Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Tota tietäskö joku et mistä sais tilattua motorcraftin oman kaasupolkimen asento sensorin (throttle position sensor) ?
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuossa näyttäisi olevan hela hoito polkimineen kaikkineen. Näyttäisi olevan Ford OEM. Netissä useimmat tarjolla olevat EIVÄT ole Ford OEM osaa, Rockauto mukaan lukien.

    http://www.ebay.com/itm/7-3-Powerstroke ... 1155529270

    Itsellänikin ilm.reistailee tuo aika-ajoin. Joku sanoi, että pitäisi uusia koko setti, ei pelkkä sensori. Itselläni ei aina startin jälkeen meinaa vastata kaasuun lainkaan, mutta jonkin aikaa kun liikuttelee kaasua, niin alkaa toimia.
     
  3. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Ei tarvi HPOP:ta irrottaa, aika ahtaassa paikassa tuo IPR, helpolla pääsee kun tekee työkalun pitkästä 29mm hylsystä johon hitsaa latan päähän joka toimii sitten vääntimenä.

    Imuöljynvaihtimella tullu imettyä öljyt sieltä säiliöstä ainaki osittain tai sitte jos ei oo semmosta käsillä niin paperia tms. vaan sinne IPR seuduille johon imeyttää, ei sitä ihan hirmusia määriä sieltä ulos tule :)

    Siitä on jonkin aikaa kun viimeks IPR purin ja vaihdoin uudet O-renkaat mutta muistelin että neula siellä on sisällä että kattoa ettei huku jos kokonaan purkaa osiks.

    MUTTA, katso tosiaan aluksi että säiliössä on sitä öljyä, varmaksi en mene vannomaan mutta kun paine ei nouse ja suuttimia ei käskytetä ei ne päästä öljyäkään läpi=pumppu tekee paineen helpommin, eli vaikka ipr ois juminu enempi tai vähempi aukiasentoon niin uskon että kyllä sieltä pitäis silti vähän painetta tulla vaikka sitä sitä kautta hukkuiskin.
     
  4. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Mulla on jo uusi motorcraftin IPR varalla, se vaihtunee varmman sitte vain ruuvaamalla sillä 29mm hylsyllä ja uusi tilalle.
     
  5. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Haen pelkkää sensoria en koko kaasupoljinta
     
  6. Lempo

    Lempo 1st gear

    Hei.

    Tuli itselle tuossa vasta laitettua tuollainen vm. -00 F350 powerstroke, ja näyttää lämmöt melko alhaalla pysyvän, tuntuu ilmeisesti ominaisuus melkein olevan tuo termarin väsyminen?

    Kysymys kuuluukin että riittääkö tuollainen orkkis 195F termari vai pitääkö etsiä jostain tuollainen 203F tai 205F joita tuntuvat ainakin jenkkilässä jotkut suosivan että saa lämmöt nousemaan optimitasolle?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen!
     
  7. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Milläs ilveellä pääsee siihen IPR:ään käsiksi, kuvissa näkyy olevan se mutteriosa pienempi kuin se IPR:än runko, ei siihen pääse hylsyllä käsiksi.
    Hylsy pitäs myös leikellä kyljestä auki.
    Eli onnistuuko vaihto ilman HPOP:in irroitusta?

    Sitte vielä, onko se IPR venttiili lepotilassa auki?
    Eli Duty Cycle 10% tarkoiyttaa sitä että on 10% ajasta kiinni, ja tällöin kehittää tarpeeksi painetta injektoreille tyhjäkäynnin aikana.

    Minun tapauksessani siis vian ilmetessä kun painetta ei synny, se IPR olisi sepposen selällään auki, eli ei sulkeudu lainkaan.

    Syitä voisi olla ettei saa käskyä sulkeutua tai sitten jumissa.

    Jos syy sähköinen, luulisi vikakoodin olevan luettavissa.

    Illalla ei kehittänyt painetta kun pariin kertaan pyöräytin, aamulla yön jälkeen hörähti taas normaalisti käyntiin.
     
  8. valopilkku

    valopilkku 1st gear

  9. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Mites tää liittyy siihen että mistä saan TILATTUA sen osan...
     
  10. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Tulipa asennettua sitten varmuuden vuoksi mittari näyttämään suodatinkupin löpön painetta.
    Kun virta-avaimesta kääntää, nousee viisari hyvin hitaasti.
    Saavuttaa kyllä n30 sekunnin kuluessa 55 Psi. Mutta eikös sen pitäisi aika pikaseen sinne kivuta?
    Pumppu siis toimii, ja autokin kulkee normaalisti silloin kun ei tuo haamuvika iske. Mutta oisko imupuoli pumpulta tankille tukossa? Vai onko muita arvauksia?

    Tuolla kuva PA-pumpustakin.

    http://1drv.ms/1gi7LHH
     
  11. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    IPR:n päästä se pieni peltinen mutteri auki, niin lähtee kela vetämällä pois, sitten pääsee pitkällä hylsyllä avaamaan :)
     
  12. Kossu44

    Kossu44 Gearhead


    Mulla pimeni tuo ipr pari vuottasit kerta laakista, ei antanu koodin koodia vaik alhaselle öljyn paineelle koodi onkin olemassa. Venttiilin vaihto autto, mun tosin ei toiminu edes hetkittäin vaan hyyty ajossa.

    Tuo pa paineen hidas nousu voi johtua sen regun o renkaista tai yleisestä likaisuudesta. Oliks sulla se auki mittaria asentaessa? Jos ei ollu ni pieni putsaus ja uudet tiivarit vois olla paikallaan. Ite laitoin riffraffin frx kierto putket ja jäykemmän jousen reguun, autto pitkään starttiin huomattavasti.
     
  13. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Ok, ipr siis avattavissa 29mm hylsyllä kumminkin.

    Missäs polttoaine pumpun systeemissä on regu? Taas uutta asiaa.

    Siis asensin korkeapainepuolelle sylinterin kanteen korkeapainemittarin. Siiellähän siis on tää IPR regu.

    Mut polttoainepuoli, sinne laitoin painemittarin siihen FUEL BOWL:in kylkeen. Siinä oli sellainen kuusiokoloruuuvi 7/16-20 kierteellä.
    Mut missäs siellä on tuollainen regu ja jousi?
     
  14. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Paineen säädin on siinä suodatin pöntön ja paluu putken välissä olevassa kotelossa. Kuskin puolella koteloo parilla pultilla kiinni. Siel on jousi voimanen venttiili ja pari o rengasta.
     
  15. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Meinaaks et se on viallinen se regu ja siksi paine nousee hitaasti? Kun ymmärtääkseni tämä regu jarruttaa polttoaineen paluuta, ja aikaan saa näin sen paineen. Ei oikein mielestäni selitä silloin paineen hidasta nousua. Kun se paine kumminkin saavuttaa lopuksi sen tarvittavan 55 Psi.

    Mun käsitys on, kun neste ei juuri puristu, niin siel on jossaa pakko olla ilmaa polttoaine systeemissä, joka puristuu hiljalleen ja siksi paine nousee hitaasti.
    Vosiko se olla siellä sylinterin kansilla?

    Varmaa on että se regu avataan tänään kuitenkin.

    Linkissä alla kuva, fuel bowl kuvassa merkittynä paikka johon sen mittarin laitoin.

    Tutkiskelin sitä RifRaff FRx systeemiä, onko se ollu hyvä investointi?


    http://1drv.ms/1m0I3f5

    (täällä saa paljon hyviä neuvoja, kiitos siitä jo nyt kesken ja etukäteenkin, tavatessa tulis kalliiks ku pitäs tarjota lukematon määrä oluita kiitoksena :) )
     
  16. valopilkku

    valopilkku 1st gear

  17. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Se regu tuskin täysin auki voikaan jumittua. Mut kyllä se pienikin vuoto hidastaa paineen nousua. Eikä sen puoleen ehjässä pa järjestelmässä paineet ihan pienessä ajassa laskekkaa nollaan jos ei jostain vuoda. Itel ei ole mittaria mut kyl sieltä aina suodatinta vaihtais on ensin paineet pois päästettävä. Voi vika olla tietty pa pumpussa et alkaa olla laiska ja vuotaa takasin sammuksissa.

    Tosta frx systeemistä en oikein tie, itellä parani käynnistyvyys ja ehkä hiukan käynti ääni tasaantu. Samaan aikaan vaan just tein muutakin remonttia, ipr, tiivisteitä hpop linjoihin. Vaikee sanoo mitä tuo yksistään autto, muuta ku keventää oloa ja lompakkoa.
     
  18. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Ok, thanks taas. Sammuttaessa se pa-paine laskee hitaasti. Menee nollaan lyhyehkössä ajassa. Ilm ei saisi silminnähdn laskea siis.
    No, nyt pääsiäisen viettoon kotiin, eli sitä regua tutkimaan ensin.

    .....

    Regu avattu, siel oli joku tiiviste siinä putkiliitoksessa, se oli ihan lopussa. .mistähän uusi? Vai pitääks ny sit hommaa riffraff jippo?
    Linkissä taas kuva....

    http://1drv.ms/1m0I3f5
     
  19. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Se FRX:ä on kaiketi keksitty vähentämään sitä "cackle" ominaisuutta kylmänä. ittellä loppu taas sekin ku elohopia nousi päälle nollan. Tiiviste kouraan ja paikalliseen hydr. firmaan. Tahi vauhtiputkaan.

    onko sulla veelaakso kuiva? Jollain oli tälläkin palstalla paluuputki hinkannu puhki.
     
  20. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Huono ottaa tiivistettä kouraan kun se oli sellanen riekale.
    Ei vuoda paluuputki veelaaksoon.
    No, pitää tutkii sitä tiivistystä.
     

Kerro tästä muillekin!