chevy 4.3 efi tbi problem

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tsipi, 26.4.2014.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eilen ei chevy muutaman päivän seisoskelun jälkeen lähtenyt käyntiin. Saatiin kuitenkin hörähtämään ku kaato bensaa suoraan sisään. Suuttimista ei tullu inahdustakaan bensaa..

    Tänään tulin ottamaan tarkempaa silmäystä ongelmasta. Lähti peräti käyntiin, mutta sammui heti ja pyöri muutaman kierroksen todella huonosti. Muutama starttaus ja kaasua polkemalla saa juuri ja juuri pysymään käynnissä.

    Bensaa tulee ruutalle asti, mutta toinen suutin on täysin mykkä. Tukossa vai ei saa käskyä? Millä putsataan, miten testataan? Vaihdoin kyllä viime viikolla rosteritankin vanhan ruosteisen tilalle ja sen käsittelin varmuudeks fosforihapolla ettei lähtis saumat ruostumaan koska hitsailin sen ilman juurikaasua. Voiko fosforihapon mahdolliset jämät tukkia suuttimet?

    Nii ja juuri ennen ajoja säädin tyhjäkäynnin jonka jälkeen auto pelas kylmänä huonosti, mutta lämpimänä ihan ok. Tosin tyhjäkäynti oli pihaan ajaessa reilumpi kun säädön jälkeen,mutta ajattelin ruutan vaan oppivan vielä nollauksen jälkeen...

    Auto: k1500 4.3 -91 413 tkm, sisäänajettu ;)
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Homma selvesi, eli siis toinen suutin oli pimeenä. Ei naksutellut mihinkään suuntaan kun antoi virtaa... Hämärä homma sinänsä, koska eikö suuttimet mene kiinni kun antaa virtaa?? tuo suutin ei kyllä päästä meinaan läpi mitään... Uutta suutinta nyt kuitenkin kehiin ja vanhan kanssa voi kikkailla ultraäänipesurissa jossain välissä kun jaksaa töissä viritellä pesuriin jonkunlaisen suuttimen pidikkeen ja tarjoaa virtaa vaikka vilkkureleen läpi, että saisi naksuttelua aikaseks.

    Jos jollain pyörii ylimääräsenä 4.3 litrasen suutin ni pistäköön yv:tä! ei ollu ebayssa hinnalla pilattuja, mutta toimitusaika oli sitten eri juttu.. pitänee uspartsilta kysellä muuten.
     
  3. lake ender

    lake ender Gearhead

  4. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juurikin tuon videon pohjalta tuli hoidettua homma. Suutin lähtikin pelittämään ilman ultraäänipesuja. Tuli kokeiltua elektroniikan kanssa käytettävää kamaa ja toi suutin alkoikin naputtaa! Ajattelin kyllä tilailla uudet tuolta maailmalta, koska saattaa tehdä tenän ja omasta mielestä se suihku näytti aika räkivältä. kulki kyllä hienosti heti ku tbi sai ittesä rotiin pikku ajolenkin jälkeen!
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ja vittuilu jatkuu...

    Tuli koodi 45 tällä viikolla ja syyksi ilmeni rikkinäinen suuttimen o-rengas. O-rengas vaihtu ja ei kuse enää. Nyt kuitenki edelleen hyvin järkky ajettava. Kylmänä ei meinaa päästä pihasta pois ku sammuilee jatkuvasti. Kaasua pumppaamalla ja n ja d vaihteiden hyppelyllä saa auton menemään, mutta kylmänä ei kärsi antaa yhtään kaasua. Jännästi aina kaasulla sakkaa ja polkimen nostolla taas menee hienosti. Lämpimänä pystyy ajamaan, mutta elämässä huomaa ettei tehoa ole yhtään mitään. Kick down kyllä tulee mutta kiihtyy yhtä huonosti.

    Mitään ideoita mikä aiheuttaa tällästä? Talvella teki tuota samaa kylmänä pari kertaa ja sillon ongelmat poistui jakajan kannen ja pyörijän vaihdolla. Myös puola ja tulpat meni sillon vaihtoon.
     
  6. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Vaihdoitko myös tulpanjohdot?
     
  7. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eipä tullu tulpan johtoja vaihdettua silloin...

    Laihalla käy ja uus bensapumppu odottelee tuossa asennusta. Varmaan lämpimänä käy paremmin kun happianturin data yms hyppää kehiin, niin suuttimien aukiolot pitenee. Ongelmat ilmenee lämpimänä vasta sitten kun vedättää tosissaan oikeata jalkaa suoraks. Kuuleman mukaan alkuperänen bensapumppu vielä, joten sen kilometrit varmaan joka tapauksessa aika täydet, eikä sihtiäkään varmaan koskaan vaihdettu.. :D
     
  8. tsipi

    tsipi Gearhead

    pumpun vaihto auttoi! Tuli kyllä huomattua, että heti pumpulta lähtevässä kumiletkun pätkässä oli noi 10 mm pitkä pitkittäis halkeama. Ei varmasti auttanut paineiden nostoon..
     

Kerro tästä muillekin!