Fleetside 454SS kysymyksiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 10.5.2006.

  1. spinneri

    spinneri Gearhead

    Ei taida ihan heittämällä mennä, 454 SS -mallissa kun on erilliset istuimet osittaisella keskikonsolilla (bucket seats). Jos keskikonsolin poistaa, niin menisikö sitten eli olisivatko kiinnitykset yhteensopivia – siihen en osaa vastata. Villi veikkaukseni kuitenkin on, että bolt-on!

    P.S. Kysymyksen esittäjälle vinkki: Älä hävitä / myy erillisistuimia ja keskikonsolia, jos siis teet muutoksen. Vaikuttavat auton arvoon mahdollisessa myyntitilanteessa!


    454 SS mallinkin kanssa touhunnut

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  2. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Minkälainen varapyörä 454SS:ssä oli uutena, siis mikä rengas ja mikä vanne?
     
  3. mhj

    mhj 1st gear

    Samanlainen rengas ja vanne kuin ne neljä muutakin. Ainakin Ruotsiin uutena maahantuodussa oli näin.
     
  4. Extreme-Erno

    Extreme-Erno 3rd gear

    Juu ja jenkeissäkin sama juttu. Eiköhän se näin sitten ole :D
     
  5. kunnes

    kunnes 2nd gear

  6. spinneri

    spinneri Gearhead

    Teho- ja vääntölukemia on mahdoton lähteä arvioimaan, kun ei tiedä mitä kaikkea moottorille on tehty. Pelkkä poraus nostaa tehoa marginaalisesti jos lainkaan. Tehdas ilmoitti vuosimallin 1990 moottorin tehoksi 230 hevosvoimaa @3600 rpm ja väännöksi 385 jalkapaunaa @1600 rpm (522 newtonmetriä).

    Alkuperäinen vaihteisto on 3-portainen TH400 automaatti.

    Mallivuoden 1991 myötä sekä moottori että vaihteisto vaihtuivat. Teho nousi 255 hevosvoimaan (@4000 rpm) ja vääntö 405 jalkapaunaan (@2400 rpm). Vaihteistoksi tuli 4-portainen 4L80E automaatti.

    Suomeen rekisteröidyt yksilöt ovat kaikki vuosimallia 1990, sillä mallivuoden 1991 teknisten muutosten myötä auton omamassa nousi sen verran, ettei sitä voida rekisteröidä pakettiautoksi. Epävirallisen tiedon mukaan maassamme olisi pari tuoreempaakin yksilöä...


    454 SS malliakin viritellyt

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  7. kunnes

    kunnes 2nd gear

    tuoha on 91vuoden malli! onko hinta teidänmielestä paha?
     
  8. G20

    G20 Gearhead

    Juu.. Mutta kas kun auton todellinen vuosimalli ja käyttöönotto vuosi jolloin auto rekisteröity suomessa on kaksi täysin eri asiaa.

    Lukeehan tossa ilmoituksessa "Aluvanteet-15t" mitä se ikinä sitten tarkoittaakin.. :eek: ..ainakaan en näe alumiinivanteita kuvissa..

    Hinnasta sen verran että sehän ei ole hullu joka pyytää jne.. Mutta alku kesästä 18-19.000 rahaan oli tyrkyllä parikin täysin nussimatonta orkkis kuntoista yksilöä. Siihen nähden toi pyynti noilla halvimmilla mahdollisilla black D-window TERÄSvanteilla sun muilla "virityksillä" on melko paljon.
     
  9. G20

    G20 Gearhead

    Edelliseen lisäystä näkyy vieläkin olevan SIISTI pilalle nussimaton vastaava kampe nettiautossa. Ja samaan hintaan kun toi viritetty yksilö.. :wink:
     
  10. spinneri

    spinneri Gearhead

    Juurikin näin. NettiAuto määrittää auton "vuosimallin" käyttöönotto- / ensirekisteröintiajankohdan mukaan, minkä johdosta tuostakin autosta on tullut vuotta tuoreempi mitä se oikeasti on.

    Tismalleen sama tilanne on sen toisenkin NettiAutossa (ID 4821582) parhaillaan myynnissä olevan yksilön kohdalla. Joka taitaa muuten olla rekisteröity kolmelle hengelle ;-)


    Tiedonmurusia tarjoili

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  11. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Yksi nettiautossa myynnissä olevista 454:sta on näköjään varattu. Osaako joku juoruta onko ostajakandidaatti OD:laisia?
     
  12. ahtopainex3

    ahtopainex3 1st gear

    Neuvoja paitsi?
    Alkuperäinen 1990 mallin SS 454. Sammuu satunnaisesti käynnistyksen jälkeen 1-4 min kulutttua. Sama käykö tyhjäkäyntiä vai olenko lähtenyt liikkeelle. Tekee yleensä vain kerran(joskus 2 kertaa) Sen jälkeen pelaa oireettomasti.
    Jakajan kansi, tulpat/jakaja tuoreet.
    Muistan lukeneeni joskus kauan sitten, että jakajassa tulee joku osa iän myötä riesaksi? Toinen mistä olen kuullut on kannen /ruiskuyksikön välinen tiiviste sarja alkaa vuotamaan. Eikö sen pitäisi tuntua ajossa?
    Itsellä ei remppataitoa/mitä suosittelisitte?
     
  13. vik227

    vik227 Gearhead

    Olisko tietoa minkä pituinen moniura hihna pitäis olla 454 voimalassa jos ottaa ilmapumpun pois pyörimästä?
     
  14. Extreme-Erno

    Extreme-Erno 3rd gear

    Mulla on tällainen: Gates V AT K060970
     
  15. vik227

    vik227 Gearhead

    Kiitos tiedosta,helpottaa huomattavasti kun ei tarvi ruveta arviosta kokeilemaan...
     

Kerro tästä muillekin!