Poliisit..nuo veikeät maanteiden smurffit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja zejk, 12.4.2014.

  1. Jupe

    Jupe Gearhead

    Oma kokemus kultaiselta 80:n lätkän aikakaudelta, ensimmäinen autoni Opel Ascona A 1.9S:n ratista. Ajelin kaikessa rauhassa silloisen emännyksen kanssa kun poliisi tuli vastaan. Teki uukkarin ja lähti perään, seuraavalle bussipysäkille ja parkkiin. Aikansa katseli ja tuumaili, kunnes lopuksi käski avata konepellin, himppasen tuota kummastelin, mutta tein työtä käskettyä. Hetken katselun jälkeen totesi hyvin, hyvin vakavalla äänellä: "ettei vaan olisi Rekordin kone..?"
    Minä yhtä vakavalla äänellä: "ei ole, mutta oisko sillä väliä kun se olis kuitenkin samanlainen..?"

    Jotain nuhteita sain, en vain muista miksi. Kaippa kun en osannut juurikaan pelätä.
     
  2. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    olishan noita juttuja vaikka kuinka pirusti kerrottavana ja laidasta laitaan suurin osa negatiivisia,mutta ajattelin kertoa yhden positiivisen kokemuksen. tästä on joku 5 vuotta aikaa,niin kaverin polttareille tehtiin 323f mazdasta laikka avo. autossa oli leimaa vielä pari kuukautta jäljellä niin en kehdannut siitä heti luopua,vaan ajattelin ajella sillä niin kauan kuin onnistuu. 5 kertaa sillä ehdin ajella ennenkuin poliisit kiinnitti huomion ja huoltoaseman pihalla tulivat autosta papereita kysymään ja kysyivät että onko leimattu avoksi. olin jo etukäteen varautunut että sakothan siitä tulee,suureksi hämmästykseksi poliisi oli erittäin asiallinen ja hänen ensimmäinen kommentti oli että kyllä hän ymmärtää ja jokaisella pitäisi olla tällainen auto näillä keleillä(lämmin kesä ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta) ja että hän itsekkin haluaisi samanlaisen,mutta ikävä kyllä kun laki määrää että nämä pitää muutoskatsastaa. tutkittiin sitä autoa ja hän totesi että tässähän onturvavyöt,johon vastasin että tietenkin on koska lakihan niin määrää. sen takia kuulemma lähtivät perään kun eivät huomanneet niitä vöitä ja että jos niitä vöitä ei olisi ollut niin sit olisi tullut pahin rangaistus mitä olisivat keksineet,mutta nyt hän vaan kehui kuinka hyvin auto oli tehty ja ainoa miinus,kun ei ollut turvakaarta. pitkään juteltiin kaikenlaista siitä autosta ja hän sitä kovasti kehui,kunnes tokaisi että hän on nyt erittäin pahoillaan,mutta hän nyt joutuu ottamaan nämä kilvet pois ja takaisin ne saa katsastuskonttorilta muutoskatsastuksen jälkeen. sanoi auton olevan niin hieno ja hyvin tehty,että ei ees kirjoittanut sakkoa ja toivotti hyvää kesää =)
     
  3. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Minulle tulee mieleen yks tapahtuma,jonka olen poliisien kanssa kokenut aikoinaan (Vuosi oli ehkä 1995 tai 1996)...Oli siis talviaika...Ja olin Kouvolan keskustassa heittämässä rinksaa Fiat Stellalla,ja Kouvolassa on keskustassa sellainen mutka,joka on etenkin talviaikaan liukas....Ja ajoin siihen Fiatilla...Käsijarrua apuna käyttäen :lol: ....Jonka jälkeen huomasin,että perässä tulee joku pakettiauto,joka myös tuli luistossa sen saman mutkan :lol: ....Kunnes seuraavalla suoralla tieosuudella alkoi sitten takana vilkkua sinipunaset :eek: ...Ja pysäytin sitten tiensivuun,ja poliisimies tuli kysymään ajokorttia/puhalluttamaan (ajattelin jo mielessä,että kortti lähtee)...Samalla poliisimies sitten mainitsi,että "vedit luistossa sen mutkan Fiatilla!"....Johon vastasin,että "joo vedin,kun on etuvetoinen auto,joka puskee helposti liukkaalla...Ja vedittehän tekin luistossa,kun peilistä katsoin.?."...Johon poliisimies sitten totesi,että "Joo vedimme,kun se mutka oli ihan jäässä,ja ilman käsijarrua siitä ei olisi selvitty" ...Ja totesi vaan sen jälkeen ,että "Hyvää illan jatkoa" :eek: :odroll: ...Itse olin täysin ällikällä lyöty tuon kommentin jälkeen :odroll: :eek:
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Talvikeleillä on takatuupparien kanssa lapsettanut aina joskus. Kerran tuli ensilumien aikaan risteyksessä yöllä luisutettua poikittain kaistalle keskijakajan ja jalkakäytävän kanttarien väliin. Nolona siinä vekslailin keulaa takasin menosuuntaan kun sivuikkunaan koputettiin. Avasin ikkunan ja nuorehko poliisi kysyi rauhallisesti "mihinkä suuntaan sä oot niinku menossa?" (Olivat ajaneet perässä risteykseen) Sain jotain seliteltyä miten talvi yllätti autoilijan ym. Toivotti varovaista kotimatkaa. Joskus positiivisiakin kokemuksia!
     
  6. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    90-luvun lopulla, kun olivat perässä siviiliooppelilla, ja narauttivat minut melkoisesta ylinopudesta; kuulin ensikerran sen että Pontiac on lyhenne sanoista Poor Old Nigger Thinks It's A Cadillac. Paskat oli housussa koska kortin lähtöön oli aihetta. En uskaltanu kuittailla takaisin ja kortti säilyi.
     

Kerro tästä muillekin!