Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. minikone

    minikone 2nd gear

    Mistään itään tiedä, ittellä 295 allterrainit ja edessä 2.3 takana 1.8, just laskin takaa kun aika tasaseen kuluu, mutta aavistus enemmän keskeltä.
     
  2. Catano

    Catano 1st gear

  3. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Tuosta rengasasiasta...

    Taidan varmaan ite tehdä taas kaiken väärin, mutta mulla noissa uusissa 285 Allterraineissa edessä 4,3 ja takana 4,0 bar, max.pressure 450 kilopascal. Kovat on paineet mutta renkaat ryhdikkäät, menee suoraan, ei tipu hampaat paikat suusta huonolla teillä, enkä tykkää et kumit lusmuaa kun 80% ajosta kaupunkiveivausta...ja on muuten hiljaiset nakit ajaa maantienopeutta. :eek:
     
  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kattelin et nykyisissä 33" ja tulevissa 35" on 3,5 bar max. joten alensin nyt paineet 4,5/4:stä 3,5/3 baariin ja tuli paljon mukavempi ajaa, edessä kumi näyttää vähän et ois liian vähän painetta mutta näyttäköön, oli tolla 4,5 liian kova...
     
  5. minikone

    minikone 2nd gear

    Aikas isoja eroja noissa paineissa. Ite koittanu elää paineissa mukana, että rengas kuluisi tasapintaisena reunasta reunaan ja tosiaan paineet tuolla 2 hujakoilla. Teillä joilla on näissä peruskokosissa 265-305 kokosissa paineita 4-4,5 niin miten se kuluma jakautuu. Eikö ollenkaan kulu enemmän keskeltä ku reunoilta ? ihan mielenkiinnosta. Muistan joskus kun kaverin hj61:seen laitettiin rengasliikkeessä uudet 33 renkaat niin ihmettelin kuinka ne meni vuodessa ihan loppuun, niin paineita oli 3.5 kun omassa toyossa oli samanmoiset ja paineita 1.6 ja meni helposti 100tkm sarjalla.
     
  6. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mulla peruskoko eli 265/75 ja paineet 3,5 edessä ja 3,2 takana, ne ovat ihan tasasesti kuluneet, tosin takana kuluttaa paljon enemmän. :D
     
  7. smgt

    smgt 3rd gear

    viikonloppuna paskartelin askartelin tälläsen :)

    [​IMG]

    seuraavaksi voisi etujousiin tehä korokkeen ja koria pikkasen nostaa.
     
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Bonkattu kolme ja puoli tonninen 2gen Raskoneen pihasta seinäjoella tänään aamulla. Nätti..
     
  9. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Mikä vetolevy kannattaa ostaa? Minkä merkkisiä vetolevyjä täällä on porukoilla käytössä?

    Tekeekö noilla halvoilla esim. PRW:n vetolevyillä mitään? Paksuutta on enemmän kuin vakiossa, mutta tehon/väännönkestosta ei ole mitään mainintaa. Vai onko tämä väärä paikka säästää? Tehotavoite on tulevaisuudessa ~400-450hv.
     
  10. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Itellä ainakin BD Dieselin billettimalli.
     
  11. sisu

    sisu Gearhead

    Sama bd dieselin levy tuli goerendiltä laatikon mukana.
     
  12. minikone

    minikone 2nd gear

    [​IMG]

    Sama vika rahikaisella.
     
  13. _rammari_

    _rammari_ 1st gear

    Kyseessä 01 rami , tasakaasulla ajettaessa vaihteisto nyppii nopeasti , niin että moottorin kierrokset nousee 100rpm ja laskee heti takaisin alas ? vaikuttaisi sähkövialta ? turbiini eikä laatikko luista. moottoritie nopeudessa noin 60 mailia nykiminen loppuu.. tuntuu kuin koittaisi heittää pienempää vaihdetta ? osaako joku foorumilainen neuvoa mistä lähtee etsimään vikaa ?
    vaihteisto on korjattu 2012
     
  14. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Kuulostais siltä, että PCM irrottelee turbiinilukkoa oman mielensä mukaan.
    http://www.dieselperformance.com/index.php/product/index/185P

    Tuo kikkare on periaatteessa vain n. 220uF kondensaattori hienoilla liittimillä. Auttoi mulla juurikin vastaavaan ongelmaan.
    Jos ei itse jaksa kasata vastaavaa niin Gearman myy noita.

    Toki kannattaa myös varmistaa, että auton maadoitukset on kunnossa yms.
    Voisit myös koittaa siirtää laturin ohi ECM:lle menevää paksua maajohtoa niin kauas laturista kuin vain mahdollista.
    http://youtu.be/aRg47ovqZBY
     
  15. _rammari_

    _rammari_ 1st gear

    Kiitos suuresti! täytyypi testata, kun saa itsensä paranneltua flunssasta!
     
  16. jusky

    jusky Gearhead

    Kannattaa myös tarkastaa/puhdistaa laatikon kyljestä nopeustunnistinanturi, kerää rautamoskaa siihen. Mulla auttoi sen puhdistus lukon nypytykseen.
     
  17. smgt

    smgt 3rd gear

    Onko kellään etujousien korokepalojen mittoja muistissa?
     
  18. controller

    controller 1st gear

    2500 2gen tarvis kesäloman aikaan uutta peltiä ja maalarin..
    Mistä kannattas kysellä peltiosia? Tarvin helmapellit pitkään ohjaamoon (2 door) ja lavan takalaidan.
     
  19. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Southwest Trade
     
  20. callahan

    callahan Gearhead

    controller.
    Nettivaraosassa joku firma mainosti myyvän Rotken peltiosia.
    Olikohan pohjanmaalla peräti ? Kuvallinen ilmoitus kumminkin.
     

Kerro tästä muillekin!