Moparin 360 virityksestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja F-body, 29.9.2008.

  1. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Guruille kysymys. Mikä on oikea tapa kasata tollanen comp camsin tönäri.
    Sorviin ja lämpöö ja pylkällä painetaan kineskö?
    Yhdest ainaki lähti se kuppi lentoon ja nostaja pomppas pois paikaltaan.
     
  2. sbm396

    sbm396 Gearhead

    mä oon painellu niitä ihan kylmiltään ruuvipenkissä ei oo irronnu yhtäkään ei se kuppi sieltä mihinkään lennä jos kaikki on kunnossa

    toki menee helpommin paikalleen jos antaa lämpöä
     
  3. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Kiitos. Tuossapa näytti olevan imuvenois erilainen tuo säätömutterin pallo. Tönärin kuppi kantanut siit reunasta niinku kierteeseen ja sen takii varmaan hajonnu.
    Pakovenois pallon jälkeen onkin sellanen kovera kohta ja se onkin ok.
     
  4. Mr J

    Mr J Gearhead

    Hei, virittäjävelhot!

    Väliin taviskysymys. ;) Moparin 360:een vaihtelen pakosarjantiivistettä. Yksi kiinnityspulteistahan menee vesitilaan. Miten se tiivistyy takaisin asetettaessa???
     
  5. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Hyvin tiivistyy, eli en ainakaan ite muista laittaneeni siihen mitään tiivisteliimaakaan, mut se ei kai oo pahastakaan.
     
  6. TeeÄm

    TeeÄm 1st gear

    Terve. Nyt on strokeri kone kasaus vaiheessa niin runkolaakerien välykset oli plastigagella mitattuna 0,038-0,048 välillä eli taitaa pari satasta olla liian tiukat. Laakerit on std ja uusi kampiakseli. Löytääkö jostain ohuempia laakeri liuskoja?
     
  7. Mr J

    Mr J Gearhead

    No niin, eipähän tuo tiivistynyt, koska pultista ja kannesta oli kierteet kakkana. Mikä olis paras tapa saada uudet kierteet kantta irroittamatta? Aika ahtaassa paikassa on tuo reikä ainakin porailua ajatellen...
     
  8. TeeÄm

    TeeÄm 1st gear

    Tere. Koneeseen tulee cranen hydrauliset rulla nostimet niin ei mene paikoilleen niin päin miten ne luultavasti on suunniteltu? Elikkä lähinnä tarkoitan sitä v:n muotoista rautaa joka pitää nostimet yhdessä.
     
  9. wallu64

    wallu64 3rd gear

    En Nyt muista tuliko mulla compin vai cranen nostajat, mut lohkosta joutu kuitenki viilaamaan että ne mahtuu siellä elämään
     
  10. TeeÄm

    TeeÄm 1st gear

    Okei. Elikkä ne täytyy laittaa silleen, että se V muoto on auki päin sylinteriryhmää kohden?
     
  11. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Niin mä muistelisin. Eiks se vee yritä sillon niinku väistää sitä pattia mikä on lohkossa?
     
  12. TeeÄm

    TeeÄm 1st gear

    Juuri näin. Patin kohdalta ahdistaa jonkun verran niin pitää varmaan hionta puuhiin ryhtyä. Kunhan nyt ei menis vaan hionta pölyä nokalle ja alakertaan..
     
  13. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Joo itelläkin oli alakerta kasassa kun ton"ongelman" hokasin. Räteillä ja teipillä muistaakseni suojasin. Tästä aikaa jo muutama vuos
     
  14. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Tälläinen löytyi aikoinaan netistä missä oli samalla sivulla useita eri kombinaatioita 360 virityksestä:

    "This package is a little more pricey but it is a bolt on package with all parts right out of the box using the Edelbrock RPM parts/package. 360 rebuilt with stock crank and rods, block bored .030" over, 9.5 to 1 flat top pistons. Edelbrock RPM heads, RPM intake, Performer 750 carb and RPM camshaft with .488" lift and 308 advertised duration, installed at 110 intake centerline. Timing was set at 34 degrees total.
    399 h.p. @ 5,500 rpm
    438 lbs. of torque @ 4,250"

    Mitä tapahtuu tehon ja väännön määrälle ja kierrosluvuille jos tämän vielä stroukkaa 408:ksi?
     
  15. F-body

    F-body Gearhead

    Teho ja vääntö nousevat joitakin kymmeniä heppoja/paunoja ja kierrosalue tippuu noin 500 kiekkaa. Noin ainakin mulla Compin xe274h nokalla, joka on jo tosin vaihtunut Lunatin voodooseen. Tuo Edelin nokka ei taida olla ihan parhaasta päästä. Enemmän nostoa (0.550) ja vähemmän kokonaisasteita nopeammalla rampilla niin olis parempi.
     
  16. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    ei ehkä virittämistä, mut mites pakollinen tuo kampiakselin päässä oleva "oil slinger" prikka on?
     
  17. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Ei ole pakollinen.
     
  18. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    ei oo pakollinen ei, aika monta kertaa unohtunu... :D
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oisko se pelti jäänne niiltä ajoilta jolloin toi stefa oli huopanauhanpalanen, puikissa oli vielä 1978 sellainen huopa"stefa" :poff: .
     
  20. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    viisaammat sanokoon.moottori osina ja moottoriin hommattuna edelbrock air gap rpm siihen hommatu hitsattavat alumiinihokit suuttimille ja metritavara polttoainekiskoa ja läppärunkona 454 ss tbi. 670cfm virtausta kerrotaan oleman suutimien kanssa, mutta suuttimet on otettu edestä tietenkin, eli oletettavsti virtaus paranee.air gap hommattu sen takia kun sattui halvalla saamaan, muuten olis tullut yksi taso.mega 2 ja suorasytty ajatuksena. toisessa autossa mega rakennettu ja siitä oppia ammennttu. nokkana oli 268 high energy, nyt ois tulossa kun sattui tallista löytymään sisään ajettu nokka, tarkoitus oli laittaa joku muu mutta kun halvalla sai nii...crane cams power max 278-2 Cam and Lifters, Hydraulic Flat Tappet, Adv. Duration 278/290, Lift .467/.494, puristukset oli muistaakseni vajaa kymppi(15v siten remppasin) rautakannet hivenen siistitty normi venoilla. nyt ois tarkoitus portata ajan kanssa enemmän, mutta ajatus ois säilyttää venttiilikoko vakiona. fenderwellit ja lyhyet rosteriputket tulossa. auto 65 valiant nii ja 4-on the floor. ps. sylinterit hienossa 0.30 kunnossa mutta yhdestä sylinteriseinämästä on poksahtanu pala pois, aika korkealta ja koko on noin 5mm en ajatellut tehdä asialle mitään ei huvittaisi putkittaa ja poraamalla ei lähde.
     

Kerro tästä muillekin!