C4 turbiinit ja vetolevyt tunnistus/erot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja xarper, 13.3.2014.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Tuossa meiasin turbaania foortiin vaihella mutta kävipä sellanen että vanhassa turbiinissa on isompi pulttijako kun tuossa "uudessa".

    Tuo "uusi" tuli myös C4 askin mukana että pitäis se ainaskin olla C4 turbiini.

    Myös "uudessa" on hieman lyhyempi tuo laatikon sisään tulevan "kaula", akseli mikskä sitä nyt kutsua.

    Tuosta uudesta löyty D0AP-7828-8 ja CPMPC turbiini sisältä numerot.

    Onkohan noihin miten montaa eri vetolevyä? Mitään varmaan tapaa selvittää noitten turbiinien vuosimalleja tjsp kun eroja on? Argh jopas meni vaikiaks :poff:
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Re: C4 turbiinit ja vetolevyt

    Ilmeisesti tuo "D0" meinais että -70 laatikko/turbiini ois kun taas muistaakseni tossa vanhassa oli numerot "C6" alussa, eli -66 tjsp.

    Selittäisköhän tuo nuo erot sitten..
    Pitää vielä käydä varastosta varmistaa löytyykö tosta laatikosta samat D0AP kun turbiinista, ainaskin vanhassa oli molemmissa.

    Ainaski input shaftin hammasluku pitäis olla eri noissa kahessa.
     
  3. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Juu eli vetolevyjä on 157 ja 164 hampaisia. Ja tuo pienempi menee sen pikku turbaanin kanssa. Itellä on ainakin molemmat 28oz. puntilla.
     
  4. Puuma6

    Puuma6 2nd gear

    C4:ssa ollut kahdella pulttijaolla olevia vetolevyjä, 10,5" = 157h ja 11 7/16" = 164h. 164 hampaiselle luonnollisesti isompi turbiinikoppa.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    ookoo eli no hätä, nykynen on siis 164 ja uus laatikko on 157 tarkotettu sit.

    Input shafti vaan kadonnut johonkin "uudesta" laatikosta eikä käy vanhasta kun 24 vs 26 spline...
    noh jos se löytyis keneltä tuon laatikon ostin huomenissa ehkä, sit pärjäis vaan uudella vetolevyllä.
     
  6. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    vanhaan vetolevyyn voi porata uuteen paikkaan reiät.
     
  7. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Jos tarvetta ilmenee, multa löytyy 157 hampainen C4 vetolevy, 10.5" pulttietäisyydellä, hyväkuntoinen .
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Ei oikein tykötärpeet riitä niin tarkkaan hommaan varmaan itellä, varmaan ois keskellä vaikka kaikki reiät sattuis edes kohalle :rotfl:

    Tod. näk on, huomenna selviää, suatanpa nakkailla YV kun saan asiasta varmuutta mitä nyt tulee tehtyä eli löytyykö se input shaft vai ei...
     
  9. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Jenkki foorumeilla oli varoitusta ettei kannattane paljoa turbiini koteloita mixata. Eli ei suositeltavaa laittaa pikku turbaania ison koteloon.
     
  10. terence hill

    terence hill Gearhead

    renttu81 on oikeessa,muistaakseni startti tulee siihen koteloon kiinni niin ei ylety hampaat starttikehälle
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Onneks on kumpikin laatikko erikopalla :)
     
  12. terence hill

    terence hill Gearhead

    C4:sten turbiinikopat on vaihdettavissa keskenään.
     
  13. mppm

    mppm 3rd gear

    Viitsiikö joku mitata 157 ja 164 hampaisen vetolevyn halkaisijan hampaista.
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    157 hampainen oli tuossa vielä tehtaan paketissa josta mittasin ulkohalkaisijaksi 338mm.
    Isompaa ei ollu mut laskemalla sain sen halkaisijaksi 353mm, en kyllä mee takuuseen pitääkö paikkansa :-? .
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole kaikki, osa on öölipumpun reijissä kiinni jo osa suoraan rungossa. Ja sit löytyy vielä 5 pultilla koneeseen kiinnitettäviä. Ei missään muussa toosassa ole noin paljon vuosimallikohtaisia eroja, inssit vissiin vaihtunu tiuhaan ja jokainen on halunnut pikkasen "parantaa" edellistä :rotfl: .
     

Kerro tästä muillekin!