minkä kokoinen cleko peltihommiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja impala-63, 17.3.2014.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Olen katsellut noita clecoja ebaystä, mutta en ymmärrä niiden koosta mitään. Minkä kokoisia clecoja käytetään mihinkin hommaan?? Pitäisi alkaa lattioita tekemään -40 coupeen ja nyt pitäisi tietää minkä kokoisia ostan.
     
  2. Trippensee

    Trippensee 1st gear

    Ei suoraan liity cleco aiheeseen, Mä en ole viittinyt ostaa clecoja, ni olen käyttänyt lyhimpiä itse porautuvia peltiruuveja..pitää pellit hyvin yhdessä, Mulla ei ole kokemusta clecoista, joskus varmaan pitäis ostaa ja kokeilla..mut nuo ruuvitkin on toiminut
     
  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    ^toihan on hyvä idea!
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Cleco: rungon väri myöskertoo koon.

    Itsellä on kuparin värisiä, 3.2mm reikään ja kullan värisiä 4.8mm reikään.
    Pienempiä käyttäny paljon, isoissa ehkä liikaa voimaa..
    Reunapihti clecot myös hyviä..

    Kun ostat ni osta reilusti, 20-100kpl, 10kpl loppuu heti kesken..
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Juu,tuohon hommaan käy nuo ruuvitkin ihan hyvin. Ja ainakin on halpaa,wurthiltä sai 100kpl ,90sentillä. :D
     
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mä oon käyttäny 1/8" clecoja peltihommissa vuoskymmenet ja parempaa keksintöa ei ole tullu vastaan kun noi., niitä pitää olla paljon, osta min 100kpl niin pääset niillä jo aika pitkälle.
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eli 1/8" kannattaa ostaa. Ei vissiin kannata noita isompia ostaa?? :oops:

    Joo tarvii ostaa reilusti niitä että saa jotain tehtyä..

    Oletteko peltien sovittelujen jälkeen kun ottaa clecon pois niin porannut isommaksi sitä reikää kun on niin pieni toi reikä pistehitsille?
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    ite oon ryytynyt aika pitkälti siihen, että kevyesti auki taitettavia kylmäheppejä käytän neljäntenä kätenä sovituksia tehdessä,
    kolmannen virkaa hoitaa mm. otsa, soi vaan aika ikävästi korvissa jos pitää vasaroida ja ne hepitkin saattaa aukeilla.

    juu, itteporaruuvitkin on ok
     
  9. Hävittäjä

    Hävittäjä 2nd gear

     
  10. joosexsex

    joosexsex Gearhead

    Löytyykö noita clecoja mistään "alan liikkeestä" Suomessa ?
    1/8" varmaan sopiva koko.
    Pistehitsin leikkausterä tekee 9,5mm reiän.
    8mm reikiä poraan ehjään peltiin pistehitsiä varten.
     

Kerro tästä muillekin!