Sl 560 -88 köhii lämpimänä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja radebel, 12.5.2014.

  1. karra

    karra Double Gearhead

    Ei tarvinnut EHAa säätää. Perus seos vaan siitä määräjakajan keskeltä kohdilleen CO mittarin avulla ja siksi se kulutuskin pirulainen nousi kun nyt menee normaali seoksella tasaista matka ajoa... mutta 560 SECciä ei ole tehtykään pihistysajoon :p
     
  2. radebel

    radebel 1st gear

    Noniin taas täällä. Eli nyt uskoin vahvasti itseeni että sain kaiken kuntoon ja käytin autoa leimalla. Muutapa pikkujuttu ja sitten yllättäen PAKOKAASUT, jäi sit vielä leima saamatta :D

    Tyhjäkäynnillä näytti CO 6,2, mutta heti kun painoin kaasua niin sitten tippui käytännössä olemattomaksi (täysin normeihin sopiviksi) Muut arvot oli ok. Mutta taas kun putos kierrokset tyhjäkäynnille niin johan rupes taas co nousemaan. Olisko viisaammilla taas neuvoa mitä ruuvia rupeais kääntämään/mitä osaa tutkittais.

    PS. Paineensäädin tuli jenkeistä ja on nyt paikallaan, ei mitään vaikutusta paitsi että bensavuoto loppui. Samalla tilasin sen surullisenkuuluisan over voltage relayn ja heitin kiinni.
     
  3. username

    username Gearhead

    Sitä alkuperäistä ruuvia aukipäin niin paljon että just toimii
    ilman suurempaa pauketta, paljoko oli muuten hc tuossa tyhjäkäynnillä?
    Sitten katastuksen jälkeen kunnolla toimivat arvot takaisin.
     
  4. radebel

    radebel 1st gear

    Hc oli 400
     
  5. radebel

    radebel 1st gear

    Saman aiheen ympärillä homma jatkuu edelleen, eli sain säädettyä pakokaasut kohdalleen ja uuden EHA venttiilin johon loppui nykiminen. Nyt on pakokaasut säädettu mutta samalla sitten nousi tyhjäkäynnin kierrokset tuonne 1500rpm ja kylmäkäynnistyksestä tuli tuskallista. Löysin netistä miten tuota tyhjäkäyntiventtiiliä säädetään ja sain kierrokset putoamaan suht siedettäviksi mutta kylmäkäynnistys oli tuskallista;

    Lueskelin foorumeja aikani ja vaihdatin imusarjan alle, tulevat o-renkaat, imusarjan tiivisteet ja ruiskun alle tulevan tiivisteen ja tilasin uuden tyhjäkäyntiventtiilin. Samalla säätivät pakokaasut kohdalleen, mutta silloin oli vielä tuo vanha tyhjäkäyntiventtiili kiinni. Tänään heitin sitten tuon uuden venttiilin kiinni ja toivoin että olis tyhjäkäynti laskenut normaaliksi, mutta eipä laskenut. Kaasuun tuntuu nyt reagoivan kuitenkin herkästi että jotain tapahtui kuitenkin.

    Olisiko kenelläkään hyviä ideoita kun itsellä loppuu ymmärrys.

    Listaan tähän vähän jo tehtyjä hommia;

    Virranjakan kannen, pyörijän, johdot ja tulpat on vaihdettu
    Imusarjan alla olevat tiivisterenkaat, imusarjan tiivisteet ym vaihdettu samalla kun irroitettiin ruisku
    EHA venttiili vaihdettu uuteen
    Tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu uuteen
    Imuvuodot tarkistettu
    Lamda vaihdettu
    Lämpötila-anturit (2kpl) vaihdettu
    Ylijänniterele vaihdettu (paloi apsit ja sipsit taulussa)
    Seokset juuri säädetty kohdalleen (vanhalla tyhjäkäyntiventtiilillä)
    Ruiskille menevät kumiletkut vaihdettu kauluksineen
     
  6. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    En tieda lohduttaako se etta samoja ongelmia on jokaisella ainakin Kaliforniassa. Myos dealerit tappelee naiden kanssa. Vanhoja on vaikea saataa smog-rajoihin.
    Aiempi D-jetronic oli parempi vaikka siinakin oli ongelmia mutta sen sai helpommin smog testista lapi valiaikaisella saatamisella ;-)
    Siksi SL sarjan autot ovat siella niin halpoja.
    Olet sitkea sissi, voit aloitta MB KE saato- ja korjaus bisneksen!
    PS. Yksi vaihtoehto olisi SB LT1 tai parempi - loppuu tappelu.
     
  7. radebel

    radebel 1st gear

    Joo siksipä tämäkin oli siellä Kaliforniassa ajamattomaksi jäänyt. Mutta kyllä tuo vielä kuntoon saadaan, monen monta ongelmaa jo saatu selvitettyä.

    Ei valitettavasti tällä kokemuksella KE säätäjää tule :)

    Löysin eilen mielenkiintoisen videon aiheeseen liittyen youtubesta, jossa kaveri juurta jaksaen kertoo mitä mittaillaan ja mistä ongelman selvittämiseksi. Ainut vaan kun olen jo kaikki käynyt läpi, eli ei valitettavasti ole mikään yleinen juttu tämä tapaus, ellei nyt sitten joku nuista uusista osista ole rikki tai viallisia. Mutta eiköhän joku osaa sanoa mikä sitä vaivaa ku itellä loppuu järki.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Vuoden 2013 maaliskuussa kyselin kaliforniasta kaäin miten SL500 lämpöisenä nikottelu saadaan kuriin. Nyki, kävi tyhjää ja veti hyvin urku auki. Täältä tuli muutamia vihjeitä ja niitä lukiessa omistaja pisti pari tuhatta dollaria käytettyjen saksan autojen erikoiskorjaamoon. Läppärunko sensoreineen vaihtui ja mun ajossa autosta tuli hyvä.mua hämmästytti se, että noi samat 2 paikkaiset avomersut oli yhtä haluttuja (=kalliita) siellä kuin Suomessakin.
     

Kerro tästä muillekin!