MGB pakoputki - mistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja aarteinen, 6.5.2014.

  1. aarteinen

    aarteinen 3rd gear

    Joko etupönttö tai koko tsydeemi - vainko briteistä?
     
  2. 356

    356 3rd gear

    Ei pelkästään mistä, vaan myös millainen. Eroja löytyy.

    Edelliseen MGB:hen sattui osumaan Gripsiltä ylijäämä rosteri joka sopi hyvin paikalleen, mutta oli äänimaailmaltaan todella vaisu.

    Nykyisen MGA:n putkiston ostin mossilta mallin jossa kehuivat sporttisia ääniä, ja äänet onkin oikeasti muhkeat. Sopivuus paikalleen vaan oli ihan onneton. Alkoi jälkeenpäin epäilyttää tuliko sieltä B:n putki koska putkistoa jouduttiin pilkkomaan ja silti päädyttiin käyttämään vain vaimennin ja ulostulo. Ei kait erikoisliikkeen oma putkimalli voi olla noin huonosti sopiva ???
    Tuote joka ei sopinut paikalleen on Moss performance exhaust systems:
    1500-1600cc mild steel performance exhaust . . . .STR634 . . . .£184.96
     
  3. aarteinen

    aarteinen 3rd gear

    No, meillä ongelmana on etupönttö, sen materiaali alkaa kohta koostua siitä, mitä hitsatessa muodostuu. Kurkkupurkkiosastolle ei ole vielä menty.

    MGOCn ja Mossin putket kootaan palasista, muttei myydä irrallaan. Koko systeemille ei ole/olisi tarvetta. Äänet on sivuseikka, mielummin pienemmät kuin enemmät.
     
  4. 356

    356 3rd gear

    Ehkä varminta olisi ottaa koko hoito kerralla jotta palikat sopisivat yhteen. Onneksi ei ole yleensä pahan kalliita.

    Minulla ainakin MGB oli aina yhdellä pöntöllä. Ainokainen takana.
     
  5. aarteinen

    aarteinen 3rd gear

    No niin, ratkaistiin tatvikepöntöllä ja hitsaamalla. Hyvä tuli.
     

Kerro tästä muillekin!