Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Minulla on sedanissa poliisjouset ja normaalit 235/75x15" renkaat. Pallorenkaat hävittää pintakovuuden ja jämäkkä jousitus pitää auton tiessä todella hyvin.
    En suosittele päinvastaista. Pääsin joskus tyypittämään V8 Nissania, Presidenttiä, jossa oli jotkut kookkaat tuning-vanteet ja oli vähän hölmö yhdistelmä. Ne umpikumpirenkaat tunsi tosiaan jokaisen tien epätasaisuuden täräyksenä eikä sen auton ilmajouset sinänsä mikään rata-ajoalusta ollut. Ei sillä kovaa olisi päässyt missään oikeasti.

    Jos taas haluaa 1950 kg autolla ajella mutkaa, en usko 118 EUR/kpl -renkailla millään olevan riittävästi pitoa rata-ajossa, ne sulaa alle.

    Siis ukonäkösyistä renkaita voi vaihtaa, mutta ainakin normaaleilla maanteillä minusta ensimmäinen asia on jousitus, jäykkä jousitus ja vasta sitten miettiä ne renkaat ja sitten kerralla katsoa, mitä renkaita Corveteissa ja Camaroissa on alla.
     
  2. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Juu, uusi kangas tässäkin oli kyseessä ja liimakaan ei ollut biltemaa eikä motonettiä. Määrästäkään ei pitänyt olla kiinni, 2 litraa noihin yhteensä meni, 1 kumpaankin. Jostain syystä kuitenkin vain taaempi liimautui kunnolla ja on vieläkin ok. Ja vanhat pehmusteet ja liimat oli kanssa poistettu kunnolla.
     
  3. HT

    HT Gearhead

    Wheel Vintiques 30 Series Corvette Rallye vanteet on alla. 15x8 koossa. Edessä bs 4,5 takana 4,0.
     
  4. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    ei mitään hajua miten joku ET lasketaan, taitaa olla bemarimiesten juttuja. paljon helpompi laskee jos on vaikka 8" vanne ja backspace on 4" sen saa sellasella kasaan taitettavalla puisella timpurinmitalla katottua autoonpäin mihin se suurinpiirtein asettuu :D mulla on ollu edessä 3.5" backspacella 7" ja 8" joissa backspacee 4". taakse menee se "peruskymppi" joka on 4" backspacella. kai googlesta löytys että mikä se eetee sit olis, muu kuin lastenelokuva. joo. lastenjuttujahan ne! :D
     
  5. G20

    G20 Gearhead

    Ok! Kiitos tästä! 8) Noi on ilmeisesti kohtuu laadukkaita? Muutamia kiinan Rally Wheelsejä ollut, osa kiemuroita jo uutena ja Cragareissa vuotanut ilmat pihalle hitsaus saumasta jne. tosin nykyisin taitaa kaikki olla kiinan tekeleitä. :odroll:

    Niin noi on vissiin 4,75" jaolla? Eiköhän Wheel Vintiques valmista jotain versiota 5" jaolla.
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Mä mietin että jos hankkis eteen 235/60-15 kun tuntuu ole BF:fä ainoa valmistaja miltä löytyy toi 245/60-15:nen valikoimasta ja hintaa on sit heti 200e.
     
  7. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tuli sitten käytyä lenkillä kun kerran kuivat tiet oli,ts ajokausi korkattu :)
     
  8. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Pitikö se jossain vaiheessa lopettaakkin :eek:
     
  9. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Niin, saahan näillä ajaa ympärivuotisestikin...Ajattelin päästä vain vähän vähemmällä kolvaamisella tän auton kanssa, kun kertaalleen tuli toissavuonna paikattua kunnolla.Eipä ole alkanut sen jälkeen vielä näkyvästi ruostumaan.Talvikumitkin hukkasin jo :oops:
     
  10. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Toi oli ihan huumoria toi heitto lopettamisesta. Jos toi munkin räyskä olis yhtään siistimpi niin vois seisoakkin talvet.
     
  11. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Juu ymmärsin että huumoria :D

    Eipä toi munkaan purkki niin erityisen siisti ollut kun mulle päätyi mutta ns.kehityskelpoinen vielä. Oon tussaroinut tuota pikkuhiljaa siistimpään suuntaan ja vielähän siinä puuhaakin on...Ehkä se vielä joskus on siisti.
     
  12. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Mulla on entiset omistajat kyllä tanhunneet sen verran tuon päällä ja kyljissä ettei taida enään olla hirveästi toivoa sen siisteyden suhteen. Harmi sinänsä kun auto rokkaa täysin ja luottoakin siihen löytyy.
     
  13. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Valitettavan moni näistä vehkeistä on tuota "erityishoitoa" saanut.
     
  14. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Mielenkiintoista, etupuskurin vaihdoin ehjään tuossa joutessani niin eipäs istukkaan nyt tämä uusi sitten. Apparin puoli jää semmosen neljä senttiä ylös. Onkohan mulla runko kierossa tai jotain semmosta, täytyy varmaan koittaa rotipaloja viritellä johonkin kohtaan :eek:
     
  15. JuPa305

    JuPa305 1st gear

  16. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Jaa tarttis varmaanki pitää silmät auki ku puuhailee, siinähän on pitkät reiät että saa säätää...No, jatketaan joku toinen päivä.
     
  17. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Olisi kyllä matkaa jos "siistin" haluis omasta pontiacista. Esim:

    -Takapuskurissa muutamat ruostereijät
    -Etupuskuri kuskin puolelta vääntynyt kulmasta ylöspäin
    -Ovien tiivisteet kadonnut kokonaan kuskin ja apukuskin ovesta, takaovet vielä ok
    -Joka ovessa alareunat ruostunut koko matkalta(sillei hyvin ettei ulospäin nää)
    -Konepelti hiukan mutkalla
    -Kattoverhoilu roikkuu, kuskin puolen ovipahvi huonossa jamassa
    -Kone syö öljyä ja haisee pahalle
    -Vaihdelaatikosta puuttuu kickdown kokonaan vaikka miten yrittäisi säätää
    -Peräöljyt vuotaa rumpuihin

    Mutta silti, leima irtosi huomautuksetta eikä tarvinnut tehdä mitään (hiukan piti takajarruja lämmitellä että piti)...
    Ja toimii jokapäiväsenä käyttiksenä, ja on hyvinkin luotettava peli..
     
  18. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Mulla tuohon siistiyteen ois tehtävää vielä:

    -Apparin ovi
    -ovitiivisteet
    -parin oven alareunat sisäpuolelta alkaneessa ruosteessa
    -takaluukku(uusi tallissa maalia vaille,tiedä sitten laitanko sen vai kunnostan tuon kuituluukun,maalia sekin tarttis ja uuden lasintiivisteen)
    -takapuskurin ja korin välinen muovi
    -työn alla oleva etupuskuri

    Toki näitä epäsiisteyksiä pistää silmään lisää kun saa isompia siistittyä mutta tuossa nyt isoimmat ja eniten vaivaavat.
     
  19. Ville.

    Ville. 2nd gear

    No on sitä vissiin muillakin vähän ropaamista. Ittellä nyt ei olis kun pari öljyvuotoa, joku ärsyttävä kilinä/helinä sitten sisusta ja muutama sata lommoa (jotenkin aina mun autoissa näitä on) ja sitten uus maali päälle niin olis bueno
     
  20. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Eipä käy aika pitkäksi :lol:
     

Kerro tästä muillekin!