Kids hot rod ford -32

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja cuemaker, 6.1.2014.

  1. v-v

    v-v Gearhead

    Just olin kysymässä samaa
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Eikai tosta voi toipua ikinä... Sitä oon ihmetelly miten oot pystyny teke salassa tuon? Onko talli jossain kauempana kun omassa pihassa ja tekosyynä ollu et meen duunaa biljardikeppei? Kyllä mä ainakin penskana änkesin mummolas kattomaa mitä eno duunas tallissaan...
     
  3. cuemaker

    cuemaker 1st gear

    Käytiin sitten näyttelyssä perjantaina. Mentiin auton luokse. Lapset huomasivat rekkarin EEMIL...siinä pyörittiin ja katseltiin. Poika kysyi onks toi myytävänä ,voiko ton ostaa. Sanoin ettei tarvi ostaa, että se sun oma. Ei meinannu uskoa ollenkaan ennenkuin näytin kamerasta pihalta kotona otettuja kuvia, eikä silloinkaan vielä ollut ihan tajuissaan. Kierreltiin näyttelyä ja käytiin vielä kolme kertaa uudestaan kattomassa autoa pojan ohjaamana.
    Oon tehnyt projektia ihan kotitallissa ja onhan ne vähän ihmetellyt kun en oo päästänyt heitä talliin.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onko poika pystynyt nukkumaan tämän jälkeen?
     
  5. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Morjensta. Mullakin on samanlainen villitys menos. Toki muksut jo tietää asiasta mutta innokkaina ne rodia odottaa ajoon. Ei aivan vapuksi taida ehtiä :D linkkiä kans kuviin
     
  6. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Terve. Minä olen syypää siihen prokkiksen ostoon :D siinä on vähä linkkiä kuviin. siinä on vasta murto-osa kuvista. Laitoin stigan vaihdelaatikon ( pitäähän autos pakki olla) ja jenkeistä hammastettu ohjaus ja nyt on lisätty vielä avattavat ovet. pääsee paremmin puikkoihin. Mutta taitaa vappuajot vielä jäädä.

    http://www.albumini.fi/Albumi=J6AQCJMH
     
  7. cuemaker

    cuemaker 1st gear

    Moi! Siitä se lähtee...oot löytänyt samanlaisen pienen hammastangon ohjaukseen, on tosi näppärän kokoinen ja käy hyvin projektiin. Näyttävät tulevat kuskitkin oottavan kärsimättömänä valmista. Onko muuten samainen projekti, joka oli myytävänä viime kesänä nettimotossa?
    Laita vaan lisää kuvia projektin editymisestä ja onnea projektiin.
    Meillä kävi poika koeajolla. Hermostu vaan, kun ei päässyt ekana iltana liikkeelle kun on kytkin käyttöinen.
    Meillä on vaan vielä ongelmia polttoaine puolella, kun bensapumppu antaa liikaa, niin meinaa kaasutin alkamaan tulvia. Olen katsonut jo yhtä säädettävää bensanpaineensäädintä joka vois sopia.
    Minulla on korin tehnyt Alasalmen Jussi. Haastattelin häntä American Car Showssa ja hän kertoi myyneen muotin sittemmin Jopelle
     
  8. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo löytyi sattumalta tollanen hammastanko googlella sandpartsilta. Tuli tosi kevyt ohjaus ja jäi sopivasti piiloon runkoaisojen väliin ja samalla kuormalla tuli ristikko niin ei tarvinnu sovitella. Kokeilin vähä kaikkia mikroauto systeemiä ja lyhensin autonki hammastankoa mutta ei saanu istumaan lookkiin. Äkkiä tuli tavara suomeen sandpartsilta. Siellä on kaikkia roinaaa jos haluaa buggyn rakentaa :) Joo sama rodi. Pakko oli ostaa, ku sattumalta selasin nettimotoa. Ajattelin, et ei niitä puus kasva ja itte, ku tekee kopan niin se on pareminki laatikon näköinen :D Tässä oli aluksi suoraa veto moottorista taka-aksilalle remmellä joka sitte löystyi, ku painoi kytkintä. Laitoin sitte keskipakokytkimen. Vähä jännittää kestääkö se pellinen keskipakokytkin liikuttamaan tota koppaa. Vähä jo kattonu niitä mikroauton keskipakokytkimiä jos joutuu laittaa sellaisen. Yksiäkään koeajoja ei otettu vaan samantein talliin ja runko paloiksi. Siitä oli tehty sellainen Ns. aavikkokilpuri eli oli pidemmällä aksilavälillä ja kuskin ajoasento oli aika syvällä makuuasennos. Mä en muista kenen tekoosia toi koppa on. Meni vähä ohi, ku oli jo muutenki täpinäs ostohetkellä. :D.

    Veli osti ajettavaan ruohonleikkuriin biltemasta sellaisen pumpun joka antaa sillai jaksottamalla bensaa ja toimii ihan sähköllä. Se vaihtoi leikkuriin moottorin niin kaasari olikin vanhaa konetta ylempänä niin ei saanu bensaa. Hommas kyseisen pumpun niin yks kesä sillä on jo niitelty. eikä kaasari tulvi.
    Kyll sitä autoa jo kovasti kysellään ajoon perheen pienemmiltä. Jos sen muuten saa liikkumaan tänäkesänä niin heittää maalit sitte päälle, ku ne ensi huumat saatu pois 8) On jo sen verran ollu maalista puhe et " tuleehan iskä tähän liekit". Koitan lisäillä projektin etenemisestä kuvia linkkiin vähän väliä.
    PS. Sorvi olis nyt kovasana täs projektis.
     
  9. cuemaker

    cuemaker 1st gear

    Joo, oon tarvinu sorvia monta kertaa omassa projektissa. Jos et oo kovin kaukaa, voin kyllä jeesata tarvittavissa sorvauksissa, (itse asun Kouvolassa). Tilasin säädettävän paineensäätimen, eiköhän se sillä taltu tulviminen. Poika totes tänään kun ajeli, että tää on kivaa. Tuli muutes autolle hyvin painoa... digi vaa-alla punnittuna siltanosturissa 222kg.
    Näin jälkeenpäin todettuna, moottori olisi hyvä ollut takana ja käyttää ruohonleikkurin tekniikkaa. Ajatteli moottoria aluksi taakse, mutta mönkkärin moottori ei mahtunut taakse. Lisäksi halusin taka-akselista myös jousitetun,joten ainoaksi ratkaisuksi jäi laittaa moottori eteen ja siitä seurasi ohjauksen kanssa ongelmia lähinnä tilankäytön kanssa.
    Kun moottori on edessä se "varastaa" tilaa, joten 140cm lapsi ei pysty enää ajamaan. Onneksi poika on lyhytkasvuinen ja auto menee vielä jonkin aikaa.
     
  10. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

  11. karhu01

    karhu01 2nd gear

Kerro tästä muillekin!