Vanin kannentiivisteen vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Otsir, 20.10.2011.

  1. Otsir

    Otsir 1st gear

    Kannattaako hohhoilla edes tiivisteen vaihtoa jos ainut vaiva tällä hetkellä on vuotava öljy.On aika tyyristä liikkeessä teetättää kun ei alle 2000€ tunnu vaihtuvan ja jotenki tunnustaa että itellä menis sormi hyvin äkkiä perseeseen jos rupeis omassa pihassa vaihtamaan? Auto on -91 6.2d
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    jos tosiaan ainut vaiva on tihkuva öljy niin bräkleenillä ihan puhtaaksi ja kuivaksi ja esim wurthin ms polymeerimassaa huolellisesti vuotokohdan päälle ja antaa kuivua kunnolla. näin esim. paikkasin yhden veneen imusarjan ölppävuodon ja hyvin on pitänyt. ja jos omat taidot epäilyttää ja tallina on taivas niin kattelisin sitä tiivisteenvaihtoa sitten kevväämmällä kun ilmat taas paranee,talven aikanahan saattaa vaikka ilmetä jotain suurempaakin remonttitarvetta niin menee sitten siinä samalla. :lol:
    ps:eek:otko muuten tutkinu tuon vuodon kuinka tarkkaan että se varmaan on toi kannentilke mistä se kuseksii?? :odroll:
     
  3. Otsir

    Otsir 1st gear

    No auton käydessä näky pientä kuplaa tiivisteen välistä tulevan ni arvelin notta sieltä sitä mustaa kultaa sitten valuu.Saattaa sitä vähä venakopan tiivistekin fuskata.Pitää tuossa vaikka bensalla putsailla koneen kylkeä notta näkee mistä se vuotaa. Ei se maahan asti valuttele kun muutamia tippoja sillon tällön eli ei sitä yhtenään tarvi olla lisäämässä. Nämä kylmät ja nopeasti pimenevät syysillathan on parasta aikaa tehä remonttia. Alkuviikosta revin syylärin irti kun on koko kesän vuotanu ja paketissa oottas lämppärin kenno ja termari asennusta.On se kumma kun ei voinu noitakaan vaihtaa kesällä :odroll:
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    JUst niinkuin itsekin toimisin... Eli ei korjata ennenkuin on pakko. :rotfl:
    No tietystihän pihalla ei itseänikään kiinnosta alkaa edes kesällä pahemmin "pieniä ja merkityksettömiä" vikoja korjaamaan muuten kuin sitten ehkä isomman pakollisen remontin yhteydessä...
     
  5. Otsir

    Otsir 1st gear

    Oli tuossa toisen remontin yhteydessä ilmanputsarikotelo irti ni arvelin,että samalla kai sen tiivisteen kunnon tarkastaisi. Ajattelin,että jos jotain kyseinen akti kiinnostaisi,niin otan kuvia työn edetessä.Jos jollain senseillä tulee mieleen juttuja joita purkaessa kannattaisi ottaa huomioon,niin niitä voi laittaa myöskin jakoon.
    http://aijaa.com/FnDl6I lähtötilanne. Imusarjassa on muuten paljon skeidaa sisällä. Täytynee laittaa likoamaan.
    http://aijaa.com/biWPUU imusarja irti. Mikäköhän idea lie tuolla tiivisteen keskellä olevalla hopeisella lätkällä? sen alla on kodella karstainen kanava jonnekkin.
    http://aijaa.com/o4qnQO Noissa kanavissa on kans sitä öljyistä skägää mitä imusarjassa.
    Suutinputket tuli kans purettua ja kuhan tuon ilmastoinnin kompuran saa huomenna pois eestä ni voi aukoa tuota venttiilikoppaa.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toisaalta jos remppoja lykkää voi olla että tuleekin kalliimpi paukku. Vaihtohinta liikkeessä suht tyyris. Täältä joku kyläseppä vaihtamaan kohtuukorvauksilla? Ei se itekkään tehtynä niin mahoton homma ole :D
     
  7. Otsir

    Otsir 1st gear

    Nii. Ihmisethän nuo on kasannu. Jos tuo onnistus,vaikka ahasta onki.
     
  8. mase

    mase 1st gear

    Jos kupliminen on ainoa murhe kannentiivisteessä, ei kannata ottaa auki. Kuskinpuolen kannen takapäässä kupliminen on ihan normaalia vanhoissa 6.2 koneissa. Öljy tulee luultavasti venakopasta, joka kuuluu liimata silikonilla kiinni, ei tiivistettä väliin.
     
  9. Otsir

    Otsir 1st gear

    Sieltä tiivisteen välistä tuntus tulevan ilmoja pihalle.Kuulostaa höyryveturilta lähinnä,on myös hieman nolon kuuloista ajaa sellaisella suhisijalla.Luulin sen tulevan pakosarjan tiipparista,mutta empiiriset tutkimukset osoittavat toista. Oli miten oli, tuossa pari kuvaa lisää.
    http://aijaa.com/lk97YS Venakopan välissä oli käytetty rutkasti tiivistemassaa. Vähempi voisi olla enempi sen kanssa läträtessä.
    http://aijaa.com/QB4Tc8
    http://aijaa.com/lgUAuV
    kannattaskohan suuttimet tarkastuttaa tähän samaan konkurssiin,kun ois tilaa ottaa ne nyt irti :odroll:
     
  10. mase

    mase 1st gear

    Sutkuttaa paineita pihalle, mutta vesien ja öljyjen kanssa ei ole ongelmia? Kuulostaa aika uskomattomalta että paine tulisi tiivisteen välistä ulos, mutta ei menisi lainkaan vesitilaan.
     
  11. Otsir

    Otsir 1st gear

    Se on uskomatonta tämä elämä kaikkinensa
     
  12. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Ne imusarjan tiivisteen kiiltävät lätkät tulppaa egr kanavat. Tiivisteitä kahden laisia, tohon on joku vaihtanu tulppaavat mallit jälkikäteen. Suutin huolto kannattaa tehdä jos budjetti sen kestää, välttämättä ikinä tehty mitään niille. Voi näkyä hyvinki positiivisesti kulku haluissa ja polttoaine mittarissa.
     
  13. chevymetall

    chevymetall 1st gear

    Oman kuuskakkosen vuotoja tukkiessa pitäny nyrkkisääntönä, että vain se sika pitää, mikä näkyy. :wink:
     
  14. Otsir

    Otsir 1st gear

  15. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No ilman muuta vaihdat molemmat kansipahvit...Ja suosittelen,että käytät kannet tarkistuksessa koneistamossa... :wink:
     
  16. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Ton etukammion ei kyllä pitäis olla tollee irrallaan...
     
  17. Otsir

    Otsir 1st gear

    Jos tarkotat tuota pyöreetä nappia tuossa,niin se on ainoo joka tipahtaa pois paikaltaa kun kantta kääntelee.
     
  18. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Just se. Sen kammion pitäis olla puristussovitteella kiinni kannessa. Voi olla toisen kannen metsästys edessä, jos kannessa oleva reikä on hakkautunut väljäksi.

    Se vuotokin taisi olla tolla kohdalla?
     
  19. Otsir

    Otsir 1st gear

    Nojoo. Siinähän se vekki siinä tiivisteessä tosiaan oli.
     
  20. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Kannattaa katsoa myös lohkon suoruus tosta vuoto kohdalta teräs viivaimella ja liuska mitalla vähintään. Äkkiä noin iso vuoto syö montulle sen kohdan.

    Aika huonosti voi saada tota kantta kuntoon järkevään hintaan, mut koneistamolla ne sen kertoo. Käytettyjä kansiakin noihin kyl löytyy kohtuu hintaan jos koneistamo haluu kilon kultaa, niinku se nykyjään alkaa kaikessa tunti työssä olla.
     

Kerro tästä muillekin!