TF904 preppaamassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja iikka-, 11.5.2014.

  1. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Tossa ollaan kaverin valianttin tekemässä laatikkoa. Aihiosta ei ole tarkempaa tietoa, ei mikään vanha race loota mutta shift kittiä tms saattaa olla. Tarkoitus olis perusrempan lisäksi vahvistaa järkeviltä osin, tehoa koneeseen tulossa jossain vaiheessa jonkun 400-450hp, eli jos tässävaiheessa sais järkevillä kustannuksilla päivitettyä tonne asti niin toki laitetaan. Eli millasta osalistaa gurut suosittelee perusremppasetin lisäksi?
     
  2. F-body

    F-body Gearhead

    Trans-co:n tf-2 kitti ja peruskorjaus ovat ainakin mulla kestäneet viitisen vuotta sikapoljentaa samanlaisilla tehoilla. Öljyt on dextronin sijjasta type f öljyt, joilla on paremmat kitkaominaisuudet. 3tonnin stallii miedontaa vaihtoja rauhallisessa ajossa ja löylyä annettaessa ei jää vaihtohetket epäselviksi. Mikään guru en oo mutta noin mulla pelittää.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kolosen pakkaan vois laittaa ohkasia red eagle levyjä 5 tsipaletta, pannan vivuksi 4.2:1 tai 5:1 ja pikkasen vahvempi panta ja noi mitä yläpuolella kerrottiin niin riittää melko pitkälle.
     
  4. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Vahvempi etupannan ja vivun välinen latta vois olla kans hyvä, jotkut hitsaa vahvikkeen siihen alkuperäseen, mutta noita saa myös ostettua.

    Jos tulee manuaalikoneisto, kannattais mun mielestä laittaa myös takapannan servo. Cope racing transmissionilta ainakin saa vahvistettua billet servoa.
     
  5. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Manuaalikoneisto ei ollu suunnitelmissa vaan juurikin joku tiukka shift kit. Alu öljypohja on tulossa, kunnon jäähdytin ja turbiini varmaan Nurolalta.
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    Anteeksi lainaus. Mutta kuinka iso ero vaihtoihin öljyillä? Mulla perusrempattu 904 shift kitillä ja öljyinä mobil atf 220 tai 320. Vieläkö vaihot jämäköityy jos vaihtaa öljy merkkiä/laatua? Ei kyllä huvikseen viihti rasvoja vaihella, ku aika reippaasti imee tuo loova syvän öpohjan kans.
     
  7. F-body

    F-body Gearhead

    Kun vaihdoin öljyt type äffään säädin pannatkin uudestaan, joten ei tullut kokemusta pelkästään vaihdosta. Mieltä se rauhoittaa pikkusen kuitenkin. Jäi tosta edellisestä vielä puuttumaan komposta syvä pohja ja reipas lauhdutin.
     
  8. TeeÄm

    TeeÄm 1st gear

    Oliskohan syytä vaihtaa kitkalevyjä laatikkoon kun olin vaihtamassa syvempää öljypohjaa niin öljyt haisi vähän palaneelle ja pohjalla oli tummaa mönjää luultavammin kitkalevyistä? Ihan hyvin toimi laatikko kuitenkin. Laatikossa on shift kit ja moottorina toimii tästä eteenpäin 408 stroker. Saako kitkalevyt vaihdettua laatikon ollessaan paikallaan?
     
  9. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Ei onnistu loota paikoillaan, se kun purkautuu sinne turbiinin suuntaan.
     

Kerro tästä muillekin!