5.7 DX Kulutus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juokale82, 19.4.2014.

  1. juokale82

    juokale82 1st gear

    Paljon äijillä hörppää suurinpiirtein noi 5.7 diesulit?

    Ite oon mittaillu tommosta 15 litraa matka-ajossa!!
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Itellä pääs pienimmillään johonki 9-10l satkulle.
    Vähänkin polkemalla jotain 12-13 litraa.
    Kori farkku caprice loikkarilootalla
     
  3. chauffer

    chauffer 1st gear

    Samoja lukemia oli mulla kuin Herjellä,ja sama koppakin ;)Maantiellä tasaista 90km/h meni karvan alle 9l/100km...
     
  4. juokale82

    juokale82 1st gear

    Mulla on tuo C1500 pikkari th350 laatikko ei ole loikkaria.

    Tasan 80km/h oon itekki ajellu.

    Mikä tuohon kulutukseen voi vaikuttaa? Liekkö naminami ruuvia pyöritelty.
     
  5. M

    M Gearhead

    loppuunajettu väljä kone, jota täytyy polkea normaalia enemmän että kulkee.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Huonot suuttimet/pumppu myöskin lisää kulutusta näin yleisesti dieselmoottoreissa.


    15 litraa kuulostaa omaan korvaan kovalta. Naminamiruuvikaan ei yleisesti kulutusta ihan tuhottomasti nosta tai kyllä sen huomaa jos mustaa tulee tuutin täydeltä.
     
  7. juokale82

    juokale82 1st gear

    Kyllä tuo jonku verran savuaa ku polkee.

    Niin just että sillä ruuvilla ei ole noin suurta merkitystä.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Viimex ku tollanen oli vanhassa suburbaanissa niin kulutus oli autotraikku persiissä karvan alle 15. Verrokkina mun käyttöpikuppi vie nyt 6.2 turbokikkaralla jossa suurin 2- mäntänen syöttöpumppu ja naminami pohjassa 13.5 seka-ajossa. Se painaa 3tonnia. Kiekat vaikuttaa tohon kulutukseen vissiin eniten ja mun pannu kiertää 80 vauhdissa tasan 1500jenkaa.
    Parin viikon sisällä saa korjatun 5.7 pannun lukemia.
     
  9. juokale82

    juokale82 1st gear

    Tuossa ei suurta merkitystä ole kiihtyvyyteen kiihyttääkö osakaasulla vai täyskaasulla. :/
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noin se mullakin menee 50heppasessa diisselissä että täyskaasun ja yli puolenvälin eroa ei paljon ole.

    Kiekat varmasti vaikuttaa mutta luulis että ei niitä nyt voi ihan tuhottomasti olla tuossa vauhdissa millään normaaliperällä. 3lov bensavanikin meni siinä päälle 2000rpm 80km/h ja 13litraa.


    Pumppua jos liikaa säätää ketunhännälle niin suorituskyky vaan laskee, tuli ite perstuntumalla huomattua. Jos peileistä/ikkunasta katottuna maantielläkin vielä kunnon puhuri takana niin voishan sitä vähän pienentää.



    Lähteekö hyvin käyntiin tai tupsauttaako paljon mustaa kun lyö käyntiin?
     
  11. juokale82

    juokale82 1st gear

    Kylmänä sahauttaa jonku aikaa. Ja joskus hörähtää ja sammuu.

    Lämpimänä lähtee sit heti ilman hehkuaki.
     
  12. juokale82

    juokale82 1st gear

    Ja ei se mtn kauheita tuprauta ku lyö käymään.

    Kumminki ku 80 ajaa niin ihan pinta kaasulla se menee nätisti. Niin siltikin soppaa menöö aikalailla..
     
  13. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    5.7d + TH350 79 Cutlass Cruiser menee pienimmillään 7.2l/100km maantiellä ja seka-ajossa +-10l/100km :)
     
  14. juokale82

    juokale82 1st gear


    Juu ei maha olla meikäläisellä kaikki muumit laaksossa tuossa moottorissa. :/
     
  15. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    Tuo stw cutlass cruiser muka elopainoltaan 1830kg, että on pakettiautona rekisterissä mutta ei kait tuo oikeasti paina kuin + 1500 maksimissaan jo silläkin kun oli kaverin fullsize caprice with 5.0 helppo jätättää mustansavun joukkoon liikennevaloista singahtaessa. 8)
     
  16. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Meikäläisen caprice vie 9-11 sekalaisessa ajossa ja on suuttimissa tai pumpun ajotuksessa sanomista...kylmänä tulee harmaa savu perässä ja lämpösenä mustaa kun polkee...
     
  17. Sambo

    Sambo 1st gear

    n. 13 sadalla,luulisin.Nyt en ole koko talvena laskenut mutta tankkaukset on kirjattu.Talvella tuohon vielä litra pari päälle,esilämmitysboilerin kulutus.Varsinkin kun ajaa lyhyitä matkoja,lisäkulutus korostuu.
    Autona 2900kg kok.paino,vani.Omapainoa en muista mutta onhan se yli 2 tn.Laatikko TH-400,perä 3,50 ja kiertää yli 3000rpm 80 kmh nopeudessa-mikäli Bilteman(kalibroimaton) varvikello pitää paikkaansa.Alkuun kun auton sain,laskin 12 litraa.Sen jälkeen on mm turbiini uusittu,jakapumppu peruskorjattu.Suuttimet voi olla mitä tahansa,ei ole vielä tutkittu kun ei ole ollut sitä ylimääräsrä rahaa..
     
  18. juokale82

    juokale82 1st gear

    Kyllä on äijillä kulutukset aivan eri luokkaa ku mulla.
    Pitää asentaa kiekkamittari tohon niin näkee vähän osviittaa!!
     
  19. Sambo

    Sambo 1st gear

    Niin ja katoppa ja kerro mikä perävälitys siinä on.Tuommoses(työ-) autos se tuskin mikään aavikkoperä on,eli pikemmin lähellä samaa luokkaa kun mulla..
     
  20. juokale82

    juokale82 1st gear

    Tuo taka-akseli ei ole alkuperäinen liekkö otettu siitä autosta mistä tuo moottorikin.

    Mistä sen perävälityksen näkee.?
     

Kerro tästä muillekin!