaa. Mitä luokkaa ja millä te ajatte? Tuun kesällä hurraamaan Suomen lipun kanssa.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Näinhän se menee. Samaa tiedustelin taannoin ja vastaus oli, että "tuskin kukaan niin haluaa tehdä". No ei ehkä haluakaan, mutta ei tässä systeemissä ole kyllä mitään järkeäkään minun mielestä. SM -kulta ajamalla yksi veto ja auton katsastus. Ehkä halvempaa, kuin sijoittaa kalustoon ja ajaa kilpaa :lol:

    Mulle tää kuvio ei kyllä aukea. Kaikki eivät halua ajaa brackettia ja tämä systeemi jättää aika paljon ilmoittautumisrahaa kuskien tilille fyyran sijaan. Ja jännä että vaikka stockereita ilmoittautuisi kaksi, niin ne ovat rivissä, oli vaatimus sitten mitä hyvänsä.
     
  17. KJG

    KJG 3rd gear

    Ei kait se ihan noinkaan ole stockereiden osalta, mutta jää nähtäväksi mitä kukakin ajelee jos ajelee. Mielenkiintoisinta minusta on tämä uusi pykälä johon jo Putte ottikin kantaa. Eli mikäli et ennakkoon ilmoittaudu sarjaan et ole oikeutettu sarjapisteisiin.

    Meneekö nyt niin että, automaattisesti se luokat joissa alle 10 ilmoittautunutta eivät saakaan kaudella 2015 SM-arvoa, vaikka kilpailijoita olisi ollutkin kauden 2014 aikana se kymmenen kappaletta?
    Kun ei kerran yhden tai kahden kilpailun ajanutta lasketa sarjapisteisiin lainkaan?
     
  18. KJG

    KJG 3rd gear

    Käsittääkseni AKK ei vaadi kymmentä osallistujaa, se on vain suositus kasvattaa SM arvon luokkia.
     
  19. STW2

    STW2 1st gear

    Tarkoitin Sundsvallia, meni paikat sekaisin vaikka en tiennytkään että skellefteåssa on joskus skabattu.

    TopDoorslammeria ajetaan ja tervetuloa.

    Niin, jos kulkeminen ruotsissa ajamassa on liikaa niin miten voi olla vara ajaa yleensäkään kilpaa kun meistä jokainen osaa laskea paljonko super ja et ryhmien kisakustannukset on. Jos on rekkaa tai muuta mahdotonta kuljetuskalustoa niin se on sitten eri juttu, mutta komea elämä maksaa,.... PPR:lle tiedoksi että ei se kovin mahdoton kulu ole jos menee Naantalista yli ja ei ole mahdoton ajaminen Ruotsin puolellakaan Tierpiin tai Skell.oon.

    Pitää muistaa Piteå, jossa myös hienot kisat, tosin ei paljon ole suomipoikia näkynyt ja ehkä liian kaukana etelä-suomesta oleville tiimeille.

    Rane
     
  20. supo

    supo Double Gearhead

    Rane,eikö kaverit ole sanonut sulle että ei se siellä tierpissä näy FHRA:n lähetykset(MTV3),valitettavasti homma maksaa ja jos ei halua ajella täällä niin ei kannata täällä sitä huudella!!Sen verran heitän tuon tv-homma on tosi hyvä sillä ainakin minun yhteistyökumppanit katselee ja muutkin!!Toivotetaan kaikille hyvää kevättä ja toivottavasti kaikki pääsee radalle ajamaan isoa kovaa!!
     

Kerro tästä muillekin!