Olds Cutlassin parantelua kesälle 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 26.9.2013.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Asia ok, pitää kysyä US-Partsilta öljyä ja lisäainetta, motonetti ei ainakaan semmosta tunne. Eipä noita peräöljyjä tule niin kovin monasti vaihdettua, että laitetaan nyt kerralla oikeat.

    VR-1 20W-50 öljytkin kävin ostamassa.

    Kävin koittamassa autoa asfalttitiellä kun kelit sen salli, olihan komea pitkästä aikaa päästä antamaan vähän kenkää oldsille :) Hyvin tuo kipitti!

    Ongelmaksi vaan muodostuu tuo flektin anturin adapteri imusarjaan, en saa sitä millään pitämään! Se vuotaa aina vaan, ilmeisesti tuo mig sauma jää sen verran huokoiseksi että aina vuotaa jostain.

    En tiiä pitäiskö käydä ostaa uudet tommoset liittimet ja viedä jollekin tigillä hitsattavaksi, tulisi varmaan siistimpi+ei olisi huokoinen. Suostuisikohan kukaan semmosta tekemään...
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Sulla on joku npt-kierre imusarjaan, mikä on anturin kierre?
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    22MMX1,5.

    Osat tuohon adapteriin löytyi ihan paikallisesta rautakaupasta, noi on semmosia kokoja että käytetään ilmeisesti just putkiliittiminä jne.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Perkale, takapää menee liian matalaksi! Ottaa kaareen tosiaan kii, pari senttiä pitäs ainakin saada ylöspäin niin mahtuisi joustamaan kunnolla sisään.

    Mites, tuo airlift assist ois toki hieno, sopinee cutlasiin?

    http://www.summitracing.com/int/parts/a ... /overview/


    Toisaalta, ehkä vähän kallis. Mutta saako tuon sitten suoriltaan asennettua? Miten tuota säädetään? Ovatko lailliset katsastukseen?

    Vai olisko vaan parempi laittaa apu kumilimppuja sinne kannattelemaan jousen sisään et sais vähän korkeutta...
     
  5. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Mitäs jos laittas ilmaiskarit? Mulla oli joskus tommoset ooppelis ja niillä sai jonkin verran säädeltyä perän korkeutta painetta lisäämällä/vähentämällä. Toki myös kovenevat painetta lisätessä..
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ei olis oikein rahaa ruveta väkertää mitään ilmapusseja.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ite nostin just Capricen perää pari senttiä 124 mersun kumeilla. Nähtäväksi jää miten ne siellä pysyy, mutta hyvin ainakin tuntuivat sopivan. Ja maksoi muistaakseni vitosen kappaleelta.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ääni ilmaiskareille. Kahdessa cutlassissa ollut ja erittäin mainiot. Perää saa kyllä ylös.


    Ne on olleet aina täyteen laitettuina pehmeämmät kuin lysyssä toisin kuin ahdasterskalla.


    Ne ei ihan hirveitä maksa ja huoltamolla voi painetta lisäillä taikka kotona kompurasta.
     
  9. HT

    HT Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ei kai tuo nyt kallis ole? Tai no, riippuu mihin vertaa...
    Säädetään lisäämällä painetta, jos oikein muistan täydellä paineella nousee noin 5 cm. Jos käytössä ei ole vakiojousi, pitää ilmapussin korkeus määrittää siten että mittaat mikä on paino päällä jousen sisäkorkeus ja pussin korkeus sen mukaan. Haulla löytyy aiheesta juttua.
    juutuubista löytyy myös videota.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Aika paha persaukisuus vaivaa. Pitää miettiä nyt mitä ton takapään kaa tekee, pitää vähän kysellä mitä toi airlift maksais suomeen.

    Tänään töissä otin päästöt, helähti heittämällä läpi. Sitten vaihtelin moottoriöljyt. Onko mahollista, että 5000km konerempan jälkeen, kun ekan kerran vaihdoin öljyt 1000km kohdalla, ja nyt, niin näytti että moottoriöljyn mukana tuli vähän metallihippua, en ole varma. Otin suodattimen talteen, otan auki kun ehdin. Kuparin väriä en ainakaan mistään löytynyt.

    Sitten säädin kulmat, taikka aurauksen lähinnä. Caster ja Camber oli niin lähellä etten alkanut edes säätää.

    Voiko rattiputkessa olla jossain kohtaa väljää, kun rattiakseli on timmi chekoreen akseli, mutta silti ennen simpukkaa on välys. Onkohan normaalia.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Kysyin tosta airliftistä, niin 119e eli kädessä se on noin 130e. Ei se nyt mikään ilmanen ole.

    Mites, kun tuo Cutlassin jousi on semmoinen että kapenee ylä ja alapäihin. Sopiiko sinne airlift väliin kun ei ole tosiaan tasapaksu.

    Mietin sit ihan tämmöstä että jos alapäähän laittas tämmösen:

    http://www.summitracing.com/int/parts/a ... lications/

    Hitsais sen vaan tuohon vakion paikalle. Olis säädöt ja kaikki vimosen päälle. Eikös se ois vitun hieno. En tiiä sitten sopiiko toi yksilö paikalleen mut jokatapauksessa tuommosia on, säädettäviä ja köykämiinistä semmosia mitä ei voi säätää. Tiedä sit miten noitten on tarkotus pysyä siellä ja tuleeko sanomista katsastuksessa.

    Tai sopisko joku tämmönen?

    http://www.summitracing.com/int/parts/s ... oldsmobile
     
  12. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Mites olis jos tuota lokarin kaaren sisäpuolella olevaa lippaa vaan taittais pois renkaan tieltä? Helppo & halppa ratkaisu
     
  13. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Racers placella näytti 110e olevan toi airliftin setti.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    En kyllä rupee sitä lippaa muokkaa.

    Vähän muokkailin mersun kumia, niin se sopi, mutta eipä se ajoasentoa muokannut mihinkään. se oli kyllä liian ohutkin tohon hommaan.

    Kun siellä jousen yläpäässä on semmonen kumi tehtaaltakin, meinasin semmoset laittaa ylös ja alas uudet, luulisin et vähän nousee.

    Perkele kun ehi tekee mitään kun neljältä loppuu duunit ja sit seiskalta on niin pimee ettei mitään enää nää tehä.

    Turhan lyhkäset muutenkin noi Eibachin satsin takajouset. Otin iskarit alapäästään irti niin jousen sai puristamatta heittämällä pois paikaltaan.

    http://www.summitracing.com/int/parts/m ... /year/1980

    Jotain tollasta suunnittelin.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ämeriikoista lähti tulemaan energysuspensionin jousikumit... Pistetään polyuretaania jousien ylä ja alapäähän niin voi vaikka nousta sentin kaks...
     
  16. fennia

    fennia Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Kaveri sorvas mulle Buickiin tollaset jälkimmäisen linkin malliset palikat nailonista. Ihan hyvin noi on asiansa ajanut.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Joo jos ei energy suspensionit riitä niin sit ihmetellään lisää.

    Samalla tulee peräöölit. Kyllä tämä tästä. Hissukseen.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Tein putkistoa. Vielä pitää tehä takimmaisille pätkille tuet, katsoa missä vuotavia hitsisaumoja, hioa saumat ja maalata vielä jollain kuumakestolla, varmaan tolla samalla köykämiinin värisellä. Tässä jotain räpsyjä, tuli muuten aika hiljainen jopa, sit ku rupee kenkii niin kuulostaa komealta. Voin ottaa vaikka käyntivideon tässä jokupäivä jos kiinnostusta riittää niitä katsella.

    Vähän heikkoja kuvia auton alla kontaten mutta jotain selvää saa:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. hevimies

    hevimies Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Hyvännäköinen putkisto ;) Eikö takanakit ota kiinni pyöränkaariin?
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ottaa, sitähän tässä on pari viime sivua mietitty että miten saadaan ettei ottaisi kuopassa kaareen. Koitan laittaa siis polyuretaanikumit jousien ylä ja alapäihin, pitäis nousta vähäsen.
     

Kerro tästä muillekin!