Chyrsler Sebringin öljynpaineanturin sijainti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja S.Helle, 26.5.2014.

  1. S.Helle

    S.Helle 1st gear

    Missäköhän sijaitsee Chyrsler Sebring 2,7 vm.2004 öljynpaineanturi. Autossa vilkkuu öljynpaineen merkkivalo tyhjäkäynnillä. Mistähän tämä johtuu? Mikä asiaan auttaisi?
     
  2. Rimmed762

    Rimmed762 1st gear

    [​IMG]

    Auttaako tämä kuva? On tulipellin puolella. Ei ole helpoin paikka päästä käsiksi. Uusi osa ei ole hirveän kallis joten jos tuon perkaa niin uusi osa kannattaa lyödä paikalleen samantien.

    Miltä öljyt näyttää ja minkälaiset ne ovat?

    EDIT: Ja Sebringin kanssa kannattaa olla öljyjen kanssa tarkkana. Tuon ikäisessä ei pitäisi enää olla "sludge"-ongelmaa. Muistaakseni vielä nokkaketjun kiristin toimii öljynpaineella. Toi kannattaa tutkia/tutkituttaa ihan oikeasti.

    EDIT2: Muistaakseni tuo öljynpaineanturi on myös melko yleinen vuotokohta. Ei ole omassa vuotanut mutta Sebringit (yleensä) tulevat vuotamaan jäähdytinnestettä koneen päältä (siitä ilmausruuvin maastosta) tai öljyä anturin maastosta.
     
  3. S.Helle

    S.Helle 1st gear

    Kiitokset vastauksesta.

    Öljyt on vaihdettu 10w40. Kylmänä öp-merkkivalo ei vilku, vaan vasta koneen lämmettyä. Auttaisikohan asiaan paksummat öljyt? Autolla ajettu vasta 148 tkm.
     
  4. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Öljynpaneanturin päällä on lämpäsuoja mikä vaikeuttaa vähän anturin paikalistamista/vaihtoa suoja on kiinni 3 pultilla.
     
  5. Rimmed762

    Rimmed762 1st gear

    En itse käyttäisi Chryslereissä (en moottorissa, enkä laatikosssa) muita öljyjä kuin valmistajan suosituksia. En lähtisi itse paksummilla öljyillä pelaamaan koneessa jolla on aika herkän laitteen maine. Itsellä on 5W30 öljyt ja jenkeissä tuntuvat käyttävän vielä ohuempia.

    Öljynpaineanturia tahi sen johdotusta itse epäilisin.Chryslerillä on TSB numerolla #08-36-99 jossa on korjauksesta asiaa. Tuota vikaa on ollut ihan yleisesti vuoteen 2004 asti. Liittimien putsauskin on tuohon vikaan auttanut, etenkin jos anturin maastosta on karannut öljyä.

    Jos vika ei ole tuossa niin sitten kannattaa tutkia oikein rakkaudella. :) Jos pk-seudulla olet niin mulla on tuo 2004 DCX:n manuaali. Ei ehkä suoraan liity asiaan mutta tiedäthän, että tuosta saa vikakoodit ulos key-dancella.

    EDIT: Ja noita vanhan kansan "paksummat halvat öljyt sisään"-vinkkejä kuulee kyllä liian usein ja eivät mielestäni sovellu tähän moottoriin. Onko öljyt hyvän näköiset ja näyttääkö koneessa venakopan maastossa olevan mönjää?
     
  6. S.Helle

    S.Helle 1st gear

    Mikä mahtaa olla ko. auton öljynpaineanturin alapaineen hälytysraja? Mistä saisi ostettua uuden ko. anturin?
     
  7. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Minulla on ollut valon vilkkumista/anturivuoto 00 neonissa ja 97 avosebussa, molempiin sai anturin uspartsin hyllystä.
     
  8. T.N

    T.N Gearhead

    Ja jos en ole väärin tulkinnut niin valo vilahtaa viimeisen kerran vähän ennen 200tkm. Ainakin jos nettivaraosan tarjontaa katsoo , kaikissa järjestäen alakerrat paskana.
     
  9. Rimmed762

    Rimmed762 1st gear

    Ongelmat olivat pääsääntöisesti 2002 asti valmistetuissa moottoreissa. Onhan noita motteja lähes 400tkm ajettunakin tien päällä. Jopa ensimmäisiä valmistettuja.

    "The 2.7 liter engine originally had a tendency to generate sludge which caused engine failure. Similar problems have been appearing on Toyota and Volkswagen engines. We were told that, shortly after the first reported cases, Chrysler isolated the problem to the crankcase ventilation system; hydrocarbons were entering the oil and breaking down the additives. This problem was solved (around 2002-2004), and the number of engine failures appears to be small." Allparin 2.7 sivu

    Alakerran laakeroinnit ja jakopään pettäminen on aikalailla suhteessa tuohon öljyjen laatuun.
     
  10. S.Helle

    S.Helle 1st gear

    Ko. auton öljynpaineet mitattiin ja olivat ok, mutta nyt auto ei lähde enää käyntiin. Autoa käytettiin vino asennossa ja bensa pääsi loppumaan. Bensaa lisättiin 10 l. jonka jälkeen auto ei enää käynnistynyt. Bensapumppu toimii, mutta ilmeisesti bensa ei kulkeudu moottoriin asti. Voisiko olla, että bensansuodatin on mennyt tukkoon? Missäköhän bensansuodatin ko. autossa sijaitsee?

    Kiitoksia edellisistä vastauksista!
     
  11. Rimmed762

    Rimmed762 1st gear

    Antaako mitään vikakoodia? Vikakoodit saa esille käyttämällä avainto OFF-ON asentoje välillä kolmesta viiteen kertaan. Huomaa kun vikakoodit tulee matkamittariin.

    Kampi- tai nokka-akselin asentotunnistinkin voi aiheuttaa yht'äkkisen hyytymisen käynnistyksissä. Tuo vika on tullut vastaan yllättävän monta kertaa.
     

Kerro tästä muillekin!