Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Joo kiits jatkampa tonkimista,,,nollattiin ensin kaikki ja anto sammuttaa valonki mut heti ku liikkeelle ni taas sytty.katottiin koodit uudestaan ja sitten niitä abs koodeja vasta olikin,,,
     
  2. Grissom

    Grissom 1st gear

  3. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Trans Sport alkoi pätkiä mystisesti ajon aikana, eli nykii kuin sähköt häviäisivät hetkeksi kokonaan. Samalla kun pätkäisee, niin myös latauksen merkkivalo välähtää. Auto on toiminut normaalisti viimeiset 20000 km, ja laturi on uusittu viime syksynä. Tyhjäkäyntiä käy normaalisti ja akulta mitattuna lataa normaalisti paikalla ollessaan. Pätkimistä ei tapahdu koko ajan, vaan saattaa mennä useita kilometrejäkin pätkimättä. Toisinaan sitten pätkii rajusti ja pidemmän aikaa. Mitään ideoita, mikä tämän aiheuttaa, tai mistä lähtisin vikaa etsimään? Vikakoodeja auto ei herjaa.
     
  4. Rick

    Rick Gearhead

    Puolavika?.
    Katkoo sytkää ja pitemmän katkon aikana syttyy latausvalo koska moottori ei koneen oman älyn mukaan ole käynnissä.
    En ole ennen tuollaisesta oireista kuullut mutta tuo puola voi olla vikana.
     
  5. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Eikö puolavika jättäisi vikakoodia/sytyttäisi check engine-valoa, tai vaikuttaisi myös tyhjäkäyntiin? Tyhjäkäynti ja käynnistyvyys on kuitenkin normaalia. Tänään tehtyjen testiajojen perusteella auto nykii enemmän/kovemmin kylmällä koneella, kuin koneen lämmettyä.

    Hyvä auto, mutta vaimo alkaa jo vikojen vuoksi vaatia auton vaihtoa. :-?
     
  6. gm dealer

    gm dealer Gearhead

  7. ludwig

    ludwig 3rd gear

    Re: Chevrolet Trans Sport - o2 anturit

    hola.
    apua tars.
    miten ihmeessä tuon etummaisen o2-lambda-anturin saa vaihdettua, mistä päin alkaa irrottaan?
    alta koitin mutta se on niin "montussa", ja ylhäältä ei näy ollenkaan...

    katin jälkeisen jo vaihdoin kun molemmat ostin ja se oli helppo - mutta vikavalo palaa (juuri tämän moottorin puoleisen takia) ja vuosikettuilu olis edessä...

    :eek:
     
  8. PAPH

    PAPH Gearhead

    Milläs kannentiivistevaurion voisi varmistaa? Nestettä ei juurikaan katoa mutta tekee ilmalukkoa vesikiertoon. Viimeksi saman vaivan aiheutti murtuma lämppärin letkun liitoksessa vaikka kannentiivistettä kovasti veikkailtiin. On vain sellainen remppa ettei viitsisi kokeeksi tehdä...
     
  9. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Jos sama happianturi kyseessä mikä mulla meni niin pakoputki piti irrottaa.Oli putken päällä ja ei mahtunut mitenkään kääntämään,liitin löytyi koneen takaa kun kurkotteli koneen yli.Sormituntumalla...

    Olikohan bank 1 sensor 1 vikakoodi,en nyt muista.

    Mulla olis takajarrupalojen vaihto_Onko ihan in and out proseduuri vai onko jotain jippoja mitä pitää ottaa huomioon?
     
  10. ludwig

    ludwig 3rd gear

    sama.

    P0135 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)

    ja sitten jumppaan...

    ----

    edittiä... anturit vaihdettu:


    ihan s**tanallinen homma. KÄTILÖITÄ EI käy kateeksi!
    kädet punaisena kirvelee, lasi-mitälie-villasta rintapellissä ...;

    en sitten irrottanut pakoputkee, mahtuu tekeen ilmankin, tosin ihan h****tin esikartanon ahdasta.
    kun saa lambdahylsyn paikalleen, ei räikkäavain haluu mahtuu sinne päähän kunnolla (kuka keksi sen kiukuttelevan kuulan siihen neliöön?!);
    13mm räikkälenkkiavain ja 3/8''/13mm muuntopala auttoi. siis niin ahdasta saada työkalua paikalle.

    kilon moskalla ja putken pätkällä pamaus vääntövarren päähän irrotti sen anturin (tiukassa pelkällä vääntämisellä), ohhoh!;
    loppu helposti käsin pyörittämällä irti, ja uusi paikalleen.
    kiristys, ja läppäriä OBD:hen kiinni, ja MIL-shaissevalo pimeeksi.

    johtoliittimeen panin perinteisen sähköjohdon pätkän varmistukseksi, originaalin sivareilla napsasin vex.

    Viruvalge lievittää oloa...;

    HUH. :mad: :p :eek:

    ---
    takapalat ja levyt vaihdoin taannoin, perushomma. (etuvetoversiossa ainakin.)
     
  11. rampo63

    rampo63 3rd gear

    No nyt on apsi valot sammuksis,,, kiinalainen napa oli niinkin sukkela että kesti kaikki 15tkm.Oli aivan loppu nyt laitoin Amerikan mallin ni jospa menis pitempään.Älkää niitä halpoja suotta,,,
     
  12. transport01

    transport01 3rd gear

    Re: Chevrolet Trans Sport, alemman imukannen tiiviste, LIM

    Nyt meni tiiviste uusiksi. Ei kestänyt kuin reilut 4 vuotta ja 60 000 km. :mad:

    Hieman paranneltu metallivahvisteinen muoviläpyskä piti oleman, mutta eihän se sitä ollut :x

    Aikanaan harmitti kun sain tiedon tuosta metallisesta muutama kuukausi rempan jälkeen. Olisin ehdottomasti satsannut siihen, jos olisi tiennyt sen olemassaolosta nyt maksetaan muoviläpyskän hintaa.

    Lämmöt ei seilaa, mutta kansien välissä nestettä ja syylärissä, sekä öljykorkissa valkoista hyhmää. Ilmeisesti alkaa mennä öljyt ja nesteet sekaisin.

    Ei tee ilmalukkoja (lämmöt stabiilit), eikä tule ylimäärästä painetta syyläriin.

    Mitä mieltä raati kannattaako purkaa kannetiivisteisiin saakka vai riittääkö, että vaihtaa välikannen tiivisteet ja siitä ylöspäin?
     
  13. ludwig

    ludwig 3rd gear

    sympatiat, vaikkei kauheesti lohdutakaan, ihan liian lyhyt kesto.

    on niin turhauttavaa, kun huonoa laatua saa vapaasti ihmisille tuottaa, ja hyvää joutuu kaikessa etsimään.

    korjauksessa itse tyytyisin vain siihen mikä vuotaa, tuskin kansi on viallinen, jos ei ole ylikuumentunut. mutta sen nähnee kun avaa paikat.
    on se koko kansihomma kuitenkin reilusti isompi kuin tuo yläosa.
     
  14. PAPH

    PAPH Gearhead

  15. transport01

    transport01 3rd gear

    Kiitoksia kommentista. Koko yläpään tiivistesarja on tulossa siltä varalta, että pitää purkaa alas asti. Meinasin ottaa riskin ja jättää kannet purkamatta, jos välikanteen saakka purun jälkeen näyttää siltä, että selvä vika on löytynyt. edellinen remppa tehtiin huolella osaavan korjaamon toimesta (tekijä oli tehnyt näitä remppoja paljon) ja kannet koneistettiin ventiilit hiottiin ym.

    Rempasta on kulunut kuitenkin niin pitkä aika, että keneltäkään ei voi lähteä peräämään takuita.

    Päätin, että rempan teen tällä kertaa itse ja jos huonosti käy, niin sitten sopivasti harjoitelleena uusiksi alemmas asti. Laskin, että riski vajaassa remontissa on n. 100€ osia+työt, eli epäonnistuminen ei ole katastrofi. Onneksi autoa ei ole pakko saada suurella kiireellä ajoon.

    Mielestäni aika erikoista oli, että US-partsilta ei saanut vieläkään metallista tiivistesarjaa. Hintaero on niin mitätön, että on kerrassaan vastuutonta valmistaa koko muovilärpäkettä edelleen.

    Edellisen kerran vian nähdessäni rohkenin kyllä heti alkuun epäillä, että lisätyt metallivahvistukset ei korjaa asiaa. Mutta tietoa paremmastakaan ei ollut sen enempää mulla, myyjällä, kuin korjaamollakaan. Tännekin tieto tuli mun kannalta liian myöhään :(

    Lämpöjen seilaaminen johtui alas päässeestä nestepinnasta. Nesteiden täytön ja ilmauksen jälkeen lämmöt pysyi erittäin stabiilina ja nesteetkin sisällä, mutta juuri vaihdetun öljyn koostumus muuttui mielestäni jo 30 km koeajolla ja syylärin korkissa, sekä öljykorkissa on harmaata mönjää. tämän lisäksi kansien välissä termarin vieressä oli nestettä. Ilmakuplia ei tule syyläriin. Diagnoosi on mielestäni erittäin selvä (vähintään imusarjan välikannen tiiviste), mutta ei kuitenkaan viittaa vahvasti kannentiivistevikaan. Auto ei ole kiehunut ja nestepintakin on käsittääkseni ollut kokoajan kansien yläpuolella. Eri lukunsa on sitten, jos imusarjan tiivisteestä ei löydy selvää vikaa. Sitten on pakko purkaa alas asti.

    Mutta kyllä tuo auto kokonaisuutena vielä siinä kunnossa on, että se kannataa laittaa ajoon.
     
  16. sohlo

    sohlo 1st gear

    Täällä myös välikannen tiivisteen vaihto,olen kuullut että olisi tarkka kiristys momenteista.Oisko jollain oikeat momentit tiedossa.
     
  17. ludwig

    ludwig 3rd gear

    tuossa aiheesta se hyvä ohjeistus:

    http://d-tips.com/general/articles/article.aspx?id=2


    1. vaihe (62ip) 7,0Nm kaikki
    2. vaihe (115ip) 13,0Nm pystyt keskellä
    3. vaihe (18FP) 24,4Nm vinot päissä
     
  18. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Mistäköhän tuohon sais vaihdelaatikon öljynlauhuttimen putket... Prkl yksi mätääntynyt ja vuotaa.

    Löytyykö uspartsilta ihan hyllytavarana?
     
  19. transport01

    transport01 3rd gear

    Tuolta voi jotain varastotilanteita tukailla:
    http://www.uspartsperformance.fi/varaos ... 5-varaosat
     
  20. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Olisko kunnossa olevaa takapyyhkijän moottoria?
     

Kerro tästä muillekin!