F-150 laatikko??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja PLYM, 6.5.2014.

  1. PLYM

    PLYM 3rd gear

    Terve,

    A-Fordissa 4v- manuaalilaatikko, joka voisi kuulemma olla F-sataviiskymppisestä. Kakkosen ja kolmosen väli järjettömän iso.
    Vaihteiston päällä teksti:

    Ford
    RF-E5TR-7222
    C-2605317 ja "leima", jossa 98

    vaihteiston kyljessä:
    3F E4 TR 70 88 AA
    C 2604877

    Tietääkö kukaan mistä ja minkä ikäisestä autosta laatikko on?

    Kiitos mahdollisille vastaajille!
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sen enempiä guuglailematta, tuossa numerot E4 ja E5 viittaa osan vuosimalleihin 1984 ja 1985 (ei siis sen auton vuosimalliin missä osa on). Noihin aikoihin oli nelivaihteisia T18, T19, ja ennoo varma oliko NP435 vielä tuotannossa. NP435 ja T18 tuntee helposti synkkaamattomasta ykkösvaihteesta, eli auton pitää olla seis ennenkuin 1 menee päälle purinoitta. Jos näin ei ole, niin sit T-19.
     
  3. PLYM

    PLYM 3rd gear

    Kiitoksia!
    Tiedätkö mikä syy on 2. ja 3. vaihteen väliseen huimaan "hyppyyn", 3. ja 4. vaihteen väli taas ihan normaali.



     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    hmm. Välitykset suunnilleen puolittuu joka vaihdossa noin papereista katsoen, eli ei pitäis olla ihmeempää eroa 1-2, 2-3?
    Mulla on yhdessä tuo np435.

    Onkohan se joku eri toosa sit kumminkin?

    Tuollakin oli välityksiä
    http://www.novak-adapt.com/knowledge/t18_t19.htm
     
  5. pjtk

    pjtk Gearhead

    Kaverilla on 84 vuoden Broncossa Tremec toosa, malliltaan T176. Jos nyt tuon mallin oikein muistan. En kyllä muista minkälaisia no välit vaihteiden välillä on.
     
  6. PLYM

    PLYM 3rd gear



    The Ford Barnista löysin käsittääkseni samanlaisen ihmettelijän?

    Default Re: overdrive transmissions
    Has anyone tackled the exteme drop in RPM from the 2nd to 3rd shift. In Colorado, the forward motion really drops on it's face when you shift, 1st and 2nd is fine, after a good run 3rd is ok, but it takles a while to get the rpm back after that shift from 2nd to 3rd. And 4:11's don't help it even with a good inserted engine!!
    4bangerrodder is offline
     
  7. PLYM

    PLYM 3rd gear



    Old 10-18-2011, 10:37 PM #1
    4bangerrodder
    Junior Member

    Join Date: Aug 2010
    Posts: 20
    Default F150 4 speed trans in a Model A
    Anyone out there with a F150 Truck 4 speed transmission in a Model A? Is your 2nd to 3rd shift tough, feels like their should be another gear between them??....jne. taitaakin siis olla jokin OD
     
  8. terence hill

    terence hill Gearhead

    Samaa tuossa omassani(-86 F150)ihmetellyt; ykkönen niin tiuha että lähden suoraan kakkosella liikkeelle ja kun työntää kepin kolmoselle nii kierrokset tippuu melkein tyhjäkäynnille? Mutta mukava auto muuten,käytännössä maaseudulla ajaessa ei paljon muuta tarvii kuin kolmosen ja nelosen.
    Onko jossain 80luvun Jeepeissä saman valmistajan laatikkoa? Mulla oli niitä ensimmäisiä neliskanttisilla valoilla oleva Cherokee ja siinä oli hirmu pitkä ykkönen ja loppuja sai heitellä koko ajan pesään.
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos on Tremecin T-176, niin joo... -80 ja udemmat on Tremecin T-176 tai T-177 tai T-178 -vahteistoilla, noissa on eroina välitykset, ei ole ylivaihdelaatikko, neljä synkronoitua vaihdetta eteenpäin ja nelonen on suora...
     
  10. terence hill

    terence hill Gearhead

    Saako noita laatikoita vaihdeltua keskenään kuinka helposti? Olis tiedossa -81 Wagoneerin nelivaihteinen.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aloin sit guuklailemaan kun asia kiinnostaa, ja löyty semmonen kummallisuus kuin tremec 170FT. Se on 4 vaihteinen toosa missä nelkku on ylivaihde. Sai juurikin 1984-1985 broncoon ja F150!
    Ja jossai oli jopa puhetta aakkoseen laittamisesta.
    Koitakaapa hakea, T170FT.

    Jos tommonen tulee romiksella vastaan niin irrotan taatusti talteen.
     

Kerro tästä muillekin!