Dynaflow -51 ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja theropi, 12.5.2014.

  1. theropi

    theropi 3rd gear

    Mistähän alkaisi hakea vikaa kun -51 mallisessa Dynaflowssa L ja R kytkeytyvät vasta pikku odottelun jälkeen kun antaa vähän kierroksia samalla.
    Kytkeytyy lisäksi todella napakasti eikä luista kytkeytymisen jälkeen.
    Öljyt ja valitsimen säätö jo tarkastettu.
     
  2. linis51

    linis51 3rd gear

  3. theropi

    theropi 3rd gear

    No tämä opushan löytyi omasta hyllystä.
    Tieto lisää tuskaa, vai miten se oli.

    Eikun purkamaan.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Koita sitä uutta latauksensäädintä, jos se auttais.... :-? :-? :-? :poff:

    Joo, vähän OT, mutta oli pakko :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Mutta se latauksensäädin tuntuu vaikuttavan siinä autossa vähän kaikkeen....
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja alkoi taas toimimaan, ei säätimen vaihdolla vaan tiivisteiden vaihdolla venakoneiston ja servokannen väliin...
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No mitä tästä opimme? Emme miid. Perushuttua Buickesteille.. Dyna on tarkka öljynpaineista eikä siellä ole vanhaa paskaa d luokan öljyvä. Pitäkää Buickeista hyvää huolta ja ajakaa niitä jos niissä on vanhat pakat ja pannat niin type F tai type A mitä ei enää saa. Ja muistakaa pakan momentit. Ei niin kuin normi GM ruuvi kiinni ja 1.5 kierrosta auki. Lukekaa mitä siinä Raamatussa lukee ja peskää kaikki osat huolella ja kasatessa käyttäkää esim Hylomaaria uusin tiivesteiden kanssa missä koneistetut tiivistepinnat. Jos tämä liian vaikeata niin heittäkää TH tilalelle. Vähän vittumaista putkikardaaniin, mutta näinkin on täällä tehty. Älkää tehkö näin, vaan pitäkää DYNA ja laittaka se Molopään kanssa kuntoon niin sillon teidän Autot toimii niin kuin BUICK!
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Rebel58 vei jälleen sanat suustani ;)
     
  8. theropi

    theropi 3rd gear

    You're The Dynaflow Doctor kirja toi valon! :D
    Ja tarkoituksellahan tällainen "vaikeampi" tekniikkainen hankittiin / pidetään.
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jamant! Paljon on normi GM lootan pakan kiristys? Ruuvi kiinni ja 1,5 kierrosta auki? Dynassa 6 kierrosta auki ja sitten kiinni, mutta ota huomioon vanhan laatikon välykset. Itse noita säädellyt ja se 6 ei ole mikään itseisarvo. Kun rupeet ruuvaa momenttia nollaa ja ruuvaa 6 kierrosta auki, niin voi olla että se vanha Dyna tulee jo 3 kiekan jälkeen tappiin ja siitä 6 auki on niin horo että kuumalla Molopäällä ja D päällä istuttiin kahvia juoden ja röökiä poltetelle odottaen että käynnissä olevaan Buickkiin menis vaihde pesään. 5-8min kesti ja silloin kun Buick liikahti niin kuoro hyppäs katto alhaalla kaikki 8 kyytiin ja matka laulu alkoi.. ..joi sitä laulua silloin ennen..
     

Kerro tästä muillekin!