FHRA Spring Nat`s 17-18.5 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopoilija, 7.5.2014.

  1. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  2. Hooki

    Hooki 1st gear

    Tuolla infossa mainittiin taas nuo viimevuodelta tutut etusetelit (jäsenille), onkos muut saaneet jo omansa? Mulle ei ainakaan ole tullut, jäsenmaksu maksettu joulukuussa ja korttikin tuli alkuvuodesta... En muuten ymmärrä noiden funktiota, kun jäsenkorttikin ajais saman asian. Varmaan sillekin rahalle ois parempaakin käyttöö, mikä niitten läpysköjen painamiseen menee.
     
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Etusetelinippu tuli ainakin minulle noin viikko sitten.
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Jipii, pääsee etelä virmakseen uimaaan.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Noitten setelien funktio on varmaan se ettei samalla kortilla mene kaikki kylän kaverit ilmaiseksi sisään?
     
  6. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Näin sen täytyy olla
    Olisi kyllä kokeilemisen avoinen paikka päästää johonkin kisaan ilmaiseksi sisään kaikki jolla kyseisen vuoden jäsenkortti sattuu olemaan taskussa. Jos paikalle saapuu vaikka 30% enemmän sakkia niin osa lipputulo menetyksistä tulee takaisin kahvi,makkara,kalja-myynnillä
    Tuotto tosin taitaa mennä muualle kuin kilpailun järjestäjälle?

    Pitäisi vissiin mennä esittämään näitä ajatuksia Fyyralle eikä huudella täällä netissä joutavia...
     
  7. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Eikös siellä lipunmyynti kopissa oteta muutenkin jäsennumerot ylös vaikka alennuskuponki oliskin näin ainakin menneinä vuosina eli en edelleenkään ymmärrä niiden kuponkien tarkoitusta tosin enään ei tarvitsekkaan ymmärtää
    terv.ex-jäsen
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vaikka ne otettaisiin ylös, miten se viereisen kopin lipunmyyjä tietää että jäsennumero XXXXEX justiinsa mennyt viereisestä myyntipisteestä ohi?

    Välillä tulee mieleen näitä juttuja lukiessa se että sähköhän se tulee pistorasiasta.....
     
  9. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Montako v...un myyntipistettä esim. Motoparkissa on? tasan yksi ja jos Alastarolla on kaksi ja taitaa sielläkin nykyään olla se yksi ja eikö jokaiselle jäsenelle postiteta YKSI jäsenkortti niin millä sen kortin palautat aitojen ulkopuolelle uudelleen käytettäväksi ilman, että epäilykset herää.

    Olet varmaankin testannut, että tulee
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Vaikka sujauttamalla aidanraosta sen seuraavalle?
    Meinaakkonää, että jos päivässä tulee 10 tuhatta ihmistä sisään, niin se myyjä käy joka kerta kortin saatuaan listan läpi, ettei vaan sama numero ole esiintynyt kahdesti :lol:

    Toki jos jaksaisi viritellä sähköisen lukijan, joka tallentaisi tiedot ja vertaisi aiempiin niin onnistuisi. Magneettiraitahan korteissa on ollutkin, uusista en tiedä. Vaan maksaako vaivaa?
     
  11. nalle71

    nalle71 Gearhead

    No ei koske mua enään, joten aivan sama. Sääli vaan, että laji jota olen käynyt katsomassa pari-kolme vuosikymmentä saa tälläisiä rahastuksen omaisia piirteitä ja voin sanoa, että en ole ainoa ketä jättää lajin pelkästään kattojärjestön toimien perusteella voisin veikata, että jäsenmäärä on laskenut jo huomattavasti
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Veikkauksesi on väärä. Jäsenmäärä on kahdessa vuodessa liki tuplaantunut eli paljon on yhdistykseen tyytyväisiäkin olemassa.
     
  13. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Sehän on sit ihan jees jos jäsenmäärä on melkeen tuplaantunut samalla kun jäsenmaksu on melkeen tuplaantunut.Kulkee sillee kivasti käsikädessä :D
     
  14. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Onko kuluvan vuoden tietoa vai vielä vanhan jäsenmaksun/etujen aikaan
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä en oikeen ymmärrä et miks tostakin asiasta pitäs olla jotenkin katkera? Ihan numeroiden valossa uskoisin, että käyttämällä FHRA:n jäsenedut hyväkseen, saa keskiverto ameriikanautoharrastaja jäsenmaksunsa aivan kevyesti takaisin. Ja jos on enempi aktiivinen, niin moninkertaisestikin. Jos on mielensä katkeroittanut johonkin henkilöön tai vaikka et koko yhdistys peruuttamattomasti olis pelsepuupin käsikassara, niin eiks siihen riittäis kohtuu hyvin se et ei sit oo jäsen? Ite oon yrittänyt ton asian kanssa painii ja antaa häiritä mielenrauhaa, nyt oon aidosti tyytyväinen et johtokunnassa on sellasia ihmisiä joilla ainakin vielä vaikuttais olevan virtaa välittää ja kantaa huolta muustakin kuin itsestään ja omasta egosta, sekä siihen sosiaalisesti myös kykenevät. Mulle FHRA jäsenyys ei mikään jumalan sana ole, mut kisahemmona jäsenyys kannattaa. Ja helposti kannattaa rahallisesti myös muille. Mun käsittääkseni jonkin lainen win-win tilanne mikäli sit ei oo jotain henkilökohtaista, tai joukossa tyhmyys tiivistyy- traumaa. Vielä kun terve vaihtuvuus muutaman iki-ikonin kohdalla toteutuis, niin uskoisin et ollaan kohtuu hyvillä veisllä yhdistyksenkin osalta.
     
  16. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Vielä kun terve vaihtuvuus muutaman iki-ikonin kohdalla toteutuis, niin uskoisin et ollaan kohtuu hyvillä veisllä yhdistyksenkin osalta

    Osuit asian ytimeen
     
  17. pinola

    pinola Gearhead

    Mä en oikein ymmärrä miten tää homma vois kehittyä kun kaiken pitäis olla yhtä "halpaa" kuin ennen, mm näyttelynkin pitäis palata "juurilleen" toisen topicin mukaan.

    Kustannukset nousee kokoajan mm. sitä mukaan kun myös vaatimukset nousee kisojenkin suhteen. Mulla itsellä oli pelko että me suomessa jäädään tasossa jälkeen muihin euroopan kisoihin verrattuna, onneksi tuo uusi pinta saatiin, siitä kiitokset puuhamiehille ja osallistujille!

    Sirkus kasvaa, vaatimukset kasvaa niin tottakai kustannuksetkin kasvaa! Hommassa on pysyttävä mukana että voidaan tarjota hyvät olosuhteet joka kisassa kuskeille jotka siitä maksavat ja sitäkautta yleisölle jotka kisoja katsoo. Kalusto kehittyy ja sitäkautta myös radan ja olosuhteiden vaatimukset kasvaa kokoajan.

    Joskus tän kaiken valittamisen keskellä kannattaisi pysähtyä miettimään sitä tosiasiaa että FHRA crew tekee tätä touhua pelkästään talkooporukalla. Näin ei ole ihan jokapaikassa muualla. Ne muutama ketkä palkkaa FHRA:lta nostavat ovat omasta mielestäni palkkansa ansainneet.
     
  18. Zege

    Zege 3rd gear

    Viikon päästä näihin aikoihin pitäisi olla rata auki harjoitteluille

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ajaminen on onneksi ollut aina samanhintaista. Kaikki mitä pystyt säästämään, lainaamaan ja saamaan sponssina, menee.
     
  20. pinola

    pinola Gearhead

    En epäile yhtään etteikö näin olisi :D Siinäpä se taitaa olla syy että "joutuu" itse katteleen vain muiden ajamista.
     

Kerro tästä muillekin!