Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Perskule, se regu pitää vaihtaa, mistäs kandee hommaa uusi?
    REMMIVETO, sul ei varmaa hyllyssä ole?
    Se riffraff frx näkyy olevan 187$, aika suolanen hinta, onko siinä mukana se regu ja voi laittaa suoraan vanhan tilalle?
     
  2. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Muistaakseni siinä tuli kaikki muu uutta paitsi se "neula", taisit sekin oli uus. O-renkaita ne tiivisteet tais kaikki olla. Varaosa liikkeeseen vaan osat mukana sovittelee uusia. Ne vanhat ei varmaan enää anna osviittaa edes millaset ovat olleet.
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ Olen Elmiassa Ruotsissa.

    Olen pajalla tiistaina.

    Katson tilanteen.

    Pa-regua ei tartte vaihtaa. Se on osa suodatin kulhoa. Myö ollaan laitettu parempia jousia, nostettu pa-painetta(60-65psi). On normaalia että se kuoleutuu ajan kanssa. Vikavalon alaraja 35psi, normaali 50-55psi.
    Suomesta en oikean kokoista ja oikeilla mitoilla löytäny mistään.
    Pa-pumppuna näissä on Boschin sähköinen, kyllä paine laskee suht nopeesti kun pumppu pysähtyy.
    Riff raffin frx on modifikaatio jolla muutetaan kansien polttoainekanavat läpivirtaaviksi ja paluukieroiseksi.
    Ei mitään suoraa tekemistä pa-paineen kanssa. Sarjan jousella on.

    Pa paine ei oikein vaikuta starttaukseen kun polttoaine tulee matalapaineisena. Hpop öljyn paine on SE vaikuttava tekijä.
    Ei käynnisty ennenkuin on 500psi taulussa.
     
  4. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Voi hitto, se regun runko rasahti rikki. Eli ne kierteet Hajos joihin paluuputkitulee kiinni.
    Eli korvaako frx sen osan, vai meniks nyt koko fuel bowl uusiksi?

    Eli jos FRX korvaa koko regun, ni se varrmaan on kuiteski edullisempi kun koko fuel bowlin uusiminen.
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Frx korvaa sen, mut saan sitä pelkää regunkanttakin.
    Kotona on myös käytetty koko suodatin kulho, mut kantta saa pelkästäänkin..
    Vakiota tai billetistä aftermarkettia..

    Et ole ensimmäinen etkä varmasti viimeinen jolle käy niin.

    Minullekin on käynyt.
     
  6. Sidney

    Sidney 2nd gear

    All right.
    No, pääsiäisen jälkeen sitte katotaa mitä löytyy.
    Sitä kiersin kiinni avaimella, "vähä vielä", KRIKS! PERRRK...

    Onko jollaa kokemusta miten sen murtuneen paluuputken kierteet saisi irti siitä putken päästä mutterin sisältä? Ei taida onnistua, eli uusi putki laitettava.
    No, vaatiiko paljon purkamista sen putken paikalleen saaminen? Oisko siitä kokemusta. Näyttää vaan aika ahtaalta se väylä josta putki menee alas.

    Hemmetti, se polttoaineen paineen hidas nousu taisi olla hydrauliikka liikkeen myymä tukkeutunut liitin. No vaikka tää nyt hajosi tää regu ehkä turhaan, niin kyllä siinä regussakin oli vuotava venttiilin tiiviste.
     
  7. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Mittailin sitä dieselin paluulinjaa suodattimelta tankille, sehän on 5/16" putkee, eli n7,94mm ulko mitaltaan, sen linjan yläpään voi silloin korvata 8mm vesijohto kupariputkella ja helmiliittimillä. Ja vielä kun se ei ole kovan paineen alla niin varmasti toimii.

    Tässähän toimis jonkinlainen letkukin, jos vaan toisessa päässä on sama kierre kuin regulaattorissa, ja toisessa sellasen 8mm helmiliittimen kierre.
     
  8. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Eikä siellä paluu puolella ole regun jälkeen painetta ollenkaan tai ainaki olematon vastapaine jos paluu menee polttoaine pinnan alapuolelle ku se menee tankkiin takasi.
     
  9. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Kävimpä mm IKH:ssa ja muuallakin etsimässä sitä 29mm pitkää hylsyä IPR.n vaihtoa varten. Ei löytynyt. Osaisko joku sanoo et mistä sellasen on löytänyt? Muuten on pakko irrottaa koko HPOP sitä IPR vaihtoa varten.
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...Puuilo, ainakiin Vantaalla on aika hyvä valikoima kaikennäköist avainsarja ja kyllä irtoavaimikiin löyty, Motonet, Biltema. Tuoda katos tarkaan, tarviks sa sinne nimenomaan hylsy? Et ei silmukka, tai lenkki sopii. Noh tietty on varma tehdaan jälilt aika piukas.
     
  11. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Itte sain kiinto avaimella auki ja kiinni. En vaan muista oliko samalla kertaa pumppu kiinni. Katoitko voima hylsyt kans, monesti noita isompia kokoja löytää niistä helpommin.
     
  12. JTE3

    JTE3 Gearhead

  13. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Kyllä tuli katottua kaikki hylsyt. 29mm oli mut se oli lyhyt.
    Avain koko on 1"1/8 johon kyllä 29mm sopii.

    IPR saapui vihdoinkin itellan sekoilujen jälkeen.

    Tutkittuani IPR venaa, se lienee lepotilassa kiinni se venttiili, ja avataan sähköisesti PCM:n käskyllä. Avautuu siis sähkömagneetilla.

    Toisin sanoen, jos mun HPO paineen katoaminen johtuu IPR:stä, eikä auto starttaa, täytyy IPR:n olla auki joko jumituksen vuoksi tai PCM virheellisen käskyn vuoksi. (Toisin sanoen sähköjohdoissa tuskin on vikaa)
    Jos syypää olisi PCM, kai silloin olisi vikakoodi olemassa?

    PCM ymmärtääkseni saa jatkuvasti 12V ja PCM säätää sitä maadottamalla sitä toista kaapelia. Näin ollenhan se IPR jäisi auki myös mikäli tämä toinen johto ottaa maihin välillä, eli johdin olisi jostain kulunut.

    No, vaihdetaan IPR ja katsotaan et vieläkö sammuilee.

    Jos vielä sammuu uuden IPR.n kanssa, on sinne pakosti tultava vikatilanteessa jännite-ero IPR.n johtimien välillä, joka sen IPR.n avaa, joten siihen johtimeen voisi laittaa jonkin jännitemittarin.
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jättäisin sen PCM n viimeiseks tarkastuskohteeks. Siel on ennen sitä kaikennäköist O-rinkula hässäka, mikä mahdollistä vuodot siitä HPOP järjestelmästä. Ja tietyst pumppu ite voi kummitel ja IPR solenoidi. Mut tee sellainen testi, ota ICP poies paikoilt ja keksi siihen sopiva liitin että saat sitä kaut laitetu siihen järjestelmä ilmapainet. Sit öljytäyty korkki poies ja kuuntele kuuluko kohina. Eli pääseks ilmat jostakiin ohi. Siittä sit päätelema mistä ohi tulee. Täs kaveri kans höpötä niistä asioista. https://www.youtube.com/watch?v=Ez8fJy7Zg90
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Viikon sisällä alkanut ajoittain ajossa kuulua armoton ulina toisen puolen etupyörästä. Tärinä tuntuu ratissakin asti. Molemmin puolin jarrut tarkistettu ja nämä ovat kunnossa. Tunkattuna ei pidä mitään outoa ääntä kun rengasta pyörittää, eikä myöskään hankaa. Ajossa alkaa yleensä kuulua 60km/h tai yli nopeuksissa jos ajaa pieneenkin töyssyyn eli tämä tärinä laukaisee äänen. Vastaavasti töyssyyn ajaminen saattaa lopettaa äänen. Oman näkemykseni mukaan laakeri sökönä. Jari Mäki Oy:n mukaan itse laakeria ei voi vaihtaa, vaan koko napasetti täytyy uusia ja hintaa tällä murikalla oli heillä mukavat 590 euroa.

    Eli ilmeisesti on laakerivika? Ja siis ilm.täytyy hankkia kokonaan uusi napapaketti? Tosin ainakin Rockauton listoilta löytyy myös pelkkaa laakeriakin.
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    miks ei pystyy vaihtama... :eek:
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Taitaa olla niin, että takavetoiseen voi vaihtaa etupyörän laakerin, mutta nelivetoisessa koko paketti on prässätty kasaan yhdeksi paketiksi(?).
     
  18. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Vaihtaessani omasta pallonivelet ja etuvetarin ristinivelet, se laakeripaketti vaikutti aika kompaktilta. Mut kyl kai senkin pystyy purkamaan ja laakerin ainoastaan vaihtamaan.'

    Jos siitä ny mitää apua on, niin linkissä kuva siitä laakerinavasta.

    http://1drv.ms/1gi7LHH
     
  19. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Joskus kun Rammiin etunaparemppaa tein niin tuota vanhan sai kyllä purettua mutta laakereita ei saanu mistään. Timkenin kirjastakaan ei löytyny.
     
  20. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuskin astuu kakkasankoon, jos tilaa SKF:n laakerin/navan? Aito OEM näyttää jenkeissäkin maksavan aika lailla. SKF Rokkiautossa 219 euroa postikuluineen + valtion ryöstömaksut päälle.
     

Kerro tästä muillekin!