904 kickdown kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja NUS-50, 22.5.2014.

  1. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Kickdown vivustoa ei saa säädettyä tällä hetkellä oikeaoppisesti niinkuin pitäisi, koska vivuston pituus ei riitä.
    Kaasarin kylkeen kiinni tuleva tanko on joku itse hitsattu kötöstys, joten tangon kierresäätö poissa pelistä. Edelbrock 4bbl kaasari ja rpm
    imari autossa joten tästä syystä geometria on erilaista kuin alunperin.

    Onko siitä jotain hallaa, jos väliaikaisesti lukitsen tangon sopivaksi
    katsomaani kohtaan kaasarin kylkeen, vaikka sen tangon pitäisikin päästä normaalisti liikkumaan ihan vapaasti?
    Näinollen siellä olisi paineensäätö laatikossa edes jotenkin pelissä mukana eikä laatikko pala?

    Ajattelin pallonivelillä säätää vivuston oikean mittaiseksi kunhan
    sellaiset jostakin saan hommattua.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Koita jostain löytää org vivut. Siinä on pitkä tyhjä liike ennen kuin se vipu liikkuu. Sitten kun kaasu on pohjassa niin kick down myöskin. Ei onnistu pallonivelillä milloin vipu liikkuu heti?
     
  3. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Tuossa puoli päivää amerikan foorumeita selatessani ymmärsin asian juuri toisinpäin, eli sen vivuston pitäisi olla säädetty niin että se kaasarin kyljessä oleva tanko on aivan etuasennossaan kun kaasua ei anneta, joten se kaasua painettaessa liikkuu heti ja täten koko vivusto liikkuu säätäen laatikon paineita? Vai olenko hakoteillä :odroll:
     
  4. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Niin ja kokeilin tuossa vähän jo lukita tankoa tiettyihin asentoihin ja katsoa miten käyttäytyy, sain aika kivaksi säädettyä laatikon vaihtopisteet ja nyt on kyllä ainakin omaan mieleen laatikon käytös.
    Mut siis niin onkohan tuosta nyt jotakin haittaa pidemmän päälle.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Toivottavasti ei haittaa. Viisaammat vastatkoon.
     
  6. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Periaate ois että kun on kaasu pohjassa niin myös toi vipu laatikon kyljessä olis liikkeensä päässä. Vivuston geometrialla voi hakee sit pieniä muutoksia tohon miten se liikkuu. Ite muutin vaijeritoimiseks ton koko systeemin ja on mielestäni hyvä.
     
  7. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Tuo oli tiedossa, nyt kun se ei vivuston takia ole mahdollista asettaa noin niin onko siitä jotain haittaa kun olen sen tangon lukinnut kaasarin kyljestä pysyvästi tiettyyn asentoon, vaikka sen pitäisi vapaasti siinä päästä liikkumaan.
    Lukitsin sen suunnilleen keskikohtaan sitä tangon hahloa, tuntuis kyllä toimivan ihan hyvin noin?
    Parempi kai tuokin kuin että ei mitään tietoa siinä vivustossa, polttaa käsittääkseni laatikon hyvinkin nopeasti.
     
  8. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Itellä on samassa suhteessa vipujen liikkeet, tyhjäkäynnillä vipu lootan kyljessä nollissa ja täyskaasulla tapissa. Tuohan säätää laatikon linjapaineita. Tärkeää vaan että kovemmalla kaasulla myös laatikossa kovempi paine.

    Se hahlo siinä vivussa on turvallisuusjuttu. Eli ei sais lukita kiinteästi kaasarin vipuun. Idea on että jos laatikkoon menevä vivusto jää jostain syystä jumiin täyskaasulla niin kaasarista menee edelleen läpät kiinni! Sama systeemi pitää olla myös jos muuttaa vaijeritoimiseks.
     
  9. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Ok, no mullahan on nyt tuossa sitten vähän herkemmällä se vivusto, eli vähemmällä kaasulla on enemmän painetta kuin normaalisti.
    Luin myös samaa että on turvallisuusasia se hahlo, laitoin aika jämerän palautusjousen siihen kaasarin vivustoon joten en usko että herkästi jää jumiin, eikä ajotyylikään kyllä ole sellainen että kaasupoljinta lattiasta läpi yritän survoa.
    Pitää varmaan tuota vaijeriratkaisua miettiä siihen niin sais sellaiseksi kuin kuuluukin, monihan noihin on sitä Lokarin settiä vissiin laittanut.
     
  10. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Itellä on just Lokarin sarja ja voin suositella. Vaijerin reitityksen kattoo vaan hyväks.
     

Kerro tästä muillekin!