moparin uudet jumittavat etujarrut.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja dodmike, 30.5.2013.

  1. dodmike

    dodmike 1st gear

    Onko kellään kokemusta jenkeistä tilatuista etujarruista,asensin itelle mopariin jegsiltä tilatut etujarrusarjan missä oli kaikki jarrutehostajasta lähtien.nyt on ongelma että jarrumännät jumittaa melkein kokoajan,purettu kertaalleen laitettu wurtin jarrurasvaa tiiviteisiin,vielä vaan per... jumittaa.yks vaihtoehto ois kun löytäis väljemmän tiivisteen.
     
  2. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Oletko tarkastanut tehostajalta tulevan tangon pääsylinterille, ettei ole
    liian pitkä.
    Yleensä siinä on säätö.
     
  3. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Samaa mieltä edellisen kaa, tossa tullu muutamia tapauksia eteen ku jarrut ollu liian äkäset, sieltä tangosta vaan duunaten pikku välystä ni johan pehmenee olemus pysäyttimissä.
     
  4. dodmike

    dodmike 1st gear

    kiitti vinkistä täytyy tarkistaa.
     
  5. dodmike

    dodmike 1st gear

    sieltähän se tais vika löytyä,tehostajan ja pääsylinterin välissä oli 4,5mm ponne laitoin rikat väliin,avot niin rupes pyörät pyörimään,on se vaan hyvä et täällä on alanammattilaisia joilta saa hyviä neuvoja,kiitos vielä paljon.
     
  6. ChevaMan

    ChevaMan 2nd gear

    Jatketaas tätä topic:a... :D

    Ongelmana on, että Chevyssä jarrut jumittaa jonkin ajan käytön päästä. Esim. tällä viikolla pystyi ajamaan noin 20min, kun jarrut jumittuivat. Molemmat etulevyt tulikuumat sekä takalevyt hiukan lämpimät, mutta ei läheskään niin kuumat kuin edessä. Vaikuttaa siltä, että jos ja kun jarrut jumittuu niin se vaikuttaa kaikkiin satuloihin. Eli jotain yhteistä näillä vaikuttaisi olevan. Noin 1h odottelun jälkeen jarrut taas ok eli jumitus hävinnyt. Sen havaitsin, että normaalisti jarrupoljin on löysä painettava, mutta siinä on hyvä tuntuma... Kun jarrut jumahtaa niin jarrupoljin muuttaa todella kovaksi.

    Kaikki jarrujärjestelmässä on uutta, tehostin, pääsylinteri, putket, letkut, levyt eteen ja taakse, jarrupalat, jarrusatulat eteen ja taakse.

    Jarrutehostimena on Photo #1 mukainen:
    http://www.classicchevy.com/assets/pdf/ ... 20-151.pdf

    Eli mikä tämän jumituksen aikeuttaa? Vinkkejä? Olisinkohan säätänyt jarrutehostimen ja jarrupolkimen välisen tangon liian kireälle/pitkäksi?
     
  7. Martin460

    Martin460 Gearhead

    Tuli semmoinen asiaa mieleen, että tarkistaisit etupyörien laakerit, että olis neiilä norm. välys. Muuten ei mene männät takaisin jos liian kireänä. (anteeksi huono suomi)
     
  8. ChevaMan

    ChevaMan 2nd gear

    Laakerit on uudet (ei made in China) ja asennusvaiheessa tarkistin laakerit pariin kertaa eli ne pitäis olla ok.
     
  9. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Eiköhän tuohon Chevyyn toimi sama lääke kuin Mopariinkin. Laitappa kokeeksi vaikkapa 0,5 - 1,0 mm:n prikat tehostimen ja pääsylinterin väliin. Jos shimmalla saa avun ongelmaan, niin sitten voi lyhentää tehostajan ja pääsylinterin välistä tankoa, jos haluaa prikoista eroon.
     
  10. ChevaMan

    ChevaMan 2nd gear

    Säädin jarrutehostimen ja jarrupolkimen välistä kierretankoa noin 15mm lyhyemmälle. Vaikuttaisi, että tämä vika korjaantui tällä, levyt ei enään ylikuumene eikä jarrupoljin muutu kovaksi... Eilen parin tunnin rasitusajoa jarruille toimi hyvin, ennen kierretankon säätöä jarrut jumittui jo 10-15min ajon jälkeen.
     

Kerro tästä muillekin!