Buick 1954-1956

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bruno59, 2.3.2014.

  1. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Keskustelua Buick vuosilta 1954-56, sarjat 40 Special,50 Super, 60 Century ja 70 Roadmaster. -58:lle omalanka löytyi, näille ei ?

    Mulle rantautuu huhtikuun alussa Century 4Dr HT -56 Laittkaas omia autojanne tänne, olisi kiva tietää mitä malleja/vuosikertoja täällä on liikenteessä.

    Vinkkejä ja kokemuksia olisi kiva saada/vaihtaa, niin ei tarvii pyörää uusiksi keksiä.
    Omaan aluksi pitää vaihtaa Dynaflown laatikon takapään stefa/torgue ball, kuskin lattian korjaus(uusi on), katsoa saako "kaasupoljin" startin toimimaan (vaihdettu laturi uuteen) nyt erillisellä kytkimellä. Katsoa saanko alkuperäiset istuimet korjattua, joitan pikku repeämiä saumoissa löytyy, muuten kuvien mukaan ehjät. Takakontin sivupanelit/-pahvit pitäisi löytää.

    Että näin autoa odotellessa
     
  2. J-peg

    J-peg Gearhead

    1954 Super 2d HT tulossa jenkeistä lähiaikoina. Periaatteessa jonkinasteinen ajokunto, mutta katsotaan sitten kun on kotona.
     
  3. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

  4. Buick55

    Buick55 Gearhead

  5. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Tallista löytys -55 2D tolppa series 40 special, manuaali lootalla.

    Kaikkee pientä hipistelyä on matkalle mahtunut ja vissiin pitäs kurkata tuo laatikko läpi kun ykkönen ei taho pysyä päällä. Muuten on ollut mukavakyytinen pirssi.

    Nyt kun noita vinkkejä kerätään niin olisikohan kellään vihjeitä mistä voisi buickin M11 synchromessiin löytää osia tai peräti ehyttä lootaa? Vastaava M13 voisi kiinnostaa myös. Pontiaceissa näitä taisi olla kanssa.

    Olen tonne -58 lankaan silloin tällöin trollaillut ja sieltäkin jeesiä on löytynyt hyvin, toki mukavaa jos pistetään oma lanka pystyyn.
     
  6. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Kiitti linkeistä, Hakua kyllä hakkasin, saattaapi olla että ei löytynyt kun noissa vimoset kirjoitukset 7-9 vuoden takaa
    Luin noi langat läpi ja onhan näin onneksi suht mukavasti maassa ja ajossakin ainakin ollut . Onkohan noi silloiset vielä ajossa vai naftaliinissa jossain ? -56 Centurya ainakin "millä autolla naapurisi ajaa" ei löytynyt kuin yksi, kuka tunnustaa ?

    Sitä mä ihmettelen kuinka paljon vähemmän näitä yleisesti "arvostetaan" verrattuna Chevyihin. Imho kauniinpi (juu katsojan silmissä) tehokkaampi 322/220-255 hp. Ja Buick on aina BUICK !

    Toisaalta onneksi näin hinnat jenkeissä toistaiseksi toista luokkaa kuin Chevyillä vaikkakin nousevat nopeasti ? niitä kohti.

    Mulla on tarkoitus pitää tuo mahdollisimman orggiksena aikakautensa "bankers rodina" niinkuin Centuryä kutsuttiin silloin.
     
  7. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Täältä löytyy 4d Special. Torque ballin vaihtoon tarttee käyttää perä irti. Itse tein silleen, et irrotin vaan iskarit ja sen poikittaistangon, mikä lienee oikealta nimeltään? Sittenpä pari liinaa vaan perän ympäri ja runkoon kiinni niin perä tulee just riittävästi taakse päin.

    Ja jos joku joskus irrottelee dynaflown ja laittaa sen takasin, niin suosittelen lämpimästi laittamaan sen etummaisen öljypumpun kylkeen tulevan lauhdutinputken ennen paikalleen nostoa kiinni. Tai silleen laatikkoa nostaessa paikalleen nostaessa tökätä se paikalleen. On harvinaisen kenkussa paikassa vaikkei aluksi siltä näytä.
     
  8. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Tota tavailin service manuaalista ja en ollut varma pitääkö perä irroittaa, nyt sen tiedän thanks ! En ole varma vuotaako vaan se viimeinen tiiviste vai torque ball, mutta kannattanee vaihtaa kaikki sitten samalla kertaa kun koko satsin tilasin varmuuden vuoksi. Olen ymmärtänyt että toi tippuminen-pikku vuotaminen on Dynan ominaisuus
     
  9. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Joo sen pitääkin vähän vuotaa. Mulla on tänä talvena paikalleen veivattu ja täysin läpikäyty dynaflow, ja touhutippa roikkuu jo öljypohjan kulmalla. :D Johtunee tosin vaan siitä, kun unohtui laittaa tyhjäyspropun tiiviste. :odroll:
     
  10. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Onkos kenelläkään kytyä noista alipaineletkuista, lähinnä ylipäätään että mikä menee mihinkin? Tarkotus olisi kesän aikaan viritellä originaali bensapumppu ja -lasinpyyhkijän moottori paikalleen. Ainoa alipaineletku joka tällä hetkellä on paikallaan, menee imusarjalta virranjakajan alipainekellolle.
     
  11. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

  12. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Joo pumppu on se joka on manuaalissa ja sen olen jo kunnostanut uusilla osilla. Tässä siitä kuva: https://www.dropbox.com/s/hzdpo0vp3lno9 ... 123646.jpg

    Nyt vain basistin mieli tarvitsee rautalangasta väännettynä selvityksen, mihin pumpulta lähtee in- ja out-linjalta letkut? Meneekö toinen vain pyyhkijöille ja toinen haaroittuu imusarjan letkuun vai kuinka? Tuleeko tuossa Brunon ylemmässä linkissä oleva, alhaalta tuleva letku in- vai out-lähdöstä pumpulta?

    Toivottavasti ymmärsitte. Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä. :D
     
  13. Bruno59

    Bruno59 3rd gear


    Osimoilleen näin
    In---> pyyhkijöiden moottori Out-- Imusarjaan noin sen manuaalista
    tavasin 3.11 C

    Ideahan tossa on se että imetään alipaine pyyhkijöille tolla pumpulla jos tarpeen ja kun imusarjasta saadaan tarpeeksi alipainetta niin se imee sitten alipaineen pyyhkijöiden moottorille.
     
  14. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Jees, iso kiitos! Nyt valkeni asia tyhmänkin päähän. :) Torstaina olis tarkoitus aloittaa kesä käyttämällä rouva leimalla. :)
     
  15. J-peg

    J-peg Gearhead

    No niin 54 super on kotona. Projektia kyllä riittää, mutta tekniikka pelaa siihen malliin että 650km tuli taivallettua.
     
  16. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Onnea! Hieno hankinta. Kyllähän nyt Buickilla aina tommosen reissun ajaa. Tommonen samanlainen muuten Muoniossa, jos en aivan muista väärin. Pari vuotta sitten Tallinnan satamassa pojat oli traikun kanssa menossa laivaan.
     
  17. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Peukut ja onnittelut täältä Jpegille Superia !
     
  18. J-peg

    J-peg Gearhead

    Näitä pitäisi olla ainakin yksi tämän lisäksi täällä Oulun seudulla. Laittoahan tuossa on monille illoille, mm. haki tietä tosi rankalla kädellä, pyyhkijät ei pelanneet, jne. Mutta 25-vuoden haave kävi nyt toteen!
     
  19. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Tarvitaan kuva että uskotaan !
     
  20. J-peg

    J-peg Gearhead

Kerro tästä muillekin!