Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. starliner

    starliner Gearhead

  2. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    tosin off on jitain opeus ja kovin nopeus on pois päältä.
    tollanen oli viallinen, tilalle sokeripala
    [​IMG]
    [​IMG]

    ei ruostu rekkarikilven tausta
    [​IMG]
     
  3. singel

    singel 1st gear


    Missäs päin nä makailee? onko myytävänä
     
  4. HV

    HV Gearhead

    nimimerkkiltä: GM DEALER puh. O4OO-420101
     
  5. killerspeed

    killerspeed 1st gear

  6. Antti P

    Antti P Gearhead

  7. DD6

    DD6 Gearhead

    Jaha, tänään sitten jäi pissapoika ja pyyhkijät lopullisesti päälle. Välillä vähän varoitteli, mutta nyt pestiin lasia useampi minuutti.

    Vieläköhän piirilevyn puhtaaksi suhauttelu auttaa? :D
    Joka tapauksessa, korjausraamattu käsiin ja tutkimaan.

    EDIT: elektroniikkakliineri ja pari ropausliikettä, taas pelaa. Ei ihan tiivistys pelaa suojakotelossa.
     
  8. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    kallimmalle setille tulis hintaa posteineen $670, se tekee 485€ ja siihen päälle 24% alvia ja 2,5% tullia jotain 130€. 600€:llä ostaa jotkut käytetyt peltisarjat, pari flowtech raptoria ja röörinpätkiä motonetistä ja jää vielä asennuskaljoihinkin aika hyvin rahaa :D
     
  9. pikileka

    pikileka 3rd gear

  10. hevimies

    hevimies Gearhead

    Mites nuo takakselin korvakoiden puslat sais kivasti pullautettua pois ja asenneltua uudet puslat paikalleen?
    Sama toimenpide tarttee tehä myös etupään alatukivarsille ja saas nähä onnistuuko tuo jousen potkiminen pois sieltä.

    Muuten ollaan raidetankoa ja valojen säätöä vailla katsastuskuntosia.

    Toivon hartaasti, että tuo takapään vaellus vähentyisi noiden viimesten puslien vaihdon myötä ja sen takavakaajan asennuksen myötä.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Menee ruuvipenkissä. Kantsii kattoo vähän miten kiinnittää, ja tarviiko tukea, ne on aika pirun löysät vakiona!
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    Jeps noi alatukivarren puslat näytti uppoavan aika nätisti paikallensa kohtuutonta voimaa käyttäen. Saa nyt sitten nähdä, kun noi molemmat puolet on kiroillu paikallensa, että miltä se vaikuttaa. :D

    Samalla tempasin 1/4 kierrettä pois jousesta ja saa nyt nähä putosiko tarpeeks vaiko ei.

    Joku jippo vielä sen perän korvien puslanvaihtoon, toisaalta tuskimpa sitä hylsyy tarttee vaihtaa, jos vaihtas vaan sen kumin pois.

    Raidetangon sainkin jo vaihdettua torstaina ja samalla huomasin ylätukivarren akselin olevan toisesta päästä sorvaantunut nuo kierteet pois. :cry:
     
  13. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Mitä oon katellut korjaamo-oloissa jokusen puslanvaihdon, niin aika monesti silppuavat vanhan pois jos ei suosiolla irtoa. Uusi menee todennäköisesti ihan lyömällä perille.
     
  14. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    [/quote]
    Vanhan puslan saa lyötyä ruttuun siten että sen kehä pienenee ja lähtee helpommin pois. Mun mielestä jonkinlainen prässi olisi hyvä, varsinkin kun asentaa uusia paikalleen. Ja u-muotoinen yleensä melko ruosteinen tukivarsi pitää tukea jollain esim. putkesta tehdyllä apuvälineellä, että uuden puslan saa lyötyä tai painettua paikalleen. Alkaa muuten lossi pysymään ojakeppien välissä kun noi kaikki puslat uusii. :rotfl:
    Täytyy itse laittaa taas Tiemestariin astron iskarit eteen kun viime kerralla sorruin kokeilemaan jotain hd-mallisia pyöränpumppuja. Ei ei ei pelaa.


    Mun kokemuksen mukaan tuota aiheuttaa yleensä semmonen kulunut tappi siellä pyyhkijäkoneistossa, että se ei saa vetäistyä niitä viipottimia sisään ja jää pyyhkimään ties kuinka pitkään. Sen tapin voi korjata hitsaamalla lisää tavaraa siihen, mutta ei taida uusi moottorikaan maksaa maltaita.
     
  15. hevimies

    hevimies Gearhead

    Juu kyllä sinne sai väliin laittaa puuklapin, jotta se sitten meni kiltisti perille.
    Olen kanssa vaihtannu nuo puslan hylsyt juurikin sahaamalla sen poikki pituussunnassa ja sitten, kun lyö siihen leikkauskohdan viereen pari kunnon lyöntiä niin kiltisti tulee se vanha ulos sieltä.

    Saa nyt nähä miten sen alatukivarren saa kiroiltua takasin paikalleen, kun meinaa hannata etupäästä. :(
     
  16. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Prässihän olisi kätevä mutta ei kaikilla semmoista kotioloissa ole. Varmaankin noihin voi tehdä myös kierrevetoisen työkalunkin jos ei lyömällä tykkää koittaa.
     
  17. hevimies

    hevimies Gearhead

    Onko kellään tietoa saako rättinivelen vaihdettua helposti?
    Meinaa on ikävä veivailla sitä rattia eestaas.
    Ja ettei vaan kävis liian helpoks tuo etupääremppa niin eikös apparinpuolenki raidetankokin ole vääntyny :(
     
  18. fennia

    fennia Gearhead

    Saahan sen
     
  19. Holley

    Holley Gearhead

    Tekniikkakyselyynkin olisin voinut laittaa, mutta oletteko säädelleet GM-farmarin takaovea? Kun en saa luukkuna aukeamaan, niin jotain tarttis tehrä.
    Ihmettelen, mikä tuon toimimattomuuden on mahtanut edes aiheuttaa?
    Katsoin GM Body manualista ja onhan siinä ohjeita joitain, mutta vaikuttaa keskivertoa vaikeammalta tapaukselta saada tuo toimimaan. Katsoin myös ehjästä Buickista vertailua, mutta ei auttanut sekään. On vaan pirun monta vipua ja tankoa juu.
    Takaikkunan vipusysteemi toimii, sen verran tiedän tuosta. Eli takaikkuna pitää olla auki, että aukeaa luukkuna ja yksi tanko näyttää tosiaan heilahtavan, kun ikkuna menee alas.
    Rajoite lienee siis siinä, että ovisysteemin mukaan ovi "ei ole kiinni" ja ehkä siksi ei aukaise sitä luukkuna. Millään ruuvarilla takaoven auki ollessa ei vaan viitsi kai kokeilla lukituksien simulointeja, ettei ykskaks ole tosiaan se luukku siinä varpailla. Eli en oikein käsitä, miten tuota testata - pelkästään vastintappeja säätelemälläkö?
     
  20. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Mulla oli ainakin edellisessä farmarissa niin ettei se ikkuna painanut sitä liparetta tarpeeksi alas että olisi vapauttanut oven. Muistaakseni sen näki aika helposti kun laski ikkunan alas ja katsoi samalla kahvan puoleisesta reunasta ylhäältä oven sisään...
     

Kerro tästä muillekin!