Slant six käyntihäiriön metsästys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dodge_Dart, 16.3.2014.

  1. Dodge_Dart

    Dodge_Dart 1st gear

    Jos nuin hanakasti ootte kaseista luopumassa niin myykää mulle tekniikka tähän, voin antaa sieväkäyntisen slantin vaihossa :)
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Noista letkuista, monessa vehkeessä alipaine otetaan kaasuläpän alapuolelta ennakon kelloon ja kampikammion tuuletus läpän yläpuolelta, esim ilmanputsarista. Läpän alta menee pcv-venttiilille ja jos venttiili vuotaa tai puuttuu, niin kone saa liikaa ilmaa.
     
  3. Täältä löytyy toimiva 9/65 valmistettu LA 318 moottori jouten apulaitteilla (esim. tehostajan pumppu) hinta tonni,hyvitän jotain släntistä,soita 044 970 5484
     
  4. Dodge_Dart

    Dodge_Dart 1st gear

    Menee läpän alta tässä, meni myös aiemman kaasarin kanssa. Tänään taas käytiin ajelulla, noin puolen tunnin ajon jälkeen rupesi nykimään ja rykimään ja jopa sammu pariin kertaan, ihan ku ois sytkä menny myöhäselle, mutta tiiä sitte. Tultiin kotia ja aukasin pellin niin käy taas niinku kello, valohoito autto nyt. Huomena tutkitaan lisää.
     
  5. Dodge_Dart

    Dodge_Dart 1st gear

    Vähä kaukana on moottori, mutta mietitään. Vaihto ei kuitenkaan oo ku aikasintaan ens talven hommia että on aikaa katella rauhassa.
     
  6. grantorino

    grantorino Gearhead

    Miten vanha bensapumppu on? Mulla oli yhdessä aspenissa tuonkaltaisia oireita, koko pätkiminen hävisi kun uusin bensiinipumpun.
    Nykybensiini pilaa bensapumpun kalvon ennenaikojaan.
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ettei ois puolan käyttötunnit tullu täyteen??
     
  8. Dodge_Dart

    Dodge_Dart 1st gear

    Puola+muut sytkän osat virranjakajaa lukuunottamatta on viime kesänä uusittu, se tuskin on menny miksikään. Bensapumpun iästä ei tietoa, se olis kyllä halpa kokeilu, taitaa mennä tilaukseen.
     
  9. 370

    370 Gearhead

    Katoaako jäähdytysnestettä?
     
  10. Dodge_Dart

    Dodge_Dart 1st gear

    Nyt on kansirempan jälkeen niin vähän ajettu että 100% varmaa tietoa ei ole mutta aikasemmin ainakaan ei kadonnut. Meinaatko että olis loki/kansi halki?
     
  11. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Jos on käretön sytkä, niin koitapa toisella boxilla, jos pimenee sillon tällön.

    Ja jakajan alipaine läppien yläpuolelta.

    Kannattaa myös kahtoo miten paljo sytty "vaeltaa". Jos on vanha jakopää, jossa pakeliittihampaat, niin voi olla et on niin väljä jakopää, et ei vaan mikään tunnu pysyvän kohillaan. Kun ne hampaat tuppaa murenemaan ajan oloon.

    Venttiilivälykset pitää säätää lämpinä. Eli imu .010" (0,25mm) ja pako .020(0,5mm). Nekään ei taho aina pysyä säädöissään.
     
  12. Dodge_Dart

    Dodge_Dart 1st gear

    Tuon sytytysmoduulinki laitoin viime kesänä uuden. Ajotuslampullahan tuon vaelluksen näkis, harmi vaan ku oli ne merkit miten sattuu, pitää varmaan tehä uus merkki josta näkis. Kumminko se nyt tuo alipaine-ennakko otetaan, netistä oon kattonu tuosta Holleysta kuvia niin niissäkin neuvotaan ottamaan läpän alapuolelta.. Alkaa kohta olemaan kaikki kulutusosat uusia tai läpikäytyjä niin oiskohan tuo sama tuo jakopääki vaihtaa. :D
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ääni läpän yläpuoliselle alipaine-ennakolle.

    Niin se on mun 60-lukulaisissa slanteissa ollut. Kaasarissa taitaa olla kaksi lähtöä (ne vanhat ennen saastelaitteiden lisääntymistä) johon käy ohut letku. Toiseen tulee ryyppyläpän vakuumikellon imu ja se on mun muistin mukaan imusarjan alipaineessa => läppä aukenee oitis jonkin verran, kun kone hörähtää käyntiin. Jos ei aukene, niin kone tukehtuu polttoaineeseen.

    Vastaavasti alipaineennakko on kytketty, niin ettei se toimi tyhjäkäynnillä. Tämä siksi, että ennakon määrä vaikuttaa aika voimakkaasti tyhjäkäynnin kierroslukuun ja jos alipaine-ennakko on tyhjäkäynnillä kytkettynä, syntyy "oskillaattori" jossa kierrosluku vaihtelee olosuhteista riippuen aika laajasti. Käy se silläkin setillä ja käy vaikka jättää koko alipaine-ennakon vekes. Vähän laiskistuu osakuormalla enintään.

    Kaiken tämän voisin tarkastaa, mutta pitäis mennä tallille. Siellä on 66 Dodge Service manual. Vaikka mulla on ollut näitä 33 vuotta, niin silti tosta eepoksesta löytyy aina aika ajoin joku juttu "noinhan se pitää olla". Kirjoja saa ebay.com
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    kannattaa silti kokeilla toista syttyboksia jos vaan mahdollista :wink: ei se sitä sano että se on uusi ja että se vielä toimisi?
     
  15. Dodge_Dart

    Dodge_Dart 1st gear

    Niin, mistäpä näistä tietää, kiinalaisia "laatu"-osia. Taisin jättää vanhan talteen niin kokeillaan vielä sitä. Kokeillaan myös tuota läpän yläpuolista ennakkoa.
     
  16. camaro82

    camaro82 1st gear

    Onko sun slantissa se pako- ja imusarjan välissä oleva peltiläpyskä ok.
    Mun ex-Plymassa se oli juuttunut auki-asentoon ja imusarja/kaasari kuumeni liikaa aiheuttaen aika paljon samalaisia oireita kuin sun autossa.
    Kun kyse oli kesäautosta laitoin kiinteän pellin estämään liikakuumenemisen, hyvin toimi.
     
  17. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    mut eihän sulle nyt vaan tullu INVICTAN:IN mainitsemaa yhdistelmään : vastusjohdot sekä -tulpat , ei tykkää moni sytkälaitteisto liiasta vastuksesta
     
  18. Dodge_Dart

    Dodge_Dart 1st gear

    Nyt vaihdoin tulpat, vanhat oli ihanteellisen väriset. Nämä mitkä laitoin tilalle niin pitäis olla häiriösuojaamattomat. Kokeilin myös sitä vanhaa moduulia. Edelleen vielä oireet jatkuu, kaasua ei kestä painaa kerralla paljoa, varovasti kun kiihdyttää niin pelittää. Hmmm peltiläpyskää, ei mulla mitään semmosta oo ikinä tuosa ollukkaan. Oisko jollaki kuvaa siitä minkänäkönen lärpäke se on, senhän voi pokkailla ite jos ei kovin monimutkanen. Tuntuu että täsähän on alun alkaenki ollu kaikki niinku ei pitäis :)
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tässä kuvat kaasarimalleista. Löytyy näillä ainakin oikeat letkulähdöt. "Peltilärpäke" tarkoittanee kaasarin alapuolella pakosarjassa olevaa mekanismia, joka alunperin toimi jousella ja lämmetessään jäi auki. Aika usein se on jumissa - ja silloin sen ois parempi olla jäänyt "auki" asentoon. Mut ekaks ne kaasutinhommat:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. f34

    f34 Double Gearhead

    Kun kaasuläppä on tyhjäkäyntiasennossa, niin läpän yläpuolella ei juurikaan ole alipainetta, vaan alipaine on suurimmillaan läpän alla.
    Läpän yläpuolellea muodostuu alipainetta kaasun ollessa auki.
    Kone tarvitsee kierroksilla enemmän sytytysennakkoa.
    Katso kumpaan suuntaan alipaine liikuttaa sytysennakkoa, ennakon suuntaan vai myöhempään suuntaan?
    Tästä voi päätellä otatko alipaineen kummalta puolelta.

    Oireet viittaa enemmänkin bensansaantiin?
    Nykybensat voi esim. turvottaa letkun ahtaaksi.
    Ruikkiko kiihdytyspumppu oikeasti kunnolla kun lirputtaa kaasua?
     

Kerro tästä muillekin!