Chevy 350 TPI ei käy kaikilla...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja markoyt, 28.3.2014.

  1. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Paineet mitattu...nostaa heti tonne 45 psi:n Eli 3 barin nurkille...edelleen ravistaa....lähtee kyllä aina hyvin käymään kuumana ja kylmänä
     
  2. spinneri

    spinneri Gearhead

    Mitenkäs puristuspaineet? Venttiilivaurio tai reikä männässä...


    Lisää ideoita heitteli

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  3. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Noista...1 ja 3 pytystä mittasin kun epäilin ettei niillä käy kun EI pakosarjakaan noista kunnolla lämpiä...molemmissa 11 killoo.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Perusjuttujen lisäksi on joskus löytynyt seuraavanlaisia käyntihäiriön syitä:

    -vääränlaiset (vastuksettomat) tulpat/tulpanhatut

    -kuoleentuneet venttiilijouset, saattaa olla hyvät puristukset mitatessa mutta käydessä venat ei sulkeudu kunnolla vaan pomppivat

    -suuttimien sähköpistokkeissa kosketushäiriöitä

    -huono latausjännite

    -ja sitten yleisimpänä se jota chevyhessu jo ehdotti eli tulpat. Vaikka ne olisikin jo vaihdettu ilman tulosta, on niitä voinut pimentyä nopeastikin muiden vikojen ollessa vielä päällä. Myös uusissa on joskus ollut ilman selkeää syytä nopeasti pimeneviä yksilöitä.
     
  5. kimmoli

    kimmoli 3rd gear

    Onko moottorinohjausyksikön liitin tarkistettu? Aikanaan -05 Mustang oireili juuri samalla tavalla, ei käynyt kuin noin kuudella pytyllä. Helvetillisen bensa-tulpat-puolat-rumban jälkeen vika paikallistui huonoon kosketukseen sekä moottorinohjausyksikön liittimessä, että kylmäjuotoksessa tai vastaavassa itse ohjainboksissa. Vikaa selviteltiin joskus Megasquirt-foorumilla ja linkissä on koko keskusteluketju. Ilman paikallisen Bosch autohuollon oskilloskooppia hommasta ei olisi tullut mitään. Muistaakseni 1 ja 7 pytty ruiski miten sattui. Liittimiä vaan irti, putsausta ja takaisin kiinni.

    http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... =14&t=7666
     
  6. TransSami

    TransSami Gearhead

    Aukeeko venttiilit kanssa? Itellä oli joskus Irocci joka lähti hienosti käymään mutta kierroksilla vaan prötäs, pari nokkaa melkein pyöreenä.
     
  7. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Moro....Juu ei oo ajettu montaa tonnia niputuksen jälkeen ja pitäis olla kyllä kunnossa...itekkin noita uusia tulppia mietin että oisko pimenny...noi liittimet on aika lailla läpi käyty.....ei tuu mielee itellä enää ku että venat kantaa tai jotain...koneessa Cranen powermax 274/285 nokka-akseli....voisko olla että jos pre-lodaus tehty vakio nokan ohjeen mukaan eli kahdessa asennossa eikä pytty kerrallaan (x8) nii joku jäis kantaan...tuskin nuo ajossa kuitenkaan kireemmälle pyörii...eikä kyllä kuulu mitään naputuksiakaan... :-? Koneen tekijä kyllä vakuutti että on pelannu,mutta mainitti että on joutunu säätään keinuja löysemmälle...laahurikamat on....leimattukkin tolla kokoonpanolla muutaman kerran.. viime kesänä viimeksi...
     
  8. spinneri

    spinneri Gearhead

    Jos ja kun nokka on vaihdettu, niin tehtiinkö NOKAN sisäänajo miten? Entä alkoivatko oireet kuin naps-vain vai pikku hiljaa? Jokunen tuhat kilometriä voi olla juurikin sopiva matka nokan pyöristymiselle... Helpoin tapa tarkistaa lienee ruuvata venttiilikopat auki ja verrata keinuvipujen liikeratoja toisiinsa (pako-pako, imu-imu).

    Venttiileiden kantaminen pitäisi tulla ilmi puristuspainemittauksessa. Tulppien toiminta helppo kokeilla vaihtamalla niitä keskenään.


    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  9. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Miten olis helpoin todeta ....tai varmistaa suuttimien toiminta.paljonkohan noissa on vastusarvo jos mittais ohmit
     
  10. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Veikkaan, että tuossa on ns korkea ohmiset luokkaa 14,5..
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    TPI-kirjassa sanotaan alkuperäisten vastukseksi 16 ohmia.

    Lisätään vielä aiemmin esillä ollut aihe, löysät venttiilijouset. Jos ovat todella kuoleentuneet niin käydessä hydraulinostin voi myös painaa niitä auki, eli siis kantavat käydessä mutta eivät puristusmittausta tehdessä.
     
  12. Mustarauta

    Mustarauta 2nd gear

    Onko vikakoodeja niistä selviäisi paljon.Epäilen suuresti että vesi on tehnyt hallaa suuttimille,suuttimet kun on tarkkuusosia ja paineen alaisia .Eikä sähkövikakaan ole pois suljettu ,liitinpinnathan on pieniä joten nekin on syytä olla kunnossa.Itse ole putsannut ne ja vaikka niissä on jonkilaiset suojat se ei takaa etteikö paska niihin pääsis,olen laittanut sähkövaseliinia liitoksiin estämään hapettumia ja kosteutta.Ja johdotuksen maadoitukset on myös hyvä tarkastaa.Tulpista sen verran et itse en käytä muita kuin AC-Delcon tulppia.Kerran ostin Championin tulpat ja uudesta setistä oli kaksi valmiiksi paskana.Nyky tulpat ottaa helvetin helposti itteensä jos ei syty heti.
     
  13. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Ok...kiitos ....painitaampa sitte noitten kans seuraavana....mistähän uudet sais helpoiten ja edullisimmin...noille vanhoille EI Kai kannata eikä voi tehä mitään
     
  14. markoyt

    markoyt 3rd gear

    missähän nuo suomessa on edullisimmat
     
  15. spinneri

    spinneri Gearhead

    Tuohon minä en osaa vastata, mutta itse kysyisin muutamasta alan vauhtikaupasta, jolloin saisin hyvän käsityksen hintatasosta. Myös Southwest Tradeen pirauttaisin, heidän hyllystä kun voisi löytyä jopa hyväkuntoiset käytetyt.

    Toisaalta selvittäisin mitä maksavat Ruotsin, Saksan ja Britannian alan putiikeissa, toisesta EU-maasta tilatuista tuotteista kun ei mene tullia, eikä rahtikaan välttämättä tuollaisille tuotteille kaksinen ole.


    Suunsa jälleen kerran avasi

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Yksinkertainen testi: Vaihdetaan toimivista pytyistä tulpat toimimattomiin. Mikäli vika siirtyy, vika tiedossa, tulppa.

    Mikäli vika ei siirry vika jossain muualla. Nakkaa bensan joukkoon STP:n hopeinen ruiskun puhdistus litku.

    Tosin jos nokka pyöree niin eihän se korjaannu kuin nokka vaihtamalla.
     
  17. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Purin suuttimet ja muutamassa kuvio seinällä ja aika paskaset....lucas 10077514 cav ....aattelin samanlsiset tilata....en tiedä vielä mistä,mutta noilla pelannu ennenkuin sai vettä.Joo Lucas on tuttu merkki caprien ja cortinojen kautta...pimeyden ruhtinas
     
  18. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Jenkeistä saa edullisia "remanufactured" suuttimia ja tulee nopsaan! Itsellä tosi hyviä kokemuksia southbay injectors nimisestä putiikista. Ostavat muuten miellään sinun vanhat...
    Saa olla varmaan 20-25 lb:tä tuotto.
     
  19. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    En o lukenut alusta
    mutta vastaavasti b-vanin käynnistys ongelmia.
    Bensatankissa pumpun ja linjan välissä
    5cm Kumiletkunpätkä sulanut muusiksi.
    Ei taida kestää nykyistä bensaa.
    Iso homma ottaa tankki alas
    mutta sen jälkeen laakista käyntiin !!! :)
    ML
     
  20. markoyt

    markoyt 3rd gear

    No niin...oma testipenkki tehty....yksi suutin EI aukes ollenkaan
    ..kahden pytyn suuttimet jää kusemaan...ohmit mitattu ja huoltosarjaa katellaan....n.500€ suomessa sarja,joten huolletaan nuo...seuraavana sihdit irti,liotus ja ultraäänipesu suuttimia aukoen.sitte uudet sihdit....testaus ja o renkaat
     

Kerro tästä muillekin!